juhako kirjoitti:Ac-fotossa Canon 420ex 212 e. Kannaataako tuo merkin oma malli ottaaa mukaan vertailuun eli onko siinä mahdollisesti enemmän ominaisuuksia kuin noissa Sigmoissa? Vaiko onko tilanne toisinpäin?
Sigma Ef-500 DG Super maksaa saman kuin Canonin 420 mutta siinä on samat ominaisuudet kuin Canonin 550:ssä. (GuideNumber on tosin "vain" 50).
Itse olen hyvinkin tyytyväinen Sigmaan.
* lyhyen testailun jälkeen että FEC on aika tarpeellinen toiminto. Ei tarvi pelata 10D-remote softalla ja voi säädellä lennossa.
* 2nd Curtain Sync on myös pätevä jos otat täytesalamalla liikkuvasta kohteesta kuvia.
* HighSpeed Sync on myös jossain tilanteissa tarpeen. Normaali Flashsync on vain 1/200 sekuntia joten tuo rajoittaa jonkin verran liikkuvan kohteen kuvausta salamalla. FP-moodissa päästään 1/4000 valotukseen.
* Slave-moodi tarjoaa mielenkiintoisia mahdollisuuksia. Eli voit laittaa salaman mukanatulevalle jalustalle ja haluamaasi paikkaan. Käyttäen kameran omaa salamaa masterina laukeaa EF-500 automaattisesti tunnistaessaan välähdyksen.
* Multimodessa voi testailla strobo-efektiä mutta tuon todellinen tarve on melko harvinaista ainakin minulla.
-mika