Maffer kirjoitti: ↑Tammi 19, 2025 11 : 25
Niin mutku. Jos päättää kotona että kuvaa linssillä X niin miksi sitten ei normaali optiikka riitä? Auta armias kohta on Fujilta joku muovirämpylä myynnissä X100-special järkkä edition mihin voi vaihtaa linssejä ja sit ne hoksaa et hetkinen niillähän on jo kymmenen järkkää missä yhtä pieniä rimpuloita.
Ei muuten välttämättä huono idea
jos tehtäisiin kunnolla. Eli, että "pokkariin" saisi vaihdettua linssiyksikön, myydäänhän niihin lisäkkeitäkin.
Kaikkea myydään ja tehdään kuitenkin, vaikka ei olisi niin järkevää tai välttämätöntä. Tuollaiseen pikkuruiseen linssiyksikköön menee kuitenkin vähän muovia ja muuta jätettä...
Ai, niin se revikka?
Tässähän olikin jotain:
https://www.digitalcameraworld.com/came ... erformance
Siellä oli Imatest SFR (spatial frequency response) analyysiakin. Eli kaikki kolme linssiyksikköä keskeltä hyviä, mutta kulmista suttuja kinolle...Sopii siis huolettomaan räiskintään ja vaikka katukuvaukseen.
Lainaus:
Samyang has made some great glass, but I must admit some initial fears – I worried that the Remaster Slim would be a neat bit of design, but that the pictures would let everything down. However, I'm very happy to report that this is not the case; despite the lenses being almost impossibly tiny, the performance of all three is really good!
While they're not going to outperform most dedicated 21mm, 28mm and 32mm primes (though they certainly perform better than some that I've used), I would be absolutely happy packing the Remaster Slim and leaving those three primes at home.
I've got no complaints about the sharpness, as all three lenses resolved impressive levels of detail that were perfect for the street and reportage environments in which I tested them. Indeed, I even used the 32mm for a bit of portraiture and was very, very happy with the results.
The 32mm was my favorite lens, and the one that I found the most useful. It helps that I use the 35mm focal length quite a lot in my work, and it's rare that I go as wide as 21mm in regular shooting. But the faster f/2.8 aperture enabled me to create separation in the environmental portraits – and by jumping into APS-C crop mode, I had an effective nifty fifty focal on demand as well.
...Haiskahtaa ehkä maksetulta "revikalta" positiivisuudessaan , mutta kuitenkin. Olihan siellä sentään noi paljastavat Imatest tulokset.