Spegen parannetut kuvat
-
- Site Admin
- Viesti:
Hyvä, hyvä! Viestiketju alkoi Spegen parannetuista kuvista, joita emme koskaan nähneet, ja jatkui sitten pyssyjen paukuttelulla siirtyen lopulta itse asiaan eli adelen valitsemiseen EU-parlamenttiin. Satunnainen vierailija havainnee ketjussa samaa Magrittemaista tunnelmaa, jonka kohtaa kun katselee näkymää, jossa vanha Luxemburgin asema kontrastoituu surrealistisesti uuteen EU:n parlamenttirakennukseen.
http://www.digicamera.net/cards/kortti_matka5_i.jpg
Mikä olikaan numerosi adele?
Mikä olikaan numerosi adele?
Armi Hölttö
www.digicamera.net
www.digicamera.net
-
En luokittele itseäni satunnaiseksi vierailijaksi, mutta kieltämättä kuva kyllä mielestäni kuvaa tämän viestiketjun luonnetta. Kuvassa tosin ei ole hirveästi noita kontrasteja...armih kirjoitti:Satunnainen vierailija havainnee ketjussa samaa Magrittemaista tunnelmaa, jonka kohtaa kun katselee näkymää, jossa vanha Luxemburgin asema kontrastoituu surrealistisesti uuteen EU:n parlamenttirakennukseen.
Armi puhuu vähän mutta asiaa, todellakin. :)
-
Lisäämpä minäkin omat halkoni sissikaminaan... Useiden päivien etsimisen jälkeen löysin nimittäin omat "mitalini". Päätin ottaa oikein kuvan, että kaikki uskovat. Alla oleva merkki on tosi tosi harvinainen; sen saa ehkä 30%(? -MuTu tietoa...) saapumiserästä kaikissa yksiköissä, joissa koulutetaan varusmiehiä (no laivastosta en nyt olisi niin varma...). Ja on muuten 1.lk merkki; 2.lk merkkejä en viitsi laittaa esille, paitsi jos oikein pyydätte. Tätä kelpaa esitellä naapureina asuville sotaveteraaneille, ja kavereille, aina kun sattuvat kylään. Olenkin jo pitkään ajatellut rakentavani alttarin keskelle olohuonetta, johon voisin sijoittaa tämän lasikuvun alle. Kuten kuvasta näkyy, olen jo hankkinut "mitalille" arvoistaan punaista samettikangasta.

;.D

;.D
-
Täytyy sen verran vielä kommentoida, että kyllä on hienoa olla Suomalainen.
Joku kommentoi, että olympialaisissa pitäisi jokaisen kilpailla omana itsenään, minusta se on hienoa, että siellä Suomalaiset edustavat Suomea jne.
Olympialaisillekin olisi vallan huono juttu, jos jokainen edustaisi vain itseään. Eihän niitä seuraisi kuin muutama tuhat kilpailijoiden tuttua ja sukulaista.
Sen verran on tullut matkusteltua, että on huomannut pohjoismaalaisten ylivertaisuuden. Jenkeissä ihmiset ovat ystävällisiä, mutta ikävän typeriä, muslimimaissa taas todella töykeitä ja yksinkertaisia, kuuluu kuulemma arabimiehen tapaan..
Huivi päähän, parit rukoukset allahille ja olet hyvä ihminen, heh heh.
Sanotaan nyt vielä lopuksi, että eiköhän kulttuurimme ole jo tarpeeksi rikastunut, voisimmeko päästää jo kaverit rikastuttamaan muiden maiden kulttuuria.
Toivottavasti kukaan nyt ei ota hernettä nenään.
Joku kommentoi, että olympialaisissa pitäisi jokaisen kilpailla omana itsenään, minusta se on hienoa, että siellä Suomalaiset edustavat Suomea jne.
Olympialaisillekin olisi vallan huono juttu, jos jokainen edustaisi vain itseään. Eihän niitä seuraisi kuin muutama tuhat kilpailijoiden tuttua ja sukulaista.
Sen verran on tullut matkusteltua, että on huomannut pohjoismaalaisten ylivertaisuuden. Jenkeissä ihmiset ovat ystävällisiä, mutta ikävän typeriä, muslimimaissa taas todella töykeitä ja yksinkertaisia, kuuluu kuulemma arabimiehen tapaan..
Sanotaan nyt vielä lopuksi, että eiköhän kulttuurimme ole jo tarpeeksi rikastunut, voisimmeko päästää jo kaverit rikastuttamaan muiden maiden kulttuuria.
-
- Viesti:
Määrittelit juuri rasismi-sanan käytännön esimerkeillä. Kiitos tästä. Hyvää päivänjatkoa ja toivottavasti ei tavata.Cam70 kirjoitti: Sen verran on tullut matkusteltua, että on huomannut pohjoismaalaisten ylivertaisuuden. Jenkeissä ihmiset ovat ystävällisiä, mutta ikävän typeriä, muslimimaissa taas todella töykeitä ja yksinkertaisia, kuuluu kuulemma arabimiehen tapaan..
/---
ap
Vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Mielestäni rasismi - sanan käyttöoikeus kuuluu ainoastaan yhdysvaltoihin, jonne mustia on väkisin viety orjiksi, ei tänne.gramdel kirjoitti:Määrittelit juuri rasismi-sanan käytännön esimerkeillä. Kiitos tästä. Hyvää päivänjatkoa ja toivottavasti ei tavata.
/---
ap
Suomeen ei ketään ole väkisin tuotu.
Matkailu avartaa, ennen olin itsekin hyvin suvaitsevainen.
-
- Viesti:
Höpöhöpö.Cam70 kirjoitti: Mielestäni rasismi - sanan käyttöoikeus kuuluu ainoastaan yhdysvaltoihin, jonne mustia on väkisin viety orjiksi, ei tänne.
Suomeen ei ketään ole väkisin tuotu.
Matkailu avartaa, ennen olin itsekin hyvin suvaitsevainen.
Racism:
1 : a belief that race is the primary determinant of human traits and capacities and that racial differences produce an inherent superiority of a particular race
2 : racial prejudice or discrimination
Eli ei liity mitenkään siihen, ketä mihinkin on tuotu, tai mitä kenellekin on tehty, vaan kertoo pikemminkin ajattelutavoista ja asenteista.
/---
ap
-
Tämä siis todistaa, etten missään nimessä ole rasisti. Olen tehnyt johtopäätökseni henkilökohtaisesti tapaamalla näitä ihmisiä, eikä rotu ole millään lailla vaikuttanut päätöksiini. Kuten aiemmin kirjoitin pidän myös pohjois-amerikkalaisia kokemukseni perusteella typerinä, he ovat pääosin valkoisia.gramdel kirjoitti:Racism:
1 : a belief that race is the primary determinant of human traits and capacities and that racial differences produce an inherent superiority of a particular race
2 : racial prejudice or discrimination
/---
ap
-
Ettet vain olisi amerikkalaista syntyperää...Cam70 kirjoitti: Tämä siis todistaa, etten missään nimessä ole rasisti. Olen tehnyt johtopäätökseni henkilökohtaisesti tapaamalla näitä ihmisiä, eikä rotu ole millään lailla vaikuttanut päätöksiini. Kuten aiemmin kirjoitin pidän myös pohjois-amerikkalaisia kokemukseni perusteella typerinä, he ovat pääosin valkoisia.
-
http://personal.inet.fi/private/siitoin/ ;-)Cam70 kirjoitti:Olen peri-Suomalainen ja ylpeä sekä iloinen siitä, että olen syntynyt ja asunut näin hienossa maassa fiksujen ihmisten kanssa...
pekkakin heitti lusikkansa nurkkaan jokin aika sitten (hyvä vaan)veshut kirjoitti:http://personal.inet.fi/private/siitoin/ ;-)Cam70 kirjoitti:Olen peri-Suomalainen ja ylpeä sekä iloinen siitä, että olen syntynyt ja asunut näin hienossa maassa fiksujen ihmisten kanssa...
-
Ihme kyllä sielläkin sikäläinen "tuulipukukansa", johon sinä täällä taidat kuulua, on sitä mieltä että he ovat ylivertaisia! ihme kyllä!, mutta hei, hehän ovat väärässä eivätkös olekkin? suomen kansahan sentään on kokonainen promille kaikista maailman ihmisistä! pakkohan meidän olla jotenkin muita ylivertaisia...Cam70 kirjoitti:Sen verran on tullut matkusteltua, että on huomannut pohjoismaalaisten ylivertaisuuden. Jenkeissä ihmiset ovat ystävällisiä, mutta ikävän typeriä, muslimimaissa taas todella töykeitä ja yksinkertaisia, kuuluu kuulemma arabimiehen tapaan..
Ja mitenköhän oikein selität tämän tilanteen? onko siis suomalaisilla jotenkin paremmat geenit jotka ovat kehittyneet vuosisatojen sisäsiittoisuuden takia? Ainakin kansantaudit saatiin sillä tavalla aikaseksi...
Itsekin pidän Canonin kameroita parempina, koska olen käyttänyt niitä niin kauan, ihme kyllä olen nähnyt monta hyvää kuvaa otettuna Nikonillakin! Ihmisen luonteeseen kuuluu luulla että se oma on parempi ja kaikki muunlainen on ihmeellistä. Mutta aika monella esimerkiksi muuttuu mielipide *sensuroitu* kun saavat kuulla että paras kaveri onkin "sellainen", eikä se ole siihenkään asti purrut. (seuraavaksi varmaan joku huutaa että *sensuroitu* hinari mee himaan, itse olen kyllä ihan hetero, mutta sanokaa vaikka banaaniksi jos niin huvittaa)
Suomessa ongelman ratkaisu onkin pullo koskenkorvaa, ja jos ongelma on oikein vaikea niin tapetaan ongelma puukolla, tai tehdään itsemurha, siinähän olemmekin maailmanluokkaa tilastollisesti!Huivi päähän, parit rukoukset allahille ja olet hyvä ihminen, heh heh.
Eikös tämä yleistäminen olekkin hauskaa?
Muutenkaan se että on käynyt hassen matkojen kanssa Hurghadassa ei tarkoita että jotenkin tuntisi kansakunnan syvän olemuksen.
Niin suomalaisethan ovat aina asuneet suomessa... Tämä on jokin ihme päähänpistos jonka suomalaisuuden liittoa ym. sellaisia järjestöjä kannattavat ovat saaneet mieleensä. Harvassa paikassa maapallolla on mikään kulttuuri elänyt täysin eristyksistä muusta maailmasta.Sanotaan nyt vielä lopuksi, että eiköhän kulttuurimme ole jo tarpeeksi rikastunut, voisimmeko päästää jo kaverit rikastuttamaan muiden maiden kulttuuria.
Maahanmuuton kanssa pitää tietenkin pitää jotkin rajat ja standardit. Mutta kontroloitu maahanmuutto tuo pitkällä tähtäimellä vain etupuolia.
Itse näen kyllä itseni hyvin isänmaallisena, mutta en ymmärrä miten se tekisi jostakin muusta huonompaa.
-
No niin. Sitten hieman samanlaisia yleistyksiä mutta pienemmässä mittakaavassa. Ja olen tehnyt nämä yleistykset sinun osoittaman mallin mukaan:Cam70 kirjoitti: Olen tehnyt johtopäätökseni henkilökohtaisesti tapaamalla näitä ihmisiä, eikä rotu ole millään lailla vaikuttanut päätöksiini. Kuten aiemmin kirjoitin pidän myös pohjois-amerikkalaisia kokemukseni perusteella typerinä, he ovat pääosin valkoisia.
Pohjanmaalaiset täysiä juoppoja kaikki, epäsiistejä ja huonosti käyttäytyviä typeryksiä. Raumalaiset täysin käsittämätöntä väkeä rakastavat omaa ääntään niin etteivät ole ikinä hiljaa ja mikä parasta eivät edes itse ymmärrä toisiaan. Karjalaiset iloista väkeä, ylipainoiset mummot syöttävät vierailleen väkisin liian suolaista ruokaa käsittämättömiä määriä, myöskään tämä rotu ei ole ikinä hiljaa. Rantaruotsalaiset ylpeitä ja töykeitä, pitävät itseään muita parempina ihmisinä. kulkevat nokka pystyssä että ovat sateen sattuessa vaarassa hukkua. Helsinkiläiset muita Suomen kansoja parempia ihmisiä, mutta eivät voi sietää maalaisia serkkujaan, ja mikä kummallista niin kun pohjanmaalainen juoppo juntti muuttaa Helsinkiin ja asuu Helsingissä viikon unohtaa hän pohjanmaalaiset juurensa eikä hänkään enää voi sietää maalaisserkkujaan, vain 5 % helsinkiläisistä on alkuperäisiä helsinkiläisiä ja hekin ovat muuttaneet Espooseen. Ainut yhdistävä tekijä näillä suomen kansoilla on alkoholismi joka ei johdu heistä itsestään vaan heidän naapureista. Jotenkin minusta rupesi nuo ruotsalaiset vaikuttamaan kovin sivistyneeltä kansalta ;-)
Ja pitää muistaa että olen tehnyt päätelmäni matkustelemalla ympäsi suomea ja olenkin tavannut ainakin 8 suomalaista joten tiedän mistä puhun.
Tässä teille tyyppi esimerkki miltä nuo teidän yleistykset kuulostavat kun se suhteutetaan suomen mittakaavaan ja pitää mustaa että en ajanpuutteen vuoksi puhunut mitään Turkulaisista saatikka Lappalaisista siinä menisi koko päivä.
Viimeksi muokannut nieppi, Touko 29, 2004 18 : 41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
En käytä tuulipukua, mutten myöskään näe mitä vikaa tuulipuvun käyttämisessä on? Jos käytät pukua, ei se tee sinusta parempaa ihmistä, vai tekeekö mielestäsi?Gillis kirjoitti: Ihme kyllä sielläkin sikäläinen "tuulipukukansa", johon sinä täällä taidat kuulua, on sitä mieltä että he ovat ylivertaisia! ihme kyllä!, mutta hei, hehän ovat väärässä eivätkös olekkin? suomen kansahan sentään on kokonainen promille kaikista maailman ihmisistä! pakkohan meidän olla jotenkin muita ylivertaisia...
Ja mitenköhän oikein selität tämän tilanteen? onko siis suomalaisilla jotenkin paremmat geenit jotka ovat kehittyneet vuosisatojen sisäsiittoisuuden takia? Ainakin kansantaudit saatiin sillä tavalla aikaseksi...
Olin entisen työni puolesta viikon koulutuksessa jenkeissä. Kurssilla olin minä, pari Filippiineiltä ja loput n. 15 henkeä jenkeistä. Suoriuduin loppukokeesta toiseksi nopeimpana ja kurssin parhailla pisteillä. Itse olen käynyt vain lukion, ja kurssilla suurin osa oli paikallisissa yliopistoissa opiskelleita.
En pidä itseäni mitenkään erityisen fiksuna Suomalaisena, vaan keskinkertaisella älykkyydellä varustettuna. Mielestäni esim. tuo kurssin tulos, joka opiskeltiin heidän kielellä osoittaa jotain Suomalaisten fiksuudesta.
Tämän tilanteen selitän Suomalaisen yhteiskunnan paremmuudella ja oikeanlaisella kasvatuksella, geeneillä tuskin on mitään tekemistä.
Niin ja taudeista puheenollen, mistä ja minkä takia esim. AIDS on tullut? Luulenpa että se on luonnon tapa reagoida liialliseen populaatioon tietyllä alueella.
Miten nämä asiat liittyvät toisiinsa, tuskin kukaan Suomalainen uskoo olevansa hyvä ihminen tapettuaan toisen tai itsarin tekemällä? Muslimit sen sijaan uskovat allahia rukoiltuaan.Gillis kirjoitti:Suomessa ongelman ratkaisu onkin pullo koskenkorvaa, ja jos ongelma on oikein vaikea niin tapetaan ongelma puukolla, tai tehdään itsemurha, siinähän olemmekin maailmanluokkaa tilastollisesti!
Kertoisitko mitä etupuolia maahanmuutto tuo?Niin suomalaisethan ovat aina asuneet suomessa... Tämä on jokin ihme päähänpistos jonka suomalaisuuden liittoa ym. sellaisia järjestöjä kannattavat ovat saaneet mieleensä. Harvassa paikassa maapallolla on mikään kulttuuri elänyt täysin eristyksistä muusta maailmasta.
Maahanmuuton kanssa pitää tietenkin pitää jotkin rajat ja standardit. Mutta kontroloitu maahanmuutto tuo pitkällä tähtäimellä vain etupuolia.
Itse näen kyllä itseni hyvin isänmaallisena, mutta en ymmärrä miten se tekisi jostakin muusta huonompaa.
-
Heh, tästä kommentista nimenomaan paistaa läpi se, ettei ole tavannut kyseisiä ihmisiä vaan perustaa käsityksensä yleistyksiin, itse en niin ole tehnyt.nieppi kirjoitti:No niin. Sitten hieman samanlaisia yleistyksiä mutta pienemmässä mittakaavassa. Ja olen tehnyt nämä yleistykset sinun osoittaman mallin mukaan:Cam70 kirjoitti: Olen tehnyt johtopäätökseni henkilökohtaisesti tapaamalla näitä ihmisiä, eikä rotu ole millään lailla vaikuttanut päätöksiini. Kuten aiemmin kirjoitin pidän myös pohjois-amerikkalaisia kokemukseni perusteella typerinä, he ovat pääosin valkoisia.
Pohjanmaalaiset täysiä juoppoja kaikki, epäsiistejä ja huonosti käyttäytyviä typeryksiä. Raumalaiset täysin käsittämätöntä väkeä rakastavat omaa ääntään niin etteivät ole ikinä hiljaa ja mikä parasta eivät edes itse ymmärrä toisiaan. Karjalaiset iloista väkeä, ylipainoiset mummot syöttävät vierailleen väkisin liian suolaista ruokaa käsittämättömiä määriä, myöskään tämä rotu ei ole ikinä hiljaa. Rantaruotsalaiset ylpeitä ja töykeitä, pitävät itseään muita parempina ihmisinä. kulkevat nokka pystyssä että ovat sateen sattuessa vaarassa hukkua. Helsinkiläiset muita Suomen kansoja parempia ihmisiä, mutta eivät voi sietää maalaisia serkkujaan, ja mikä kummallista niin kun pohjanmaalainen juoppo juntti muuttaa Helsinkiin ja asuu Helsingissä viikon unohtaa hän pohjanmaalaiset juurensa eikä hänkään enää voi sietää maalaisserkkujaan, vain 5 % helsinkiläisistä on alkuperäisiä helsinkiläisiä ja hekin ovat muuttaneet Espooseen. Ainut yhdistävä tekijä näillä suomen kansoilla on alkoholismi joka ei johdu heistä itsestään vaan heidän naapureista. Jotenkin minusta rupesi nuo ruotsalaiset vaikuttamaan kovin sivistyneeltä kansalta ;-)
Ja pitää muistaa että olen tehnyt päätelmäni matkustelemalla ympäsi suomea ja olenkin tavannut ainakin 8 suomalaista joten tiedän mistä puhun.
Tässä teille tyyppi esimerkki miltä nuo teidän yleistykset kuulostavat kun se suhteutetaan suomen mittakaavaan ja pitää mustaa että en ajanpuutteen vuoksi puhunut mitään Turkulaisista saatikka Lappalaisista siinä menisi koko päivä.
Suomessa minulle ei ole kukaan huutanut perään scheisse tourist, jos en ole ostanut paikalliselta rihkamakauppiaalta roskaa.
Suomessa ei myöskään ole pankin luukulta viskelty Visa-korttia lattialle.
Noille maille olisikin oikein, jos länsimaalaiset ihmiset lopettaisivat turismin, ja antaisivat heidän tienata itse rahansa, huonostihan siinä kävisi. Luulenpa että siinä vaiheessa paikallisille tulisi ikävä niitä "valkoisia ihmisiä"
Viimeksi muokannut Cam70, Touko 29, 2004 18 : 55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viesti:
Ei, vaan olet tehnyt sen johtopäätöksen muutaman tapaamasi hassun ihmisen takia, että kaikki ko. rotuun kuuluvat ovat tyhmiä, mitänytvaanoletpäähäsisaanutkin jne. -> rotuun perustuva ennakkoluulo.Cam70 kirjoitti: Tämä siis todistaa, etten missään nimessä ole rasisti. Olen tehnyt johtopäätökseni henkilökohtaisesti tapaamalla näitä ihmisiä, eikä rotu ole millään lailla vaikuttanut päätöksiini. Kuten aiemmin kirjoitin pidän myös pohjois-amerikkalaisia kokemukseni perusteella typerinä, he ovat pääosin valkoisia.
Ja ihonvärillä ei muuten ole tämän asian kanssa mitään tekemistä.
Eikä osoita, vaan sinun fiksuudestasi. 1 ihmisen otos 5 miljoonan suomalaisen populaatiosta ei ole mitenkään kauhean statistisesti edustava. 15 ihmisen otos 250 miljoonasta amerikkalaisesta on toki vielä vähemmän edustava.Cam70 kirjoitti:Olin entisen työni puolesta viikon koulutuksessa jenkeissä. Kurssilla olin minä, pari Filippiineiltä ja loput n. 15 henkeä jenkeistä. -snip- Mielestäni esim. tuo kurssin tulos, joka opiskeltiin heidän kielellä osoittaa jotain Suomalaisten fiksuudesta.
/---
ap