Mistä nickisi tulee?

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
laite

Mistä nickisi tulee?

Viesti Kirjoittaja laite »

Ihan peruskysymys, mistä nimimerkkisi muodostuu?
Oma nimimerkkini muodostuu yksinkertaisesti etu- ja sukunimestäni otetuista kirjaimista (oikea nimi: Teemu Laine).
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
artur
Viesti:

Viesti Kirjoittaja artur »

Etunimi =D
aih

Viesti Kirjoittaja aih »

Nimikirjaimet. Eli omalla nimellä toimitaan.
kedbu

Viesti Kirjoittaja kedbu »

Piti Rekisteröityä johonkin nettipalveluun ja kaikki nimimerkit tuntuivat olevan käytössä (koska en suostunut valitsemaan esim. tällaista jukka2001) loppuviimein nimimerkin kohdalla luki kedbu. eli ei mitään syvällistä syntytarinaa.
tareone
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tareone »

Aikoinaan rekisteröidyin huuto.nettiin ja Tare nimim. oli varattu kokeilin myös tare1 ja sekin oli varattu. Seuraavaksi päähän pälkähti tareone, se kelpasi. Olen käyttänyt tareone nimim. lähes joka paikassa.
Nipeo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nipeo »

Minulla on vähän samantapaisia kokemuksia. Jonnekin piti rekisteröityä ja kaikki nimet mitä tuli mieleen olivat tietenkin varattuja.

Minä kun mielelläni kasvattelen milloinmitäkin, niin minulla oli Kapokki niminen puu kasvamassa ikkunalla. Se on se, jonka siemen haituvia käytettiin ennen aikaan tyynyjen täytteenä.

Sen puun nimestä tuli siis käyttäjätunnukseni. Eipä ole ollut ongelmia senjälkeen rekisteröitymisessä.
Aidan toisella puolen ruoho on vihreämpää
malagant

Viesti Kirjoittaja malagant »

Omalla nimimerkilläni olen hoidellut hommat jo varmaan 5-6 vuoden ajan. Alunperin tuli tutuksi Lancelot - ensimmäinen ritari -kirjan pääpahiksen nimestä. Malagant siis.

Tässä linkki elokuvaan:
http://us.imdb.com/title/tt0113071/
Gillis

Viesti Kirjoittaja Gillis »

Nimi, vaikkei sitä kukaan uskokkaan :)
simos

Viesti Kirjoittaja simos »

Nimestähän tuo.... omalla nimellä ollaan aina kuljettu ;-)

Simo
www.wildkite.net
paulas

Viesti Kirjoittaja paulas »

Etunimi + sukunimen ensimmäinen kirjain (pienellä, koska se on helpompi kirjoittaa rekisteröityessä)
sepalus

Viesti Kirjoittaja sepalus »

Kaveri kerran tokaisi: "mitäs sepalus!?" siitä siis. Oikea nimi on Seppo.
pahvi

Viesti Kirjoittaja pahvi »

en tajunnut kysymystä.

-pahvi
tuumo

Viesti Kirjoittaja tuumo »

Omasta nimestä vaihdettu o:n tilalle u.
Toivonen

Viesti Kirjoittaja Toivonen »

Oma sukunimihän se.

Ollut käytössä netissä jo 90-luvun alusta saakka. Yllättävän vähän on tullut tarvetta käyttää muuta nimeä siksi että tuo olisi jo käytössä.
Tomi Toivonen
paulas

Viesti Kirjoittaja paulas »

Toivonen, käväisin "ylemmässä" linkissäsi ja totesin, että kuvasi on mukavan informatiivisesti esitetty, koska niiden kuvaustiedot ovat selkeästi esillä. Voi olla, että muidenkin kuvakokoelmissa on näin, mutta tämä nyt tuli minua vastaan.
teempee

Viesti Kirjoittaja teempee »

Etunimistäni ja sukunimestänihän tuo. Lähes poikkeuksetta siinä tilanteessa kun nikkini täytyisi lausua ääneen, tapahtuu se väärin. Tee-äm-pee on se oikea tapa. Turha sitä on yrittämällä yrittää lausua se "teem-pee". Tosin. Kun jo monet sen noin ovat lausuneet, niin se saattaa jo itseltä joskus tulla. Enkä minä suurempia pultteja ota, vaikka joku sen "teempee" tai vaikka "tii-em-pii" lausuisi. Tästähän on toki tehty kaikkia väännöksiä, kuten temppis jne.

Tämä syntyi joskus muinoin tilanteessa, jossa piti keksiä nikki. Teepee on turhan käytetty, joten ajattelin sitten änkeä sinne toisenkin etunimeni sekaan.
adapteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

Minä käytän nimimerkkiä. Lähdin pysyvästi sille linjalle kirjoitettuani sfnetin valokuvauspalstalla omalla nimelläni eräälle valokuvauksen "ammattilaiselle", joka siellä aloittaa samanlaisen kiistan muutaman kuukauden välein. Silloin yhtäkkiä oma "virallinen" sähköpostini tulvahti täyteen melkein herjaavia tai uhkaavia viestejä.

Etsiessäni nimimerkkiä mietin sopiva valokuvausalan termejä. Yritin etsiä sellaista, joko olisi sopinut myös www-domainin nimeksi. Vaikeahan noita on löytää. Tämä nykyinen sitten kelpasi jossakin palvelussa ja tuntuuhan tämä muuallakin olevan toimiva. Sitäpaitsi tämän muistaa niin hyvin, kun kilisyttää tuota kameralaukkua. Muuten käyttäisin varmaan jotain merkityksetöntä kirjainyhdistelmää, mutta mistä sitä koskaan tietää, sattuuko se olemaan kiinan tai ärärätinkielinen kirosana?

terv Pertti Sundqvist
laite

Viesti Kirjoittaja laite »

adapteri kirjoitti:Minä käytän nimimerkkiä. Lähdin pysyvästi sille linjalle kirjoitettuani sfnetin valokuvauspalstalla omalla nimelläni eräälle valokuvauksen "ammattilaiselle", joka siellä aloittaa samanlaisen kiistan muutaman kuukauden välein. Silloin yhtäkkiä oma "virallinen" sähköpostini tulvahti täyteen melkein herjaavia tai uhkaavia viestejä.
Hmmm, taidat puhua herra P:stä?
JNiemi

Viesti Kirjoittaja JNiemi »

Omalla nimellä kuljetaan (JNiemi). Eihän se nimi miestä pahenna
Terv. Jukka Niemi
300D+Intoa
adapteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

Kyllä. Muuten olen hänen kanssaan ihan samaa mieltä siitä, että kuvan sisältö tekee kuvan. Tekniikasta ei niin väliä. Samaten Suomessa lehdistön taso (kuvallinen) on aika heppoinen. Minä vaan olen sitä mieltä, ettei aina kannattaisia haukkua muita. Eikä valittaa, että kuvanvakaimesta keskustelevat eivät ymmärrä kuvan sisällöstä. Silloin, kun mainitsemani roskapostivyöry tapahtui, keskusteltiin digizoomista. Siitä keskustelevat eivät kuulemma ymmärrä, miksi ammattivalokuvaajan työstä pitää maksaa enemmän kuin harrastelijan. Se on myös riittävä syy haukkua kaikki muut.

Täällähän monasti keskustellaan siitä, miten tekniikka MAHDOLLISTAA sisällön luomisen. Ei ne toisiaan sulje pois. Eikä pumppuzoomi tai jalkazoomi heikennä Iltasanomien kuvien "laatua".
Vastaa Viestiin