paaton kirjoitti:kaarina kirjoitti:ja siksi minä käytänkin RollerMouse Pro -hiirtä.
Ja kuvankäsittelyssäkin tämä toimii moitteettomasti. Piirtopöytää en ole käyttänyt aikoihin, kun työpöydälleni ei mahdu...
Eli tällainen?
Kerrotko vähän miten tämä toimii?
Käytän rullahiirtä niin, että ranteet lepää noilla tyynyillä, kun kirjoitan, kursoria liikutan tuosta rullasta sormilla (peukalot saattaa tulla kipeiksi, jos käyttää siihen peukkua),sitten siinä on normaalin hiiren rulla ja vasen ja oikea näppäin. Keskimmäinen näppäin vastaa kaksoispainallusta.
Rullan ja näppäinten välissä olevista pienistä mustista näppäimistä vasen saa vieritystoiminnon aikaseksi ja oikealla voi valita alueen.
En osaa kunnolla 10-sormijärjestelmää ja olen muutenkin hidas, enkä esim. valitse kuvista kovin yksityiskohtaisi juttuja, joten minulle tämän tarkkuus riittää.
Paras puoli tässä on se, että toista kättä ei tartte kannatella vartalosta erossa, kuten silitellessä sitä normaalia hiirtä.
Sain muutama päivä sitten tabletin ja heti on oikea hartia kipeenä, kun en kait osaa osaa pitää sitä oikein handussa, kun koskettelen näyttöä...