työpaikka tarjolla (Credinet)

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
TeemuN

työpaikka tarjolla (Credinet)

Viesti Kirjoittaja TeemuN »

Jotakuta ehkä saattaa kiinnostaa työkkärin sivuilla oleva ilmoitus...

Katso tästä.

Postasin tämän koska täällä ei ole näkynyt tietoa moisesta ja kaikki ei katso mol:lin sivuja päivittäin.
Viimeksi muokannut TeemuN, Kesä 04, 2004 13 : 09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
eeva

Viesti Kirjoittaja eeva »

Ei ole muuten kummoinen palkka....
Filvas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Filvas »

eeva kirjoitti:Ei ole muuten kummoinen palkka....
No eipä ole ei. Muuten voisi homma kiinnostaakin, mutta jos kerran raksalla tienaa lautapoikana enemmän niin...
4x5

Viesti Kirjoittaja 4x5 »

Siitä sitten vielä verot pois. Parasta olisi asua kävelymatkan päässä työpaikasta, ettei matka- ja ruokailumenot vie koko käteen jäävää palkkaa. Toisaalta saahan tuossa joku työkokemusta, jolla on merkitystä seuraavaa työpaikkaa hakiessa.
Pekka M.Nurminen
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Taitavat olla valokuvaajan työpaikat melkoisia keräilyharvinaisuuksia. En ole työpaikkailmoituksia moneen vuoteen katsellut, mutta olen täysin varma, että Suomessa ei ole viimeisen vuoden ollut tarjolla edes kymmentä työpaikkaa valokuvaajalle. Varmaan on ollut kuvaaville toimittajille työtä tarjolla...
pleppanen

Viesti Kirjoittaja pleppanen »

Juu, ja vielä osapäivähommaa. Todennäköisesti työtä on vain muutamana päivänä kuukaudesta ja silloinkin vajaita päiviä.
Voin kuvitella, että töihin kutsutaan vain tarvittaessa - noin tunnin varoitusajalla.
MattiH
Site Admin
Viesti:

pleppanen kirjoitti:
Juu, ja vielä osapäivähommaa. Todennäköisesti työtä on vain muutamana päivänä kuukaudesta ja silloinkin vajaita päiviä.
Voin kuvitella, että töihin kutsutaan vain tarvittaessa - noin tunnin varoitusajalla.
Olet varmaan seurannut valokuvaajille tarjottuja työpaikkailmoituksia viimeisten vuosien aikana. Millaisia nämä ilmoitukset ovat olleet?
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

MattiH kirjoitti:Taitavat olla valokuvaajan työpaikat melkoisia keräilyharvinaisuuksia. En ole työpaikkailmoituksia moneen vuoteen katsellut, mutta olen täysin varma, että Suomessa ei ole viimeisen vuoden ollut tarjolla edes kymmentä työpaikkaa valokuvaajalle. Varmaan on ollut kuvaaville toimittajille työtä tarjolla...
Aina niitä työpaikkoja sillointällöin silmään osuu. Ja valokuvaamoja on myynnissä jatkuvasti.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
MattiH
Site Admin
Viesti:

Siis Suomessahan valmistuu joka vuosi varmaan useampi sata ns. ammattivalokuvaaja. Vähän vain ihmettelen, että mistä nämä kaikki saavat työtä.
Hannu KH
Viesti:

MattiH kirjoitti:Siis Suomessahan valmistuu joka vuosi varmaan useampi sata ns. ammattivalokuvaaja. Vähän vain ihmettelen, että mistä nämä kaikki saavat työtä.
No, nythän ei ollutkaan kysymys hakijoista, vaan niistä ilmoituksista....

Ja kaikki valokuvausalan koulut ei anna valmiuksia alalla toimimiseen.
spege

Viesti Kirjoittaja spege »

Hannu KH kirjoitti:Ja valokuvaamoja on myynnissä jatkuvasti.
Siitä vain ostamaan sellainen putiikki, jossa on loppuunajettu analoginen labbis ja läjä 80-luvun filmikameroita. Kyllä siinä saa verta pierrä monta vuotta kun lähtee investoimaan ensin (nykyisin pakolliseen) digilabbikseen, joka maksaa vähintään 100 000 euroa ja uusi digitaalinen kuvauskalusto päälle.

Tämä kaikki laskevaan filmin myyntiin, filminkehityksiin ja ylipäätään valokuvien valmistamiseen. Nykyäänhän kuvataan paljon enemmän kuin ennen (digikameroilla), mutta paperikuviksi niistä päätyy kovin harva. Iso osa tekee ne vielä kotitulostimilla.

Eikä kameramyynnissä ole myyjillä enää katetta. Digikameroita myydään jo supermarketeissa ja pienen valokuvausliikkeen on paha lähteä kilpailemaan hinnoissa. Ainut mihin he voivat perustaa, on hyvä palvelu.

Siitä vain yrittäjän tielle, tie on taatusti kivinen. Lisäksi pienien putiikkien omistajat ovat liikkeissään kiinni kokoajan, paljoa ei lomia eikä vapaita pidetä ja sairaanakin on tultava sorvin ääreen.
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
Hannu KH
Viesti:

spege kirjoitti:
Hannu KH kirjoitti:Ja valokuvaamoja on myynnissä jatkuvasti.
Siitä vain ostamaan sellainen putiikki, jossa on loppuunajettu analoginen labbis ja läjä 80-luvun filmikameroita. Kyllä siinä saa verta pierrä monta vuotta kun lähtee investoimaan ensin (nykyisin pakolliseen) digilabbikseen, joka maksaa vähintään 100 000 euroa ja uusi digitaalinen kuvauskalusto päälle.

Tämä kaikki laskevaan filmin myyntiin, filminkehityksiin ja ylipäätään valokuvien valmistamiseen. Nykyäänhän kuvataan paljon enemmän kuin ennen (digikameroilla), mutta paperikuviksi niistä päätyy kovin harva. Iso osa tekee ne vielä kotitulostimilla.

Eikä kameramyynnissä ole myyjillä enää katetta. Digikameroita myydään jo supermarketeissa ja pienen valokuvausliikkeen on paha lähteä kilpailemaan hinnoissa. Ainut mihin he voivat perustaa, on hyvä palvelu.

Siitä vain yrittäjän tielle, tie on taatusti kivinen. Lisäksi pienien putiikkien omistajat ovat liikkeissään kiinni kokoajan, paljoa ei lomia eikä vapaita pidetä ja sairaanakin on tultava sorvin ääreen.
Perin tuttua asiaa. Omakohtaista kokemustakin löytyy.

Mutta ilmoituksia tosiaan löytyy...
pleppanen

Viesti Kirjoittaja pleppanen »

MattiH kirjoitti:Olet varmaan seurannut valokuvaajille tarjottuja työpaikkailmoituksia viimeisten vuosien aikana. Millaisia nämä ilmoitukset ovat olleet?
Seuraan melko säännöllisesti työvoimahallinnon julkaisemia työpaikkailmoituksia, ja muistikuvani mukaan vuoden aikana on tainnut olla pari valokuvaajan paikkaa julkisessa haussa. Yksi oli ainakin koulukuvaajan paikka.
Itse en näitä valokuvaajan paikkoja ole tähyillyt, sillä koulutukseni suuntautuu aivan muulle sektorille.
mr Metsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mr Metsä »

Aiheen ulkopuolelta:
pleppanen kirjoitti:Itse en näitä valokuvaajan paikkoja ole tähyillyt, sillä koulutukseni suuntautuu aivan muulle sektorille.
Mitäs kaikkea muuta sitten täällä valokuvaus-foorumilla tähyilet? Sigussasi näkyy ainakin minulle oma ISP, käyttöjärjestelmäni ja selaimeni versio,"Tekniikka on ihmeellistä"-allekirjoituksin. Kyllä minä tiedän tarkasti kuka olen ilman tällaista teknistä julistustakin. Kuten jokainen voi huomata, kirjoitan jopa omalla nimelläni, ei minulla ole nimessäni salattavaa. Kokonaan eri asia on mitä muita tietoja haluan levitellä yleisillä foorumeilla. Tämän haluan päättää itse.

Onko tämä joku vitsi? Miksi skannaat täällä muiden tunnistetietoja? Onko tämä asiallista touhua näinä virus- ja roskaposti-aikoina? Ainakin minä tunnen oloni vaivautuneeksi tästä urkkimisesta. Mitä muuta tietoja kaivelet koneeltani kun tulen tänne lukemaan valokuvaus-aiheisia keskusteluja, entä muiden koneilta? Sinultako nykyinen roskapostitulvani on lähtöisin?

Otin kuvaruutukaappauksen viestistä mahdollisia jälkiselvittelyjä varten jos niitä tarvitaan. Minä en kaipaa muuta kuin, että lopetat nämä lapselliset tekniset ilmoitukset yksityisen tietokoneeni tiedoista. Toivottavasti nämä tiedot eivät näy sentään kaikille täällä, koska olen jo nyt todella täynnä lisääntyneestä roskapostista.
Markku Metsä
Hanu

Viesti Kirjoittaja Hanu »

Heh, tosiaan hauska toi pleppasen sigu :)
seppot

Viesti Kirjoittaja seppot »

Hanu kirjoitti:Heh, tosiaan hauska toi pleppasen sigu :)
Hauska ja hauska, miten sen nyt ottaa.

Minunkin kohdalla se on totisinta totta. Kaikki täsmää ja silti minusta tuntuu, ettei pleppasen sigulla ole mitään tekemistä minulle tulevan roskapostin kanssa. Onko jollain joku muu ip-osoite jos ISP muuten täsmää?

Minusta tuo palkkatarjous tuntuu pieneltä, mutta se voi olla ainoa mahdollisuus saada papereihin merkintä siitä, että on tehnyt vastaavaa työtä aikaisemminkin. Noin tulevaisuutta ajatellen.

Sepe
--
Cam70

Viesti Kirjoittaja Cam70 »

Ei ton pitäis näkyä kuin ainoastaan omalla koneellasi, tietysti sivun ylläpitäjät saavat nuo tiedot jos haluavat.
Roskaposti ei liity tuohon IP:hen, mutta jos on kiinteä niin sitten tietysti vaikka DoS-hyökkäykset, jos on vaikka mielenkiintoisen firman IP.
seppot

Viesti Kirjoittaja seppot »

Cam70 kirjoitti:Ei ton pitäis näkyä kuin ainoastaan omalla koneellasi, tietysti sivun ylläpitäjät saavat nuo tiedot jos haluavat.
Roskaposti ei liity tuohon IP:hen, mutta jos on kiinteä niin sitten tietysti vaikka DoS-hyökkäykset, jos on vaikka mielenkiintoisen firman IP.

Ai se on sillä tavalla hauska :)

Ilmankos oli samat numerot, heh. Se mikä mulla siis näkyy on tuo alakerran purkin numero. Sama osoite kuin kolmella muullakin tässä talossa.

Sepe
--
luola

Viesti Kirjoittaja luola »

mr Metsä kirjoitti:Aiheen ulkopuolelta:..... Kokonaan eri asia on mitä muita tietoja haluan levitellä yleisillä foorumeilla. Tämän haluan päättää itse.....
Onko tämä joku vitsi? Miksi skannaat täällä muiden tunnistetietoja? Onko tämä asiallista touhua näinä virus- ja roskaposti-aikoina? Ainakin minä tunnen oloni vaivautuneeksi tästä urkkimisesta. ..Mitä muuta tietoja kaivelet koneeltani kun tulen tänne lukemaan valokuvaus-aiheisia keskusteluja, entä muiden koneilta? Sinultako nykyinen roskapostitulvani on lähtöisin?
.....Minä en kaipaa muuta kuin, että lopetat nämä lapselliset tekniset ilmoitukset yksityisen tietokoneeni tiedoista. Toivottavasti nämä tiedot eivät näy sentään kaikille täällä, koska olen jo nyt todella täynnä lisääntyneestä roskapostista.
Hohhoijaa. pitäis olla tietenkin kirjoittamatta, mutta...
- Hyvä on nyt Sinunkin tietää, että jokaikiseen suuntaan netissä liikkuessasi levität ip-osoitteesi. Jopa sähköpostia anonyymina lähettäessäsi, viestin mukaan menee lähettävän koneen ip. Ja tämän asian saat päätettyä itse vain sillä, ettet käytä nettiä. Tai sitten rupeat jonkun anonyymipalvelimen asiakkaaksi.
- Monella nettisivullahan on vastaavaa; eli näytetään sivuille tulleen ip, selain, käyttis hänelle.
- Muitten tietojesi turvallisuuteen vaikutat sillä, että käytät palomuuria, ja tiedät mitä koneellasi teet.
- Minä siis en näe sinun tietojasi tuosta taulusta, vaan omani. Ja niin tekevät kaikki; ts se näyttää jokaiselle hänen omat tietonsa. (tekniikka on ihmeellistä.) :)
- ip-osoitteella on pirun vaikeeta lähettää sähköpostia... kokeile vaikka itse, laita vaan vastaanottajaksi joku ip.... :)
- ehkäpä olisin antanut muiden vastata, mutta kun olit noinkin hyökkäävä.. lapselliseksi voi joku nykyään todeta tuonkin, ettei tiedä em asioita.
- Mutta enpä sano itse niin. Meikäläisellä itsellä on monta aukkoa tiedoissa myös ja varsinkin tietotekniikassa, ja kyllä niitäkin täällä aina paljastuu keskustellessa , joten:

- Jos siis et ollut trolli, todetkaamme rauhassa ja yhteisymmärryksessä vain, että kyseessä oli väärinkäsitys. Ko tiedot nyt näkyvät nettisivulle kuin nettisivulle, ip-osoitteeseen ei voi postia lähettää, vaan sähköpostiosoitteeseen, ja ennenkaikkea kukaan muu kuin Sinä itse et tuosta omia tietojasi ole nähnyt, se näet näyttää jokaiselle hänen omansa. (tulipa sotkuisasti)
lm
keppana

Viesti Kirjoittaja keppana »

Nyt meni Mr. Metsällä vähän metsään ;.D
Vastaa Viestiin