Digicamera.net miitti Malmin kentällä

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
Vastaa Viestiin
majesty

Digicamera.net miitti Malmin kentällä

Viesti Kirjoittaja majesty »

Niinkuin kaikki on jo varmaan digiuutisosastolta lukeneet, niin zeppeliini pyörähtelee vielä kerran Malmin kentällä lauantaina ja lisäksi siellä taitaa olla jotain muitakin lentonäytöksiä..anyway miten oisi pieni digicamera-miitti tuolloin?
-Kai
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
majesty

nii ja eihä sielä toki oo pakko sittä seppeliiniä kuvailla, kun siellä on muitakin lentohärveleitä :)
-Kai
artur
Viesti:

Viesti Kirjoittaja artur »

Meikä menee Lemminkäisen mäelle kuvaamaan saapuvia lentokoneita, siinä vasta haastetta onkin kun kohde liikkuu enemmän kuin kävelyvauhtia.
Hezzu

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

artur kirjoitti:Meikä menee Lemminkäisen mäelle kuvaamaan saapuvia lentokoneita, siinä vasta haastetta onkin kun kohde liikkuu enemmän kuin kävelyvauhtia.
Jos menet vasta maanantaina, saatat saada koneista kuviakin, pääkiitorata avataan peruskorjauksen jälkeen tuolloin.
Nauru pidentää ikää, jos ei ihan kuollakseen naura...
artur
Viesti:

Viesti Kirjoittaja artur »

Hezzu kirjoitti:Jos menet vasta maanantaina, saatat saada koneista kuviakin, pääkiitorata avataan peruskorjauksen jälkeen tuolloin.
Enpä tiennytkään tuota. Kait se toinen rata on käytössä?
Hezzu

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

On se uusin kiitorata ainakin, ei kai ne sentään kaikkia kiitoratoja voi sulkea, vaikka heinäkuu on vuoden hiljaisin kuukausi lentojen suhteen...
Nauru pidentää ikää, jos ei ihan kuollakseen naura...
majesty

Menen sitten yksin ;)
-Kai
arb

Viesti Kirjoittaja arb »

Jos oikein energiseltä tuntuu aamulla niin saatan pöräyttää Mansesta Malmille. Tulee tosin siinäkin tapauksessa pikavisiitti kun takaisin pitää olla klo 14 nurkilla.

ArB
arb

Viesti Kirjoittaja arb »

Olin näemmä oikein energinen. Harmi että oli niin kiire takaisin, ja harmi että zeppeliinin lähelle olisi päässyt vasta lentojen jälkeen - ilmeisesti klo 14 kieppeillä.

Jos joku arvoisista foorumisteista sattui havainnoimaan Malmin yleisötilaisuudessa klo 10.30 - 11.30 välillä hieman alle kaksimetrisen kyynärsauvojen kera liikkuvan punapaitaisen hepun niin suurella todennäköisyydellä se olin minä :-)

ArB
henkkaesp

Viesti Kirjoittaja henkkaesp »

arb kirjoitti:Olin näemmä oikein energinen. Harmi että oli niin kiire takaisin, ja harmi että zeppeliinin lähelle olisi päässyt vasta lentojen jälkeen - ilmeisesti klo 14 kieppeillä.

ArB
Zeppelin ei tehnyt niitä luvattuja neljää lentoa Helsingin yllä. Se ei voinut tuuliolosuhteiden (ylätuuli) vuoksi nousta kentältä. Sitä sai ihailla 300 - 400 metrin päästä, kunnes n. 13.30 laskivat siihen lähietäisyydelle n. 100 m.

Parastahan siellä oli kun DC 3 lähti klo 14 jälkeen viemää Porin Jazz -juhlille porukkaa. Siinä sitä oli kuvaamista Zeppelininkin edestä. Muun muassa DC 3 koneiden lämmitys tuntia ennen lähtöä. Savua oli ilmassa, kun tähtimoottorit käynnistyivät.
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Helsingin keskustan yllä Z. pörräsi illalla ja illan suussa monta kertaa. Yhtäkkiä rupesi kuulumaan hiljaista pörräystä ja siinähän se oli ihan lähellä. Viimeinen kierros taisi olla lauantai-iltana vähän yhdeksän jälkeen. Taisi tuuli tyyntyä iltaa kohti?
majesty

Itse olin paikalla about 12.00-13.30. DC-3 oli mielenkiintoinen, mutta se maailman suurin kaksitaso jäi näkemättä. Olihan siellä sitten pieni laskuvarjohyppynäytöskin.
-Kai
piksi

Viesti Kirjoittaja piksi »

itse olin paikan päällä klo 13-17, olkalaukku, 10D, puolipitkät takkuiset hiukset ja taatusti ei-edustava vaatetus.

pienten yksitasojen silmukat, dc-3, laskuvarjohypyt ja kaksitaso tuli nähtyä, mutta zeppelin ei odottelusta huolimatta noussut. tuuli oli aika puuskainen ja pallo pyöri kuin hyllyvä valas ympäriinsä hinausauton päästä roikkuen.

illemmalla siinä 20-21 zeppelin saapui malmilta päin, ylitti arabianrannan, käväisi sörkän vankilan yllä, kääntyi takaisin ja suunnisti kohti malmia, kääntyi kuitenkin vielä ja lähti pörräämään toukolan yli kohti keskustaa. suht mielenkiintoista sahaamista koneen reitti - näytti melkein siltä että vehje oli tuuliajolla x-) varmaankin rasittavaa tuommoisen ohjaaminen, heti kun tuuli kääntyy saa olla vääntämässä laivaa tuulen suuntaan.

tapahtuma oli yllättävän tapahtumarikas ja mielenkiintoinen, muitakin koneita kuin ilmalaivaa tuli mielellään seuraamaan. tiedoitukseen oltaisiin voitu panostaa hiukan enemmän, aneemisella äänellä "odotamme edelleen tuulen tyyntymistä"-hokeva tirehtööri ei pahemmin vakuuttanut.
majesty

Piksi:
itse olin paikan päällä klo 13-17, olkalaukku, 10D, puolipitkät takkuiset hiukset ja taatusti ei-edustava vaatetus.

pienten yksitasojen silmukat, dc-3, laskuvarjohypyt ja kaksitaso tuli nähtyä
Hyppäsivätkö ne vielä toistamiseen? Ensimmäinen hyppynäytös oli joskus 12 jälkeen.
Koitin vähän välillä kattella, josko paikalla näkyisi Digicamera.nettiläisiä katselemalla ihmisten kameroita, en havainnut. Tosin katselin kuitenkin enimmäkseen lentskareita :)
Aika paljon siellä oli hienoja vanhoja filmijärkkäreitä ihmisillä.

Itselläni oli koko kamerareppu selässä, vaikken käyttänyt 300D:n nokalla, kuin 70-200/4L. Kohteet kun olivat tuollekin putkelle välillä liian kaukana.

Anyway, ihan mielekäs tapahtuma ja vaimokin viihtyi, vaikkei lentokoneista niin välitäkkään.

Sinänsä aika hauska juttu, kun vaimoni puhuu englantia ja välttävästi suomea ja kerroin hänelle englanniksi, että mennään katsomaan lentokentälle zeppeliiniä.

Perillä Liya sitten kysyi, että missäs se mies nyt sitten on?
Ihmettelin, että mikä tuollahan tuo zeppeliini on, mutta mikä mies? Liya sitten siihen, ai sä sanoit zeppelin, minäkun kuulin, että Chaplin =)
-Kai
Vastaa Viestiin