10D:n tilaus Camera-discountista

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
tbman

Viesti Kirjoittaja tbman »

Pete K kirjoitti:
tbman kirjoitti: Itselläni lähti paketti viime perjantaina matkaan, tässä päivittelenkin 5min välein postin seurantaa et joko se paketti ois Suomessa :)
Ei kellään oo tietoo missä vois seurata pakettia Saksan päässä, tilasin siis topfotosta.
Tässä Deutsche Postin osoite josta voi seurata Top-Foton lähettämän paketin kulkua.

http://www.deutschepost.de/dpag?check=y ... mlFile=828

Valitse 'Shipment tracking'.

Paketin tuleminen Suomen Postille kestää 4-5 pv. Sitten sen näkee jo Suomen postin seurannasta. Kun paketti saapuu Suomen Posti logistiikkaan, niin seuraavana päivänä se pitäisi tulla sulle.
Pakettikoodini muoto on VV123456789DE
Laitoin tuon ilman DE:tä mutta sanoo että päivämäärä väärin, eikös siihen tule se päivämäärä kun se on lähetetty?
Tänään on kuudes päivä eikä pakettia näy vieläkään Suomessa, lähti siis perjantaina mutta Saksassahan posti toimii myös viikonloppuisin.
Oliko sinun lähetyskoodi samanlainen?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jstenroos

Viesti Kirjoittaja jstenroos »

Nuo tracking-systeemit toimivat välillä miten toimivat. UPS toimitti minulle kameran Saksasta kesällä, trackingissa paketti näytti olevan vielä Frankfurtissa kun jo otin sillä ensimmäisiä testikuvia omalla pihallani :)

-Jouni
Pete K

Viesti Kirjoittaja Pete K »

Jätä tracking koodista pois DE ja kirjoita muuten koodi isoilla kirjaimilla. Pienillä ei toiminut ainakaan mulla.
Pete K

Viesti Kirjoittaja Pete K »

Ja jos seuraat paketti Suomessa pitää myös DE olla laitettuna.
obeesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja obeesi »

Jos paketti tuodaan kotiovellesi etkä ole kotona ja paketti viedään postiin, silloinhan tuo koodi muuttuu, eikö ole näin?
jruots
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jruots »

jruots kirjoitti:
janisa kirjoitti:Itse tilasin 24.9 Topfoto-onlinesta 10D:n, 24-85 mm objektiivin ja pystykuvauskahvan. Tunnin parin päästä tuli sitten tilausvahvistus, jossa kertoivat että pystykuvauskahvaa ei ole varastossa, mutta lähettävät heti kun saavat niitä.

25.9 tuli jälleen postia jossa kerrottiin että tilaus on lähtenyt matkaan ja mukana oli myös seurantakoodi.

Saas nähdä, että milloin paketti on perillä...
Aika erikoista toimintaa Topfotolta. Minä nimittäin tilasin kameran 23.9, mutta minulle ei olla lähetetty yhtään mitään. Täytyypä olla varmaan taasen sinne yhteydessä ja kysellä että mistäs moinen voi johtua.
Pistin Topfotolle mailia ja ei mennyt montaa minuuttia kuin soittivat perään. Ihmettelivät kyllä tuota että "janisa" olisi tilannut tuona päivänä(24.9). Saavat kuulemma huomenna vain yhden kappaleen 10D:tä ja se lähtee minulle. Ensiksi siis odottelin kaksi viikkoa tilausta Camera Discountista josta kameran piti tulla parissa päivässä, mutta meni kaksi viikkoa ja sitten vielä sanoivat että eivät tiedä milloinka saavat uuden erän.
Topfotossa on ollut viikon tilaus sisässä ja huomenna se siis lähtee kohti suomea, eli kolme viikkoa tässä on tullut odoteltua ilman kameraa. Topfotolle siis pointsit erittäin mallikkaasta ja nopeasta palvelusta.
tbman

Ei vieläkään näy Suomen postissa, jo kuudes päivä.
Yritin tuota Saksalaista mutta sanoo et päivämäärä ja numero ei käy yhteen. Kokeilin vaikka millä eri tavalla, pitää pyytää tarkistaa se numero.
jruots
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jruots »

tbman kirjoitti:Ei vieläkään näy Suomen postissa, jo kuudes päivä.
Yritin tuota Saksalaista mutta sanoo et päivämäärä ja numero ei käy yhteen. Kokeilin vaikka millä eri tavalla, pitää pyytää tarkistaa se numero.
Kerran tilasin salaman Technikdirektistä ja sen seurantanumero ei näkynyt missään. Soittelin DHL:lle, DPD:lle ja Danzasille ja kenelläkään ei ollut tuota pakettia. Viimein soitin TD:lle ja kyselin paketin perään, alkoivat selvittää asiaa. Seuraavana päivänä soittivat ja sanoivat että paketti on hävinnyt, olivat soittaneet suomen postillekin. Ostin sitten salaman suomesta seuraavana päivänä ja kun tulin kotiin niin postista oli tullut lappu jossa kerrottiin että saksasta olis tullut paketti. Paketissa oli aivan oikea koodi, mutta jostain syystä se ei näkynyt kenenkään kuriirien listoilla.
Sain palautettua suomesta ostetun salaman liikkeeseen, kun en ollut sitä edes vielä paketista avannut.

Eli voi se sieltä tulla ihan minä hetkenä hyvänsä.
jayke

Viesti Kirjoittaja jayke »

Oma 26.9. Topfotosta shipattu 300D-pakettini sanoo saksalaisessa lähetyksen seurannassa: "Ihre Sendung mit der Sendungsnummer VVxxxxxxxxxDE wurde am 30.09.2003 an das Internationale Briefzentrum zur Weiterbeförderung ins Ausland übergeben."

Paketti lienee siis matkalla jossain Saksan ja Suomen välillä, koska ei näy vielä Postin palvelun kautta... mitäs tietä nämä lähetykset saapuvat maahamme?

T: Jarkko
tbman

jayke kirjoitti:Oma 26.9. Topfotosta shipattu 300D-pakettini sanoo saksalaisessa lähetyksen seurannassa: "Ihre Sendung mit der Sendungsnummer VVxxxxxxxxxDE wurde am 30.09.2003 an das Internationale Briefzentrum zur Weiterbeförderung ins Ausland übergeben."

Paketti lienee siis matkalla jossain Saksan ja Suomen välillä, koska ei näy vielä Postin palvelun kautta... mitäs tietä nämä lähetykset saapuvat maahamme?

"Einlieferungsdatum" Laitoitko tuohon päivämäärän jolloin paketti on lähetetty sinulle? Mulla sanoo että väärä päivämäärä.
jayke

tbman kirjoitti:"Einlieferungsdatum" Laitoitko tuohon päivämäärän jolloin paketti on lähetetty sinulle? Mulla sanoo että väärä päivämäärä.
Joo, laitoin sen päivämäärän, jolloin Topfoto ilmoitti lähettäneensä paketin. Samassa sähköpostissa oli seurantakoodi ja vieläpä soittivat ennen sitä. Oletko kokeillut edellistä tai seuraavaa päivää?
tareone
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tareone »

Ei noi seurantakoodit ole koskaan toimineet, paitsi Suomen Postissa. Eli kun tavara saapuu Suomeen, näkyy se postin lähetysseurannassa.
tbman

Ei näy vieläkään Suomen postissa, pitää toivoo että ne on antanu väärän koodin mulle, johon tuo väärä päivämäärä valitus viittaa.
Huomenna tulee kahdeksan päivää täyteen ja moni on saanut paketin Topfotosta kahdeksassa päivässä, joten toivon että huomenna tipahtaa lappu luukusta ja pääsen kuvailee viikonlopuksi.
Lähetin myös postia Topfotoon et tarkistasivat koodin mutta ei vastausta vaikka lähetin eilen, yleensä vastanneet muutaman tunnin sisällä.
Ja kokeilin niitä päivämäärien muuttamista Saksan postin seurannassa.
tbman

Eipä tullut ei.
Taas yksi viikonloppu lisää ilman kameraa. :(
Mese

Viesti Kirjoittaja Mese »

Itselleni moinen vastaus kun eilen kyselin 300d:tä:

Hi there!

EOS 300D kit is not in stock at the moment. There is no date of delivery
known at the moment. You can pay cash on delivery. Shipping costs are
calculated automatically in the shopping-cart page.

Mit freundlichen Grüßen / With kind regards

Ingo Albert

www.topfoto-online.de
Kaiserplatz 17
52349 Düren
Fon 02421/408228
Fax 02421/201718
joonal

Viesti Kirjoittaja joonal »

eka tilaus ac-fotosta takana ja voin kyllä suositella lämpimästi.
varmistettuani rungon saatavuuden pistin maanantai-iltana tilauksen sisään, torstaina tiedustelin onko jo lähetetty, myönteinen vastaus tuli noin 25 minuutissa ja tänään toi ups-setä paketin ehjänä perille.
Hinnat ei ehkä ihan Saksan halvinta kaikilta osin ja ups maksaa vähän postiennakkoa enemmän, mutta kyllä sen voi rehellisestä ja aktiivisesta palvelusta ja nopeasta toimituksesta kustantaa.
tbman

jayke kirjoitti:Oma 26.9. Topfotosta shipattu 300D-pakettini sanoo saksalaisessa lähetyksen seurannassa: "Ihre Sendung mit der Sendungsnummer VVxxxxxxxxxDE wurde am 30.09.2003 an das Internationale Briefzentrum zur Weiterbeförderung ins Ausland übergeben."

Joo-o mullakin sanoo samaa päivämäärää, kun nyt huomasin että katoin lokakuusta viime perjantaita ja laitoin siks 24.9 vaikka syyskuun puolella viimene perjantai oli 26 :)
On kyllä hidasta toimintaa no, jos sen sais ens viikolla.
Tilasitko pelkän rungon vai?
Tai no eihän pakettia saa vieläkään, joten aika selvää, miten hoidat laajakulma asian, etit jostain 18-55 vai hommaat jonkin laadukkaamman?
Itse tilasin rungon, tuossa pöydällä odottaa kaks vara-akkuu+muistikortti+linssi kameraa.
Nyt kisa pystyyn kumpi bongaa ekana kameransa Suomen postista.
jayke

tbman kirjoitti:Tilasitko pelkän rungon vai?
Tai no eihän pakettia saa vieläkään, joten aika selvää, miten hoidat laajakulma asian, etit jostain 18-55 vai hommaat jonkin laadukkaamman?
Miten niin pakettia ei saa?? Ainakin Topfoto on vahvistanut 300D + 18-55mm tilaukseni (1099 euroa). Joo, olen myös kiinnostunut siitä milloin saat kameran. Uskoisin että ensi viikon puoliväli on realistinen aikataulu.

Kalusto on aluksi tuo 18-55mm, 28-105mm/3.5-4.5 USM ja 75-300mm IS USM, 420EX salama sekä pari akkua ja muistikorttia (G2:n ajoilta). Tilauksessa 50mm/1.8.
tbman

jayke kirjoitti:
tbman kirjoitti:Tilasitko pelkän rungon vai?
Miten niin pakettia ei saa?? Ainakin Topfoto on vahvistanut 300D + 18-55mm tilaukseni (1099 euroa). Joo, olen myös kiinnostunut siitä milloin saat kameran. Uskoisin että ensi viikon puoliväli on realistinen aikataulu.

Kalusto on aluksi tuo 18-55mm, 28-105mm/3.5-4.5 USM ja 75-300mm IS USM, 420EX salama sekä pari akkua ja muistikorttia (G2:n ajoilta). Tilauksessa 50mm/1.8.
Ai sulle tulossa Kit paketti!?
Onko shipattu lähetys siis runko+linssi vai jotain muuta?
Mulle sano viime perjantaina ettei hajuakaan millon tulee mutta runkoo on varastossa.
Ja tuossa ylempänä on kanssa vastaus topfotosta joka kertoo tosiaankin ettei ole edes tiedossa päivää milloin tavaraa saa.
jayke

tbman kirjoitti:Ai sulle tulossa Kit paketti!?
Onko shipattu lähetys siis runko+linssi vai jotain muuta?
Mulle sano viime perjantaina ettei hajuakaan millon tulee mutta runkoo on varastossa.
Kyllä, tilasin 300D + 18-55mm kitin ja sellaisen Topfoto on 26.9. ilmoittanut lähettäneensä. Hintakin täsmäsi eli 1099 euroa.

Ero on ehkä siinä, että tein tilauksen jo kuukausi sitten... Topfotosta tuli varausvahvistus 5.9.2003.

Vastaa Viestiin