Digikamera"testi"

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
Vastaa Viestiin
OH5YW
Viesti:

Digikamera"testi"

Viesti Kirjoittaja OH5YW »

Heh

Jos kellä on mahdollisuus, lukekaapa uusimman "K-Kotimikro"-lehden digikameratesti. Lehti on entinen "K-kompuutteri kaikille".

Hupaisaa juttua

Kari
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
laite

Viesti Kirjoittaja laite »

Täytynee hommata, lehti on koko elinkaarensa ajan (alkaen kompuutteri kaikille lehdestä) äärimmäisen asiapitoinen ja laadukas.

;D
Tinttara

Viesti Kirjoittaja Tinttara »

Onneksi ymmärsin lopettaa ko. lehden tilauksen. Valitettavasti tämä viimeisin numero "kameratesteineen" sisältyi vielä maksamaani laskuun. Järkyttävää luettavaa - lehden "toimitus" on lukenut kameroiden speksit ymmärtämättä niistä mitään ja sitten niiden perusteella "arvostellut" kameroita. Pakko laittaa palautetta toimitukseen.
- Aromia aamiaismuroihin -
obeesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja obeesi »

Ai sitä on joskus joku tilannut :D
nieppi

Viesti Kirjoittaja nieppi »

Tinttara kirjoitti:lehden "toimitus" on lukenut kameroiden speksit ymmärtämättä niistä mitään ja sitten niiden perusteella "arvostellut" kameroita.
Ihan ku joku nimeltä mainitsematon digicamera.net palstalainen olisi saanut työpaikan ;-)
laite

Viesti Kirjoittaja laite »

nieppi kirjoitti:
Tinttara kirjoitti:lehden "toimitus" on lukenut kameroiden speksit ymmärtämättä niistä mitään ja sitten niiden perusteella "arvostellut" kameroita.
Ihan ku joku nimeltä mainitsematon digicamera.net palstalainen olisi saanut työpaikan ;-)
Tarkoitatko kenties suurta ja mahtavaa intter netin asian tuntiaa?
Tinttara

obeesi kirjoitti:Ai sitä on joskus joku tilannut :D
Erehdyin, kun sai sellaisen hienon usb-muistin tilaajalahjaksi, ja yhdellä rompulla kaikki tarpeelliset ilmaisohjelmat, ettei tarvinnut modeemiyhteydellä koko päivää niitä imuroida. Nyt olen onneksi tullut järkiini ja tilannut MB:n. Vielä kun raaskisi Kamera-lehden tilata...
mr Metsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mr Metsä »

Tinttara kirjoitti:Nyt olen onneksi tullut järkiini ja tilannut MB:n....
Tämähän on hauska, tämä "Sana on vapaa"-osasto ;-D
kostaja!

Viesti Kirjoittaja kostaja! »

mr Metsä kirjoitti:
Tinttara kirjoitti:Nyt olen onneksi tullut järkiini ja tilannut MB:n....
Tämähän on hauska, tämä "Sana on vapaa"-osasto ;-D
juu, tämä on sitä "viimesenpäälle" laatua..;)
Tinttara

kostaja! kirjoitti: juu, tämä on sitä "viimesenpäälle" laatua..;)
Mitä?!?!? Vihjaillaanko täällä, että mun kirjoitukseni eivät ole muka laadukkaita ja mielipiteeni asiantuntevia?!?!?! :)
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Minun silmiini ei pistänyt "K-Kotimikro" -lehden kuuden edullisen digikameran testissä oikein mitään, mikä ei olisi pitänyt paikkaansa. Kyseessä taitaa olla tanskalainen/ruotsalainen (?) lehti, joka käännetään sitten suomeksi. Tuon digikameratestin takana taitavat olla ihan oikeat testaajat ja testimenetelmät.

Muuten kyllä tämä lehti ei mene oikein missään asiassa kovin syvälle.
Tinttara

MattiH kirjoitti:Minun silmiini ei pistänyt "K-Kotimikro" -lehden kuuden edullisen digikameran testissä oikein mitään, mikä ei olisi pitänyt paikkaansa. - - -Tuon digikameratestin takana taitavat olla ihan oikeat testaajat ja testimenetelmät.
Niin no, jos kameran ominaisuuksia kuvaillaan kolmella virkkeellä, niin eihän siihen kovin paljon virheitä(kään) mahdu. Ja mitähän ne testimenetelmät mahtoivat olla? Sanallakaan ei mainittu, mitä oli kuvattu ja miten, esimerkkikuvia ei ollut eikä kuvausolosuhteista tai kameran tuntumasta puhuttu mitään. Pistän pääni pantiksi, etteivät kyseiset testaajat ole nähneet ko. kameroita muualla kuin Gigantin mainoksessa.

Edit: Iski epävarmuus, oliko testikuvia, muttei ainakaan mitään kunnollisia, mistä olisi nähnyt väritoistoa, valkotasapainon mittauksen onnistumista, kohinaa jne....
Vastaa Viestiin