Spegen parannetut kuvat
-
Spegen parannetut kuvat
Herra Laite lupasi parantaa noiden minun 20 (2.lk) lintukuvani kirkkautta ja väritasapainoa, kun alunperin säätelin ne vain läppärin näytöllä.
Hän on kuulemma kiireinen mies, mutta tässä on nyt valmis topic niille parannetuille Spegen kuville. Odotellaan kaikessa rauhassa...
Raju jpg-pakkaus voi kyllä jatkossakin häiritä, mutta olkaa huoleti. Kyllä originaalit ovat skarppeja ja sävykäyrät ovat kunnossa. Ja ADSL on minulla kohta käytössä...
Hän on kuulemma kiireinen mies, mutta tässä on nyt valmis topic niille parannetuille Spegen kuville. Odotellaan kaikessa rauhassa...
Raju jpg-pakkaus voi kyllä jatkossakin häiritä, mutta olkaa huoleti. Kyllä originaalit ovat skarppeja ja sävykäyrät ovat kunnossa. Ja ADSL on minulla kohta käytössä...
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
-
Tämä "spegen kuvat"-keskustelu alkaa kyllä jo hiljattain pänniä. Jos sinulla on kuvia näytettävänä postaa ne, älä lähetä kiljoona viestiä jossa kerrot että kohta tulee kyllä kuvia ja voi ja iih kun ne on mahtavia...
Sitten kun ne ei olekkaan niin mahtavia tuleekin selityksien liuta...
Ei voisi kyllä oikeasti vähempää kiinnostaa tällaiset threadit... vastasin kuitenkin...
Sitten kun ne ei olekkaan niin mahtavia tuleekin selityksien liuta...
Ei voisi kyllä oikeasti vähempää kiinnostaa tällaiset threadit... vastasin kuitenkin...
-
- Site Admin
- Viesti:
Minä siirsin tämän ketjun pois Linkkejä kuviin ja gallerioihin -osastolta. Sitten kun kuvat tähän ketjuun ilmestyvät, voi ketjun siirtää sinne takaisin.JuhaH kirjoitti:Lisäksi nämä täysin turhat aiheet menevät vielä täysin väärien alueiden alle. Kuvagallerioillekin on oma alueensa. En kyllä keksi ensimmäistäkään järkevää selitystä, miksi tämäkin aihe piti ennakkoon luoda.
Armi Hölttö
www.digicamera.net
www.digicamera.net
-
Tuo lintukuvieni hirmuinen pakkaus voi johtua siitä, että mulla oli tuossa zip-pakkausohjelmassa vissiin joku lisä-jpg-pakkaustoiminto päällä.
Alunpitäen pakkasin kuvat RAW-tiedostoista JPG 8-tasolla, joten ei sen nyt pitäisi noin suttua jälkeä tehdä. Nuo copyright-tekstitkin ovat ihan mössöä, vaikka kuvia lähettäessäni ne olivat ihan selkeitä. Mikähän tässä minun kuvien lähetyksessä oikein mahtoi mättää?
Vinkkejä asiandundijat!
Alunpitäen pakkasin kuvat RAW-tiedostoista JPG 8-tasolla, joten ei sen nyt pitäisi noin suttua jälkeä tehdä. Nuo copyright-tekstitkin ovat ihan mössöä, vaikka kuvia lähettäessäni ne olivat ihan selkeitä. Mikähän tässä minun kuvien lähetyksessä oikein mahtoi mättää?
Vinkkejä asiandundijat!
-
- Viesti:
Pitäis olla L tietokoneen nimessä, ni tulis parempaa jälkeä....spege kirjoitti: Alunpitäen pakkasin kuvat RAW-tiedostoista JPG 8-tasolla, joten ei sen nyt pitäisi noin suttua jälkeä tehdä. Nuo copyright-tekstitkin ovat ihan mössöä, vaikka kuvia lähettäessäni ne olivat ihan selkeitä. Mikähän tässä minun kuvien lähetyksessä oikein mahtoi mättää?
; )
Jos sitten mennään ihan asiaan, niin katsoitko niitä omia kuviasi selaimella? Jos katselit pienennettyjä vain kuvankäsittelyohjelmalla, se ehkä osaa näyttää ne paremmin kuin selain. Selain, erityisesti se microsoftin tekemä, on ihan oma maailmansa.
-
-
- Viesti:
high quality scaling kohtaan ruksi ja jpeg quality asetukseksi jotain 90-95% väliltä. pitäis tulla ihan ok jälkeä.adapteri kirjoitti:Jalbumissa on kuvien koon muutos ja jpg:n uudelleenpakkaus. Siinä on jopa kaksi asetusta sen laatua valvomassa. Toinen on rastiruutuun ja toinen joku numeroasetus. Kun vaan tietäisi, mitä niissä pitää olla...
vaihtoehtoisesti kuvat voi pienentää ja terävöitää photoshopissa ja sen jälkeen "copy original images" kohtaan ruksi ja link to originals myöskin valituksi.
-
Luin tossa yhdestä threadista että olet jo pienestä pitäen kuvannut ja hommaillut näitä juttuja?
On se kumma että sitten noinkin yksinkertainen asia tuottaa noinkin suurta tuskaa sinunlaiselle taitajalle?
Kuvathan monesti katotaan säädön jälkeen että millasta on tullu ulos ja koostakin jo jotain näkee jos on kuvia vuosia katellu, jos nyt kummiskin pääsee tapahtumaan joku pieni moka niin senhän korjaa hetkessä ja saman päivänä on jo uudet kuvat netissä vaikka millä netillä, ilman että siitä tarvii jauhaa päivä ja threadi tolkulla että kun ne ei ollu hyviä jne, tulee ihan amis ajat mieleen :/
On se kumma että sitten noinkin yksinkertainen asia tuottaa noinkin suurta tuskaa sinunlaiselle taitajalle?
Kuvathan monesti katotaan säädön jälkeen että millasta on tullu ulos ja koostakin jo jotain näkee jos on kuvia vuosia katellu, jos nyt kummiskin pääsee tapahtumaan joku pieni moka niin senhän korjaa hetkessä ja saman päivänä on jo uudet kuvat netissä vaikka millä netillä, ilman että siitä tarvii jauhaa päivä ja threadi tolkulla että kun ne ei ollu hyviä jne, tulee ihan amis ajat mieleen :/
-
Eikä tulla näkemäänkään, näin olen asian päättänyt. Tälle foorumille (tai sen muutamille tyhjäntoimittajille) riittävät nuo entiset kuvat. Sotilaan mitta alkaa olla näiden tyyppien kanssa täysi!
Jukka, pistähän niitä omia räpsyjäsi näkyville, äläkä jauha p-skaa! Tai onko sinulla mitään kuvia olemassakaan?
Jukka, pistähän niitä omia räpsyjäsi näkyville, äläkä jauha p-skaa! Tai onko sinulla mitään kuvia olemassakaan?
-
Heh:D Täytyy oikein ihailla herra Spegeä harva ihminen jaksaa pitää itsestään näin paljon melua ilman mitään syytä, mutta olempahan saanut muutamat hyvät naurut näitä sepustuksia lukiessani joten kiitos siitä spegelle ja kumppaneille.
Minäkö muka osaisin käyttä kameraa siinähän on yli kaksi liikkuvaa osaa.