Milläs tuollasen saa sitten caliburoitua??? kun kummassaki päässä näkyy tuo sävy ero? kontrastia ei näytöstä voi säärää(DVI näyttö) ja kirkkauden säätö ei vaikuta asiaan, gamma pitäs olla kohillaan, ja eikös tuo ole muutenki hyvä asia, eli jos kummassakin päässä on nuin hyvä erottaan sävyt, tai siis näytöllä erottaa minka tahansa 256 sävystä yhden sävyn erolla, siis harmaalla värillä ja melkeen kaikilla muillaki väreillä esimerkki keskelta palettia:

Ensimmäisessä yhden, toisessa 2 ja komannessa 3 sävyn ero
eli tuon ensimmmäisen erottaa ihan normaalisti katsomalla, vaikkeikaan niin hyvin kun esim 255 ja 254 eroa, ja kun eron huomaa koko värialueella, niin eikös se oli sillon hyvä asia, ainakin niin yleensä on että värit kun erottaa paremmin niin sitä parempi. Eri asia jos eroittas vain kirkkaissa sävyissa, ja sitten kaikki alimmat 20% tummista sävyistä näyttäis mustalta, mutta näi ei siis ole...
Olin kyllä itse yllättynyt kun huomasin kaverin saitilla tuollasen yhden sävyn eron, ja huomautin asiasta, niin kaveri ei meinannut uskoa, ja joutui itse tarkistamaan photarin pipetillä, onko tuo sitten huono vai hyvä asia niin en tiedä, mutta kaliburoinnilla siitä ei eroon pääse...
EDIT: testailin gammaa muuttaa, nostaminen poistaa vaaleasta päästä tuon, mutta tumma pää korostuu, eli jos nostaa gammaa tarpeeksi ei huomaa enään tuota 255 ja 254 eroa, mutta sitten esim 119 ja 118 ero on ilmi selvä, ja mitä tuommempaan mennään sitä parempi ero on, eli gamma ei vaikuta asiaa, vaan siirtää tasapainoa, normaalilla gammalla siis näkyy kummassaki päässä aika hyvin
EDIT2: testailin vielä sen verran että mikään asetus ei vaikuta asiaan, näytöstähän ei siis voi säätää kun kirkkautta, joka ei vaikuta mitenkään asiaan, näytön ohjeimesta voi muuttaa kontrastia, gammaa ja kirkkautta, nekään ei vaikuta asiaan, värit ja muut kaikki kyllä muuttuu ja menee vituilleen jos tarpeeks muuttaa, mutta silti erottaa helposti tuollasen yhden sävyn eron... no lähinnä kai tuo on hyvä asia...