D90 käyttökokemukset
-
Enpä oikein tiedä...tiesivätkö itsekään ;-D.radicalis kirjoitti:Jaa, vaikea sanoa mitä tarkoitetaan. Mielestäni tarkennustavat on helppo säätää. Toki vaativat käyttöohjeen lukemisen :D. Suorakatselussa en automaattista tarkennusta käytä, joten liittyisikö siihen?maker1 kirjoitti:Radicalis ja muut "ysikymppiset"...mikä on oma arvionne?
Kohdassa; Tästä emme pitäneet...oli vain maininta; Automaattitarkennus on vaikea säätää valokuvauksessa eikä toimi videokuvauksessa. Nikon saisi parantaa tätä aluetta, koska se aiheuttaa harmia.
Kuitenkin tuolla testin tekstipuolella mainitaan; Automaattinen tarkennus toimii nopeasti ja tarkasti. Tosin D300-mallissa tarkennus on selvästi kätevämpi, sillä siinä on painikevalinnat sekä automaattisen kerta-ja jatkuvan tarkennuksen valintaan että automaattisen tai säädettävän tarkennuspisteen valintaan.
Oliskohan minulla tässä tapauksessa kysymys vain luetun ymmärtämisestä...kun ei tuota rautalankaakaan sieltä lehden välistä löytynyt ;-D.
Joo, siis D300 on tarkennuksen suhteen monessa mielessä parempi, ehkä selkeimmin liikkuvan kohteen seurannassa. D90:stä puuttuu tuo jälkimmäinen vaihtoehto, mutta sen voi halutessaan ohjelmoida Func-näppäimen taakse, mutta silloin tietysti menetetään se nappi tarkennukselle.maker1 kirjoitti:Tosin D300-mallissa tarkennus on selvästi kätevämpi, sillä siinä on painikevalinnat sekä automaattisen kerta-ja jatkuvan tarkennuksen valintaan että automaattisen tai säädettävän tarkennuspisteen valintaan.
Mikäli nyt tästä sitten oli kysymys :D.
-
Kyll D90 on täyttäny mun odotukset erittäin hyvästä kamerasta siihen hintaluokkaan.Videoo oon kokeilu 2 kertaa.Toimii.Onx hyvä...en ota kantaa.Jos tällä kameralla ei saa nättei kuvei ni kyll saa peiliin kattoo.Se että onko kaikki toiminnot omien nappiensa takana on epäolennaista mulle.Kyllä mun kuvausmäärät on noussu tämän kameran myötä.
https://www.flickr.com/photos/131192245@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Eli onko tässä mallissa toiminnot nappien vai valikoiden takana? D40:ssä osa on nappien ja osa valikoiden takana.sukotin kirjoitti:...Se että onko kaikki toiminnot omien nappiensa takana on epäolennaista mulle.Kyllä mun kuvausmäärät on noussu tämän kameran myötä.
Kittipaketissa tulee VR-obiska, tarkoittaako se että obiskassa on kuvanvakain?
Onhan tässä rungossa tarkennusmoottori?
Kameralaukussa Nikon D5500 + 10-20, 35, 18-50 ja 70-300 + pari salamia ja ripaus tuuria.
Sisällöntuotannon saloja opetellessa.
Sisällöntuotannon saloja opetellessa.
-
Itse päädyin 18-55 VR ja 55-200 VR pakettiin. 18-135 oli aikaisemmin D80:n kanssa mutta ääripäässä ei vakuuttanut. Choose yourself.AkR kirjoitti:Mites tuo kitti 18-105mm VR ?
Kannattaako otta tuon kanssa vai joku muu lasi tilalle (ja mikä) ?
Ken Rockwellin mukaa huonoimpia kitti laseja nikonille, tästä kokemuksia ?
-
D90 valotusautomatiikka
Ostin D90 kitin tuossa pari päivää sitten, ja hermot meni puolessa tunnissa. Kameran matriisimittaus näyttää nimittäin ohjelmoidun niin, että se ottaa huomioon tarkennuspisteen tavalla, jota voisi odottaa lähinnä joltain satasen pokkarilta. Tarkennuspisteen valinta vaikuttaa valotusaikaan helposti kahden aukon verran. Jos tarketaa tummaan kohteeseen, saattaa huiput mennä totaalisen puhki. Ihan periaatteessa ottaa päähän varsin suunnattomasti, vaikkei tuosta loppujen lopuksi kauheesti haittaa ole, kunhan siihen kuvaustapansa sopeuttaa.
Kamerassahan on asetuksista mahdollista säätää valotus lukkiutumaan tarkennuksen yhteydessä. Luulis sen riittävän, jos semmosta toimintoa kaipaa. D70:sen matriisimittauksessa ei tarvinnut huippujen palamista kauheesti varoa, mikä oli varsin mukavaa.
Kamerassahan on asetuksista mahdollista säätää valotus lukkiutumaan tarkennuksen yhteydessä. Luulis sen riittävän, jos semmosta toimintoa kaipaa. D70:sen matriisimittauksessa ei tarvinnut huippujen palamista kauheesti varoa, mikä oli varsin mukavaa.
-
Re: D90 valotusautomatiikka
D80 puolestaan valottaa vähän siihen tyyliin mitä tuossa edellä "kehuit". D300 toimii samoin kuin D70, mutta paremmin :)LTK kirjoitti:D70:sen matriisimittauksessa ei tarvinnut huippujen palamista kauheesti varoa, mikä oli varsin mukavaa.
Ehkä tuossa on ajateltu, ettei tarkenneta muualle kuin kasvoihin ja kameroita ei käytä muut kuin valkonaamat.
--
-
Kannattaa googlettaa ulkomaisia testejä. Englanniksi löytyy monia.AkR kirjoitti:Mites tuo kitti 18-105mm VR ?
Kannattaako otta tuon kanssa vai joku muu lasi tilalle (ja mikä) ?
Ken Rockwellin mukaa huonoimpia kitti laseja nikonille, tästä kokemuksia ?
Minulle se on piirroltaan riittävän hyvä, mutta linjavääristymät eivät ole sieltä mukavimmasta päästä...
Itse kyllä vaihdoin 55-200VR.n paremmin piirtävään putkeen. Se Rockwell kehuu tuota vähän liikaa. Ellei meillä sitten ollut eri yksilöt - ja olihan meillä!
-
Onko ne mennyt huonontamaan tuota putkea? Radicaliskin on ollut tyytymätön. Itsellä on VeeÄrrätön alkuversio tuosta putkesta ja piirto on huippua vaikka muut ominaisuudet sitten ovatkin mallia plotka ja huntti..Simon Weli kirjoitti: Itse kyllä vaihdoin 55-200VR.n paremmin piirtävään putkeen. Se Rockwell kehuu tuota vähän liikaa. Ellei meillä sitten ollut eri yksilöt - ja olihan meillä!
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
-
Noniin, nyt on taas D90 hallussa ja kysynkin nyt että onko kukaan kokeillut noita Foto Tip:n myymiä akkukahvoja ysikymppisessä?
Tässä mallissa olis intervallikuvaus ominaisuuskin:
http://www.foto-tip.pl/sklep/nikon_d80_ ... -1083.html
Tässä mallissa olis intervallikuvaus ominaisuuskin:
http://www.foto-tip.pl/sklep/nikon_d80_ ... -1083.html
Soralähetti.
-
Morjens, D90:stä olen hieman suunnitellut hankkia. Osaakohan kukaan ennustella koska Nikon uusi tämän sarjan ja minkä näköisiä uudistuksia olisi odotettavissa? Tietysti on vähän hakuammuntaa, mutta katselin jostain noita Canonin/Nikonin mallien uusimisväliä niin hieman vuoden päälle esim tuo Canonin XXXD-sarja on uusinut. Eikös D90 ole jostain '08 alusta suunnilleen?
Ei kiinnostaisi ostaa uutena ysikymppistä ja todeta kahden kuukauden päästä että Nikon tuo uuden mallin ties millä hienouksilla, jolloin myös ysikymppisen hinta pudonnee. Kimuranttia...
Ei kiinnostaisi ostaa uutena ysikymppistä ja todeta kahden kuukauden päästä että Nikon tuo uuden mallin ties millä hienouksilla, jolloin myös ysikymppisen hinta pudonnee. Kimuranttia...
-
Re: D90 valotusautomatiikka
Minulla oli D70s, eikä ole tullut D90:n kanssa ikävä... Mielestäni erittän varmasti toimiva valotus! Säätömahdollisuuksiakin löytyy, aivan varmasti parasta mitä tähän rahaan saa!HiggLTK kirjoitti:Ostin D90 kitin tuossa pari päivää sitten, ja hermot meni puolessa tunnissa. Kameran matriisimittaus näyttää nimittäin ohjelmoidun niin, että se ottaa huomioon tarkennuspisteen tavalla, jota voisi odottaa lähinnä joltain satasen pokkarilta. Tarkennuspisteen valinta vaikuttaa valotusaikaan helposti kahden aukon verran. Jos tarketaa tummaan kohteeseen, saattaa huiput mennä totaalisen puhki. Ihan periaatteessa ottaa päähän varsin suunnattomasti, . D70:sen matriisimittauksessa ei tarvinnut huippujen palamista kauheesti varoa, mikä oli varsin mukavaa.