En itsekään muista enkä jaksa käyttää hakua, mutta olen kokeillut 135mm f2.0 L kyllä laatu oli aivan toista kuin 50mm, putki on jämäkkä, tiivis, tarkennus nopeus aivan toista. ja se terävyys ja kontrasti joka on kuvissa ahh ja tietenkään unohtamatta lähes täydellistä bokea, ja juuri sopivaa blurrausta.jruots kirjoitti:En ainakaan muista että olisit nimenomaan kertonut että mikä tuossa 50mm f/1.4 LAADUSSA oikein on pielessä, siitähän tässä oli kyse.
mikon kulta-aika
-
- Viesti:
Re: Mikko on numero yksi
*Pro Mikko Laakso*
-
Mikolle pitäisi ehkä olla se EF 50/1,0 L, niin pääsisi ällän makuun myös normaaliobjektiivissa. Sen valmistus on kyllä lopetettu, mutta käytettyjä näkee silloin tällöin myynnissä.
Minäkin kyllä vähän ihmettelen mikä on vialla 50/1,4:ssä? Mielestäni se kuuluu Canonin huippulaseihin, vaikkei siinä olekaan punaista rengasta.
Minäkin kyllä vähän ihmettelen mikä on vialla 50/1,4:ssä? Mielestäni se kuuluu Canonin huippulaseihin, vaikkei siinä olekaan punaista rengasta.
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
-
- Viesti:
Olet spege oikeassa sehän on huippulasi mutta ei niin hyvä kuin 135mm f2.0L ja projektini vaatii hieman pidemmän telen kuin 50mm pystyy tarjoamaan.spege kirjoitti:Minäkin kyllä vähän ihmettelen mikä on vialla 50/1,4:ssä? Mielestäni se kuuluu Canonin huippulaseihin, vaikkei siinä olekaan punaista rengasta.
*Pro Mikko Laakso*
-
Minkälainen projekti sinulla mikko on suunnitteilla? Kuuluuko siihen enää pääkalloja tai puunrunkoja?mikko kirjoitti:Olet spege oikeassa sehän on huippulasi mutta ei niin hyvä kuin 135mm f2.0L ja projektini vaatii hieman pidemmän telen kuin 50mm pystyy tarjoamaan.spege kirjoitti:Minäkin kyllä vähän ihmettelen mikä on vialla 50/1,4:ssä? Mielestäni se kuuluu Canonin huippulaseihin, vaikkei siinä olekaan punaista rengasta.
-
Juu, tää on tosi kiinnostavaa.spege kirjoitti: Minkälainen projekti sinulla mikko on suunnitteilla? Kuuluuko siihen enää pääkalloja tai puunrunkoja?
Mullakin on usein projekti tai pari viikossa + päälle perheräsyt ja kokeilukuvat sekä muut ja jotenkin sitä vaan on tultava toimeen kaapista löytyvillä vehkeillä. Kamaa haalitaan tietty lisää - L-putkillahan on nykyään myös terveyttä edistäviä vaikutuksia, mutta kertaakaan en kyllä (muistaakseni) ole ostanut mitään tietyä putkea johon erityiseen projektiin.
JMF
PS. Ja jotenkin olen keplotellut ilman 135 äLlää, vaikka olis mulla kyllä tulossa projekteja, mihin se saattaisi sopia, jos piirto on hyvää täydelä aukolla.
-
- Viesti:
Mähän kerroin että puunrungot ovat mennyttä aikaa. Ja uudessa projektissa ei myöskään näillä näkymin ole pääkalloja. Laitan koko sarjan sitten näkyville, mutta älkää nyt hosuko.spege kirjoitti:Minkälainen projekti sinulla mikko on suunnitteilla? Kuuluuko siihen enää pääkalloja tai puunrunkoja?
Projektin valmistuminen, ensin tarvitaan idea mitä halutaan esittää, tämä on melkein vaikein osa, kun idea on ilmestynyt aloitetaan suunnittelu joka vie noin 1-6kk tässä ei kannata hätäillä antaa idean pikku hiljaa kypsyä täysin valmiiksi mielessä. Tähän kuuluu kuvien näkeminen valmiina mielessä, samalla selkenee putken tarve, valaistus olosuhteet, minkälaista photari käsittelyä kuva sarja tarvitsee, kuvasarjan määrä, sekä tietenkin valmiiden kuvien koko. Tähän kuuluu niin paljon että en nyt jaksa kaikkea kirjoittaa.
Olen erittäin huono ottamaan räpsyjä, minulla pitää olla idea mitä kuvaan, ei tälläisiä projekteja vuodessa montaa voi olla. Suurin osa ajasta menee suunnitteluun, itse toteutus on muutaman päivän juttu.
*Pro Mikko Laakso*
-
Kuten huomasimme näistä paljon puhutuista pääkallokuvista. Oli tehty suunnittelu sekä toteutus HUOLELLA. Senhän huomasi jäljestä hyvin nopeasti... ;-)mikko kirjoitti: Mähän kerroin että puunrungot ovat mennyttä aikaa. Ja uudessa projektissa ei myöskään näillä näkymin ole pääkalloja. Laitan koko sarjan sitten näkyville, mutta älkää nyt hosuko.
Projektin valmistuminen, ensin tarvitaan idea mitä halutaan esittää, tämä on melkein vaikein osa, kun idea on ilmestynyt aloitetaan suunnittelu joka vie noin 1-6kk tässä ei kannata hätäillä antaa idean pikku hiljaa kypsyä täysin valmiiksi mielessä. Tähän kuuluu kuvien näkeminen valmiina mielessä, samalla selkenee putken tarve, valaistus olosuhteet, minkälaista photari käsittelyä kuva sarja tarvitsee, kuvasarjan määrä, sekä tietenkin valmiiden kuvien koko. Tähän kuuluu niin paljon että en nyt jaksa kaikkea kirjoittaa.
Olen erittäin huono ottamaan räpsyjä, minulla pitää olla idea mitä kuvaan, ei tälläisiä projekteja vuodessa montaa voi olla. Suurin osa ajasta menee suunnitteluun, itse toteutus on muutaman päivän juttu.
-
kaksi valokuvataiteen merkkipaalua
Näitä projekteja ei varmasti mahdu ihmisen eloon montaa. Kiitettävästi olet kuitenkin jaksanut, vastoikäymisistä huolimatta, viedä läpi kaksi valokuvataiteen merkkipaalua kalloista ja rungoista. Jään mielenkiinnolla odottelemaan tulevaa.mikko kirjoitti:...suunnittelu joka vie noin 1-6kk.... ei tälläisiä projekteja vuodessa montaa voi olla.... Suurin osa ajasta menee suunnitteluun, itse toteutus on muutaman päivän juttu.
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
-
-
- Viesti:
-
Laitatko tulevasta sarjasta esivedokset verkkoon, vai tykitätkö heti actionien kera?mikko kirjoitti:Ne kuvat jotka näitte eivät olleet valmiista sarjasta, ne olivat esivedoksia joilla hain sopivaa actionia photariin.)
Hyvä huomio. Näet harrastajien "nettigallerioita" katsellessa tulee mieleen, että moni muukin hakee yhä sopivaa Photari actionia kuviinsa. (Tiedä vaikka paskastakin saisi kultaa Photarin avulla?) Jään odottamaan projektisi valmistumista.mikko kirjoitti:(uskon että harrastaja kuvaajat tämän jo heti tajusivat)
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
-
- Viesti:
-
Mistä sait tiedon? Painetaanko kuvat wc-paperipaketin muovikelmuun vai itse pyyhintäarkkeihin? Aika kammottavaa olisi ainakin pyyhkiä pääkallo-papereilla...Speedlite kirjoitti:Saamani tiedon mukaan projektin tuotokset painetaan Lotus Soft Embo wc-papereihin (12 rullan pakkaus, se laadukas ja pehmeä kolmikerroksinen pyyhintäpaperi).trombi kirjoitti:Mikä se muu tarkoitus on? Ostaako Kiasma kenties projektisi?
-
-
-
- Viesti:
Mutta vasta sitten kun niissä on sperma, veri ja virtsa tahroja lisänä.pleppanen kirjoitti:Vasta sen jälkeen paperit ovat Kiasma-kelpoisia. Kenties moiselle näyttelylle voitaisiin myöntää Kissantappovideon saaman palkinnon kaltainen tunnustus.raamise kirjoitti: kunnon mitallimiehet pyyhkii vain pääkallopaperilla!