Antipatiat?

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
Vastaa Viestiin
kostaja!

Antipatiat?

Viesti Kirjoittaja kostaja! »

kenellä on jokin antipatia jotakin merkkiä kohtaan ja miksi?
oletko esim. nikon tai sony -vihaaja, vaiko jokin muu ja miksi?
aika jännä kun seuraa muiden ja omia tottumuksia eri merkkeihin niin aina sieltä löytyy jokin sellainen merkki jota syystä tai toisesta alkaa suosimaan! malli esimerkkinä voi heittää veljesten mikko ja spege:n kaanoni-vouhotuksen, itseasiassa tuollaiset vouhottajat saavat monen mielen kääntymään juuri tätä merkkiä vastaan!! esim. itse olen alkanut hiljalleen antipatioitumaan (hieno sana :) ) canonia kohtaa.. alkaa mege muuttumaan hiljalleen täysin nikonin mieheksi jos järkkäreistä puhutaan..! :)
Esimerkiksi nähä arvon veljekset tuskin pystyisivät ostamaan nikonia ja kehumaan sitä vaikka se todellisuudessa pesisi canonin L-putket mennen tullen.. pojille on vain tullut NIIN pintyynyt antipatia, että sitä ei saa pois edes hinkkaamalla.. Ja siiten täälä tapellaan ja väitellään, että kuka/mikä on paras..
mikolle sais varmaan myytyä pringlespurkinki huippu-telenä jos siihen maalailis punaisen juovan ja kaanonin nimen.. spegestä puhumattakaan..!!
tsori vaan pojat..:)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
armih
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja armih »

Naiset ja lapset suojautukaa! Kohta pyssyt paukkuvat.
Armi Hölttö
www.digicamera.net
Tinttara

Viesti Kirjoittaja Tinttara »

Itselläni oli Sonyn pokkari ja tämän kokemuksen pohjalta en kehota ketään laittamaan rahojaan ko. merkin pokkareihin. Enkä minkään muunkaan tietokone- tai muun ei-kamera-valmistajan kameroihin, kuten HP tms.

Nyt kuvaan Fujilla ja luulen, että jos ei mitään ihme vikoja ilmene niin voisin jatkossakin suosia Fujia. Useimmillahan merkkiuskollisuus syntynee kai siksi, että kaikki lisähärpäkkeet käyvät sitten siihen seuraavaankin kameraan. Näin käynee myös minulle.
- Aromia aamiaismuroihin -
adapteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

armih kirjoitti:Naiset ja lapset suojautukaa! Kohta pyssyt paukkuvat.
Entäs nostoväen III lk? (vai mihin me ikäloput pasifistit kuulutaan?).

Muutoin olen sitä mieltä, ettei merkistä väliä, kunhan se ei ole Lidlistä ostettu.

No sen verran on tunnustettava, että boikotoin Nestlen tuotteita. Niitäkään kohtaan ei ole muuten antipatioita, mutta heidän etiikkansa on vahvojen todisteiden mukaan vastoin minun eettisiä periaatteitani. Minun puolestani muuten todellakaan ei ole brandilla merkitystä.

Jos joku ostaa HP:n, itse hän siitä kärsii. Samoin tietysti Canonistit kantavat omat ristinsä. Joka kamerassa (merkissä) on omat huonot ja hyvät puolensa. Täydellistä ei (vielä) ole eikä tule, niinkauan, kun me ihmiset olemme erilaisia. Minua ei häiritse yhtään, vaikka joku käyttää Sonya. Se ei minun kuvaamiseeni vaikuta. Jokaisessa noissa edellämainituissakin merkeissä on hyviä kameroita, ainakin joillaan kriteereillä arvioituina.

Antipatiat sikseen, suvaitsevaisuus on valttia. Minulla on monesta kamerasta omat mielipiteeni. Saatan tuoda ne esille, mutta en välttämättä silti tuputa niitä muille. Pääasia, että on kukkia ja mehiläisiä.
tareone
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tareone »

Sonyn ja HP:n kameroita kohtaan on tiettyjä ennakkoluuloja, enkä niitä tule koskaan ostamaan tai muille suosittelemaan. Ko. valmistajat tekevät kyllä muita hyviä tuotteita.
Santtu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Santtu »

armih kirjoitti:Naiset ja lapset suojautukaa! Kohta pyssyt paukkuvat.
Naulankantaan Armi!

Jokatapauksessa, tässä omat 2 senttiäni...

Mielestäni useimmilla merkki-fanaatikoilla fanatismi nousee heikosta itsetunnosta. (Koskee kaikkia vempeleitä, ei pelkästään kameroita) .

Jokainen toista merkkiä kehuva lausahdus on fanaatikolle kuin tikarin isku sydämeen. Jos fanaatikko kuulee jonkun hankkineen eri merkkisen vimpaimen, niin hän menettää yö unensä, koska hän pelkää, että hän ei olekaan tehty hyvää ostosta!

Joten hän alkaa pönkittämään sitä mikroskooppista egoaan hokemalla mantran-omaisesti, että merkki x on paras, merkki x on paras.... Merkki y:llä ei onnistu mestarikaan, merkki y:llä ei onnistu mestarikiaan..... jne...

Jokainen tilaisuus käytetään keräämään todisteita, että oma merkki on paras. Näistä todisteista hyväksytään luonnollisesti vain omaa väitettä tukevat.

Tyypillisestihän tälläiset tapaukset ovat vielä joko "kirjanoppineita", virtuooseja ko. vimpaimen käytössä tai hankintaa vielä tekeviä. (Jotkut kuuluvat jopa kaikkiin kategorioihin) Tyypillistä on, että puhetta tulee enemmän kuin tekoja.

Kirjanoppinut mollaa muiden tuotteita ja niillä saatuja tuloksia, koska ainakin jokin speksi on omassa merkissä parempi. Ja jos yksikin speksi on kirjanoppineen mielestä parempi, niin ko. vimpain on luonnollisestikin parempi kuin toinen merkki.

Virtuoosi on armoitettu vimpaimen käyttäjä, joka tietää kaiken tietämisen arvoisen ko. vimpaimesta. Tai oikeastaan enemmänkin... Saavutetut tulokset ovat aina mestariluokkaa, ja muiden tuloksia verrataan näihin omiin tuloksiin.

Tuloksia ei kuitenkaan koskaan tuoda julki. Syyt vaihtelevat aina tapauksen mukaan. Ja jos tuloksia erehtyy pääsemaan julkisuuteen, niin ne on aina joku muu sotkenut, elleivät kaikki huuda kuorossa ylistystä virtuoosille... Vikahan ei voi olla virtuoosissa, koska hän on virtuoosi...

Hankintaa tekevä odottaa SITÄ mallia, joka julkaistaan kohta. Hän seikkailee internetissä etsien tiedonjyviä uudesta mallista, joka mullistaa kaiken. Hankintaa tekevä on yleensä mielikuvitusrikkain. Tiedonmurusista ja huhuista hän kasaa mielessään ylivertaisen vimpaimen, joka hakkaa kaikki muut laudalta, murto-osalla edellisten mallien hinnoista. Ja koska tuo malli julkaistaan kohta, nykyiset vimpaimet on pakko myydä nyt, koska kohta ne ovat arvottomia.

Hankintaa tekevällä projektit seisovat, koska nyt ei voi aloittaa, koska tarvittava/tarvittavat vimpaimet on hankittavissa parin kuukauden päästä....
4x5

Viesti Kirjoittaja 4x5 »

Omat antipatiani tiettyjä merkkejä kohtaan ovat syntyneet siitä, että valmistaja on muuttanut järjestelmiään entiset käyttäjät unohtaen. Ja toisaalta sympatiani saavat merkit, jotka ovat huomioineet entiset käyttäjänsä tarjoten näille yhteensopivia uusia laitteita.
Pyrkimyksestä tehdä pitkäikäisiä välineitä saa minulta plussaa, jatkuvasti kesken olevasta mallistosta (mutta silti muutaman kuukauden välein tapahtuvasta päivittämisestä) miinusta.

Kuvaan Canonilla ja kärsin siitä tuskaa : (
Pekka M.Nurminen
adele

Re: Antipatiat?

Viesti Kirjoittaja adele »

kostaja! kirjoitti:kenellä on jokin antipatia jotakin merkkiä kohtaan ja miksi?....
Omaan antipatiaa, tai paremminkin vihaan kaikkia niitä, jotka ovat valinneet toisin kuin itse olen. Miksi? Se muistuttaa että olen mahdollisesti vajavaisen tietoni varassa tehnyt virheellisen valinnan. Virheellinen valinta taasen aiheuttaa vamman sieluuni, ja heikentää heikkoa itsetuntoani entisestään. Siksi kaikki, jotka ovat valinneet toisin kuin minä, ovat typeriä ääliöitä.
tareone kirjoitti:Sonyn ja HP:n kameroita kohtaan on tiettyjä ennakkoluuloja, enkä niitä tule koskaan ostamaan tai muille suosittelemaan. Ko. valmistajat tekevät kyllä muita hyviä tuotteita.
Miehiä kohtaan on tiettyjä ennakkoluuloja, enkä tule koskaan heidän kanssa kaveeraamaan, en sitä muille suosittelemaan. Ko. tyypit ovat tosin hyviä kankeamaan kiviä rautakangella.
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
saNppa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja saNppa »

laiteru***aus sikseen ja kuvaamaan siitä!!! äLLillä ei korvata älliä, vaikka niistä apua onkin.
tareone
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tareone »

saNppa kirjoitti:laiteru***aus sikseen ja kuvaamaan siitä!!! äLLillä ei korvata älliä, vaikka niistä apua onkin.
Ei sitä koko aikaa jaksa kuvata, joten silloin tällainen sijaistoiminta, kuten laiteru***aus on poikaa. Vai mitä Laite?
kostaja!

Viesti Kirjoittaja kostaja! »

tareone kirjoitti:
saNppa kirjoitti:laiteru***aus sikseen ja kuvaamaan siitä!!! äLLillä ei korvata älliä, vaikka niistä apua onkin.
Ei sitä koko aikaa jaksa kuvata, joten silloin tällainen sijaistoiminta, kuten laiteru***aus on poikaa. Vai mitä Laite?
ai Laitteen *sensuroitu*? :)
juha_m
Viesti:

Re: Antipatiat?

Viesti Kirjoittaja juha_m »

kostaja! kirjoitti:kenellä on jokin antipatia jotakin merkkiä kohtaan ja miksi?
oletko esim. nikon tai sony -vihaaja, vaiko jokin muu ja miksi?
Antipatiat:
HP - Koska se on jenkkiläinen merkki

Sympatiat:
Nikon - koska se on ainoa joka on pystynyt rakentamaan kilpailukykyisiä tuotteita Canoniin verrattuna.
Muut DSLR merkit - Koska ne tarvitsisivat apua Canonia vastaan.
Canon - Koska ajanut DSLR hintoja alas ja koska 20D on niin hyvä ja siinä on EF-S

---
Juha
juha_m
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juha_m »

Santtu kirjoitti:
Jokainen toista merkkiä kehuva lausahdus on fanaatikolle kuin tikarin isku sydämeen. Jos fanaatikko kuulee jonkun hankkineen eri merkkisen vimpaimen, niin hän menettää yö unensä, koska hän pelkää, että hän ei olekaan tehty hyvää ostosta!

Joten hän alkaa pönkittämään sitä mikroskooppista egoaan hokemalla mantran-omaisesti, että merkki x on paras, merkki x on paras.... Merkki y:llä ei onnistu mestarikaan, merkki y:llä ei onnistu mestarikiaan..... jne...

Jokainen tilaisuus käytetään keräämään todisteita, että oma merkki on paras. Näistä todisteista hyväksytään luonnollisesti vain omaa väitettä tukevat.
Juuri niin. Voi näitä reppanoita.
Santtu kirjoitti:
Hankintaa tekevä odottaa SITÄ mallia, joka julkaistaan kohta. Hän seikkailee internetissä etsien tiedonjyviä uudesta mallista, joka mullistaa kaiken. Hankintaa tekevä on yleensä mielikuvitusrikkain. Tiedonmurusista ja huhuista hän kasaa mielessään ylivertaisen vimpaimen, joka hakkaa kaikki muut laudalta, murto-osalla edellisten mallien hinnoista. Ja koska tuo malli julkaistaan kohta, nykyiset vimpaimet on pakko myydä nyt, koska kohta ne ovat arvottomia.

Hankintaa tekevällä projektit seisovat, koska nyt ei voi aloittaa, koska tarvittava/tarvittavat vimpaimet on hankittavissa parin kuukauden päästä....
Hyvää läppää! Tosin kovasti karrikoitua. Kirjoittaja tarkoittaa minua eikä siinä mitään pahaa. Muistakaa kuitenkin että olen ollut monessa asiassa juuri oikeassa ja nähnyt tulevaisuuden oikein. Aamen.
Santtu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Santtu »

juha_m kirjoitti: Hyvää läppää! Tosin kovasti karrikoitua. Kirjoittaja tarkoittaa minua eikä siinä mitään pahaa. Muistakaa kuitenkin että olen ollut monessa asiassa juuri oikeassa ja nähnyt tulevaisuuden oikein. Aamen.
Karrikoituahan tuo oli, mutta ei ollut suunnattu kehenkään henkilökohtaisesti.

Vastaavaa fanatismia olen kokenut etenkin IT-sektorilla paljonkin. Joillekin se fanatismi (tai ehk oikeammin fetismi) on kohdistunut käyttöjärjestelmiin, joillain rautaan...

Jotkut eivät kestä kuin iPod-soittimia, jotkut saavat sydämen tykytystätoisten käyttämistä selaimista...

Viimeistään digitalisoituminen toi ilmiön kuluttaja-tason kamerafreekeille...
mahei74

Viesti Kirjoittaja mahei74 »

Toyota ja Canon tökkii massamerkkeinä, mutta Canonin ostin kuitenkin laajemman käytettyjen linssien valikoiman takia. Kai sitä vielä joskus toyotankin ostaa...Volvo ja Ooppeli on jo ollu...
Marko

Jos mikään ei toimi, lue käyttöohje - jos mikään ei vieläkään toimi, hae isompi vasara
laite

Viesti Kirjoittaja laite »

kostaja! kirjoitti:
tareone kirjoitti:
Hyihyi pojat, jos tehdään niin, että minä *sensuroitu* yksin ja te vaikka kuvittelette loput? ;D
fangio

Viesti Kirjoittaja fangio »

laite kirjoitti:
kostaja! kirjoitti:
tareone kirjoitti: Ei sitä koko aikaa jaksa kuvata, joten silloin tällainen sijaistoiminta, kuten laiteru***aus on poikaa. Vai mitä Laite?
Hyihyi pojat, jos tehdään niin, että minä *sensuroitu* yksin ja te vaikka kuvittelette loput? ;D
Sopii mulle paremmin kuin hyvin.
saNppa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja saNppa »

Vaik' en ihan tätä tarkoittanutkaan, olen valmis ratifioimaan tuon sopimuksen.
Vastaa Viestiin