Mitä ominaisuuksia koneelta vaaditaan??
-
- Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!
Joo, menihän se päivä tässäkin, kas kun tuon ylläolevan jälkeen sinne enimmäismuisti osioon kirjasi 12 x 1024 eli 12288, niin tämä konehan tietenkin lakkasi käynnistymästä. Piti laittaa vanhat RAM-muistit jälleen koneeseen ja etsiä jostain kätköistä Acer Win 7 CD-korjauslevy, jolla palauttaa kone kolme viikkoa vanhaan järjestelmäkopioon. Nyt nämä tietokoneen perustiedot näyttävät tältä.JoniR kirjoitti:Voit kokeilla käsin asettaa Windowsin käyttämään enemmän muistia: http://helpdeskgeek.com/windows-7/fix-t ... -7-64-bit/määvaan kirjoitti:Mikähän tässä systeemissä sitten on vikana, jos nämä oman tietokoneen perustiedot silti näyttävät ainoastaan 8 GB RAM:ia?
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
-
Taitaa Acer käyttäää tuon osan, "puuttuvan" näytönohjaimelle?
Tosin ainakin Cittarin konessa on omaa muistiaan käyttävä:
http://www.citymarket.fi/shop/fi/kcitym ... 23-2248920
"Näytönohjain: Nvidia 510, 1 Gt omaa muistia"
Viimeksi muokannut OskuK, Huhti 06, 2014 23 : 20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
- Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!
Totta halavatussa täällä on vanha PC, kun jokunen vuosi sitten sain taas halvalla verkkiksestä poistotuotteena olleen koneen. Samalla tavalla ykkös digijärkkäri on nyt Sony A77, jonka sain taas halvalla poistotuotteena Rajalasta rungon osalta n. 650 €:n rahaan.paaton kirjoitti:Ottaen huomioon määvaan vanhat sitikat, niin konekkin on samaa ikäluokkaa kuin itselläni. Emolevy rajoittaa muistin kahdekseen gigaan.
Ja voin muuten kertoa salaisuuden... Olen itse pärjännyt nyt vuoden pelkästään 4gigalla muistia. Ei se lr mitään mahdottomia vie tällä vajaa pikselisellä kameralla.
PS. Mitä sitikkaan (C4) tulee, niin tämän hommasin kolmen japsiauton jälkeen kun sain sen ikäisekseen taas tosi halvalla eli nippa nappa vähän yli puolet siitä rahasta mitä vastaavan ikäinen yhtä vähän ajettu VW Golf olisi maksanut. :-) Eipä ole noiden japsiritsojen jälkeen enää tarvinnut hakea ajouraa minne kulkea eikä pojan CLK Marsun taaperrusta 225/45R17 kumeilla käynyt kateeksi näillä uraisilla nykyteillä.
Viimeksi muokannut määvaan, Huhti 06, 2014 23 : 50. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
-
- Viesti:
Ei suinkaan. Minua vain huvittaa se, kun jokainen Macin näyteikkunalla nähnyt on asiantuntija. Ihan vakavasti puhuttaessa sen käyttö sujuu kätevästi, kun vain tosiaan opettelee pois Windows-maneereista ja opettelee muutaman perusjutun. Ajan myötä sitä helppoutta oppii arvostamaan eikä tosiaan tarvitse vaivata päätään niillä konepellin alla olevilla jutuilla.OskuK kirjoitti:Joo, mäkkiläisillä tosiaan keittää herkästi. Syytä on vaikea keksiä. Ehkä ne laitteet vaan kiristää pinnaa? ;-D
-
No täällä on tuossa Acerissa vähän eri prossu eli Intel Core i5-2320 CPU @3.00GHz ja näytönohjaimena AMD Radeon HD 6450.OskuK kirjoitti:Taitaa Acer käyttäää tuon osan, "puuttuvan" näytönohjaimelle?
-
- Viesti:
Ystävä hyvä(?), niin se sujuu Windowsillakin. Erot on käyttäjien päässä. Miksi h*lvetissä mun pitäisi "oppia pois windows maneereista"? Eihän se mikään syöpä tai ebola ole. Ihan samat maneerit ne on mäkissäkin. Jostain syystä niitä ei vaan haluta nähdä. Ja jos puhutaan avoimuudesta, niin Windows vie siinäkin 100-0. Ainoa mahdollisuus avata Mac on asentaa siihen crackätty käyttis. Todellista avoimuutta.Mikael K. kirjoitti:Ihan vakavasti puhuttaessa sen käyttö sujuu kätevästi, kun vain tosiaan opettelee pois Windows-maneereista ja opettelee muutaman perusjutun. Ajan myötä sitä helppoutta oppii arvostamaan eikä tosiaan tarvitse vaivata päätään niillä konepellin alla olevilla jutuilla.
Mulla on vuonna -27 tammikuussa syntynyt isä, joka käyttää Windows 7-konetta netin selaamiseen ja muihin päivittäisiin toimiin (verkkopankki, oman talouden kirjanpito, sukututkimus, jne). Nyt jos veisin tuonne mäkin, niin oletko ihan varmasti ja aidosti sitä mieltä, että isukin käyttäjäkokemus siitä paranisi? Ja että mun ei tarvitsisi neuvoa yhtään missään kohtaa, sen kuin heittäisin koneen pöydälle, että silvuplee?
---
Ja miksi tämä aina menee tällaiseksi väittelyksi? Siksi kun joka ketjussa, missä puhutaan windows-koneista, niin viimeistään kolmas postaus ehdottaa mäkin ostoa. Perustakaa mäkeille omat ketjut, tänks.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
Aihetta sivuten, mun isä tuossa juuri eilen mietiskeli että pärjäisköhän sitä iMac:in kanssa, kun ei ole koskaan macciä käyttänyt. Sanoin että eiköhän pärjää kun kuitenkin tekee tosi vähän jos ollenkaan mitään webbiselaimen ulkopuolella. Tollaseen käyttöön kyllä riittäs hyvin joku Chromebookin tapainen kone, ei vaan halua enää läppäriä.mremonen kirjoitti:Mulla on vuonna -27 tammikuussa syntynyt isä, joka käyttää Windows 7-konetta netin selaamiseen ja muihin päivittäisiin toimiin (verkkopankki, oman talouden kirjanpito, sukututkimus, jne). Nyt jos veisin tuonne mäkin, niin oletko ihan varmasti ja aidosti sitä mieltä, että isukin käyttäjäkokemus siitä paranisi?
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
- Viesti:
Minun on oikeastaan vaikea sanoa mitään järkevää Windowsista, kun olen käyttänyt sitä viimeksi vakavasti versiona 3.11. Muitakin versioita toki olen käyttänyt mutta se on viimeinen, jonka konepellin alle olen kurkannut ja säätänyt sitä työkseni. Saattaa olla, että Windows on jotenkin olennaisesti muuttunut.
Tärkeätä kuitenkin mielestäni on se, että tiedostetaan olevan muitakin käyttöjärjestelmiä kuin Windows. Ei tässä tosiaankaan ole tarpeen nostattaa mitään sotaa pystyyn. Syy suosituksiin on se, että Maccia on vaan niin mukava käyttää. Se on ihan oikea syy. Sen voi uskoa mummon käsiin huoleti, kun tekniset taidot riittävät juuri ja juuri käyttöön mutta ei muuhun.
Mutta jos Macin ja OS X:n mainitseminen on kiellettyä niin ihmettelen vaan. Perusrautaa sekin pitää sisällään Tosin hyvin integroituna käyttöjärjestelmän kanssa, josta se käytön helppous ja sujuvuus syntyy.
Jos tämä ei miellytä niin siitä huolimatta on järkevää huomata se, että käyttöjärjestelmä ja ohjelmat kannattaa asentaa SSD-levylle. Se vaikuttaa koneen nopeuteen hämmentävällä tavalla positiivisesti.
Tärkeätä kuitenkin mielestäni on se, että tiedostetaan olevan muitakin käyttöjärjestelmiä kuin Windows. Ei tässä tosiaankaan ole tarpeen nostattaa mitään sotaa pystyyn. Syy suosituksiin on se, että Maccia on vaan niin mukava käyttää. Se on ihan oikea syy. Sen voi uskoa mummon käsiin huoleti, kun tekniset taidot riittävät juuri ja juuri käyttöön mutta ei muuhun.
Mutta jos Macin ja OS X:n mainitseminen on kiellettyä niin ihmettelen vaan. Perusrautaa sekin pitää sisällään Tosin hyvin integroituna käyttöjärjestelmän kanssa, josta se käytön helppous ja sujuvuus syntyy.
Jos tämä ei miellytä niin siitä huolimatta on järkevää huomata se, että käyttöjärjestelmä ja ohjelmat kannattaa asentaa SSD-levylle. Se vaikuttaa koneen nopeuteen hämmentävällä tavalla positiivisesti.
-
paaton kirjoitti:Ottaen huomioon määvaan vanhat sitikat, niin konekkin on samaa ikäluokkaa kuin itselläni. Emolevy rajoittaa muistin kahdekseen gigaan.
Ja voin muuten kertoa salaisuuden... Olen itse pärjännyt nyt vuoden pelkästään 4gigalla muistia. Ei se lr mitään mahdottomia vie tällä vajaa pikselisellä kameralla.
Löytyyköhän vaikka sieltä wintoosan laitehallinnasta mitään kohtaa mistä voisi tarkistaa kuinka paljon RAM-muistia tämän koneen emolevy/tämä kone ylipäänsä voi hyödyntää?OskuK kirjoitti:Taitaa Acer käyttäää tuon osan, "puuttuvan" näytönohjaimelle?
-
-
- Viesti:
Miksi, kun voi kysyä täältäkin...paaton kirjoitti:Etsi nappi jolla aukeaa google.
http://www.farnell.com/datasheets/1655492.pdf
---
Ja Hänellevaan:
Tukee 8GB. Tsekkaa, että sulla on muistikammat kunnolla pohjassa. Tai mene BIOSiin ja katso mitä se sanoo muistin määrästä.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
-
Kylläpä meni arpomiseksi, mutta nyt näillä BOOT-tiedoston RAM-asetuksilla sain vihdoin tuollaiset RAM-lukemat.paaton kirjoitti:Eli tukee 8gb, siinä syy, miksei 16gb toimi.
-
Minulla moisessa advanced-kohdassa kaikki tyhjinä.
Onko winkku ollut niin hölmö, että se muistaa muistin määrän, joka oli asennettaessa käyttis? -paitsi ettei näitä tietenkään asenneta, vaan kloonataan, ja on monenlaista prossua muistin määrä ja näytönohjainta. Olisipa kiva tietää miten ne eri kombot hallataan siinä kloonailussa?
Onko winkku ollut niin hölmö, että se muistaa muistin määrän, joka oli asennettaessa käyttis? -paitsi ettei näitä tietenkään asenneta, vaan kloonataan, ja on monenlaista prossua muistin määrä ja näytönohjainta. Olisipa kiva tietää miten ne eri kombot hallataan siinä kloonailussa?
Waldo's Peoplen Waldo:
-
Joo, useammassakin paikassa mainitaan tuo tälle Acerille. Emo ei taida tukea enempää. Jännä että kuitenkin käyttöjärjestelmässä näyttää sen muistin silti.paaton kirjoitti:Eli tukee 8gb, siinä syy, miksei 16gb toimi.
Heh. Tämä saitti poikkeaa linjasta, hämmentävällä infollaan.
http://www.speicherbauer.com/memory/Ace ... /X1930.htm
Viimeksi muokannut OskuK, Huhti 07, 2014 13 : 35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Waldo's Peoplen Waldo:
-
Itse en enää viitsi kokeilla BOOT-tiedoston RAM-asetuksissa "kaikki tyhjänä" vaihtoehtoa, sillä jospa minun tuurilla tämä masiina ei enää käynnistykään. Nyt tuo käytettävissä oleva 11 GB RAM:ia näyttäisi siltä, että AMD Radeon HD 6450 näytönohjain vie sen 1 GB:n kokonais RAM:sta.OskuK kirjoitti:Minulla moisessa advanced-kohdassa kaikki tyhjinä.
-
Tämmöinen manuaali löytyi, ja se puhuu 16BG maksimista.
http://www.manualslib.com/manual/232905 ... tml#manual
http://www.manualslib.com/manual/232905 ... tml#manual
Waldo's Peoplen Waldo: