Olin jo tilaamassa DMC-FZ20 kameraa, mutta huomasin viime tingassa, että kamerasta on tullut uudempi DMC-FZ30 malli.
Olen nyt muutaman päivän lukenut arvosteluja kyseistä kamerasta ja ainoa asia, joka siinä mietityttää on noise ja paino.
Jokaisessa arvostelussa on mainittu kameran suuri noise isommilla ISO arvoilla. Latailin omallekin koneelle kuvia, joissa oli kyseisellä kameralla otettu kuvia suuremmilla ISO arvoilla ja testailin niitä Neat Imagella. Omasta mielestäni laatu oli sen jälkeen vähintäänkin kohtuullisen hyvä. Tarkoituksena on kuitenkin käyttää kameraa mm. lehtikuvauksessa satunnaisesti, joten tahtoisin pystyä ottamaan kameralla hyviä kuvia, joita voi käyttää myös painettuna. Miten suuri ongelma tuo noise oikeasti kamerassa on?
Toinen mikä mietityttää on kameran paino, joka on lähes 700 g. Onko tuollainen paino ongelma?
Harkitsen yhä myös DMC-FZ20 kameraa, mutta uudemmassa mallissa houkuttelee paremmat manuaaliset säädöt, suurempi pikselimäärä sekä kääntyvä näyttö.
Onko samassa hintaluokassa muita varteenotettavia vaihtoehtoja, jotka voisivat olla parempia kuin kyseinen DMC-FZ30? Vertailua olen noista yrittänyt arvostelujen perusteella tehdä, mutta mihinkään parempaan johtopäätökseen en ole päässyt. Ajattelin kysellä neuvoa täältä ennen kuin laitan 700 euroa palamaan. :)
Panasonic DMC-FZ30
-
-
DMC-FZ20:ssa
[quote="Komponentt"]eikö 20:ssäkin oo pikseleitä se 7? luulisi riittävän..
pixeleitä on 5 megaa.
pixeleitä on 5 megaa.
Jarskis
-
Re: Panasonic DMC-FZ30
Graafinen kuvanvalmistus ja 4-värierottelut hanskassa vuodesta 1972.
Reprolaitoksen omistaja ja tj. 1984-1999. Onnistunut exit alalta.
Nikonin kinarikamat ja lasit.
Digipuolella nyt Panasonic FZ-30 ja Nikon SB28DX salaman yhdistelmä.
Reprolaitoksen omistaja ja tj. 1984-1999. Onnistunut exit alalta.
Nikonin kinarikamat ja lasit.
Digipuolella nyt Panasonic FZ-30 ja Nikon SB28DX salaman yhdistelmä.