Möhlityt kuvat takaisin?
-
-
-
Terve taas!
Joo, kiitos vaan palautteesta!
Mutta noviisi kun olen, olen päässyt vasta siihen pisteeseen että
sain vasta nyt erillisen kuvanlukijan ja siis tietää näkyykö mitään tiedostoja kortilla koneelle siirrettäessä...Vastaus: EI näy, vaan Sonyn Image transfer ilmoittaa, että levyke on alustamaton (taitaa siis olla sama kuin FORMATOIMATON??), ja että haluatko alustaa levykkeen NYT, SIIS KONEEN OHJELMALLA?
Nyt en siis edes tiedä miten tästä jatkaisin, eli mikä olisi viisainta; FORMATOIDA KORTTI LOPPUUN KAMERALLA; JOSKO TÄMÄ YLEENSÄ ONNISTUU, TUNTUISI ONNISTUVAN; VAIKO KONEESSA OLEVALLA SONYN IMAGE TRANSFER OHJELMALLA, JOS ONNISTUU; VAIKO MAHDOLLISESTI JOLLAIN MUULLA (formatointi siis jäi kesken), VAIKO OLLA TEKEMÄTTÄ MITÄÄN NÄISTÄ? Jos viimeinen vaihtoehto, miten sitten jatkan tästä eteenpäin...?
Olen hyvin kiitollinen neuvoista...
Terveisin carbres
Joo, kiitos vaan palautteesta!
Mutta noviisi kun olen, olen päässyt vasta siihen pisteeseen että
sain vasta nyt erillisen kuvanlukijan ja siis tietää näkyykö mitään tiedostoja kortilla koneelle siirrettäessä...Vastaus: EI näy, vaan Sonyn Image transfer ilmoittaa, että levyke on alustamaton (taitaa siis olla sama kuin FORMATOIMATON??), ja että haluatko alustaa levykkeen NYT, SIIS KONEEN OHJELMALLA?
Nyt en siis edes tiedä miten tästä jatkaisin, eli mikä olisi viisainta; FORMATOIDA KORTTI LOPPUUN KAMERALLA; JOSKO TÄMÄ YLEENSÄ ONNISTUU, TUNTUISI ONNISTUVAN; VAIKO KONEESSA OLEVALLA SONYN IMAGE TRANSFER OHJELMALLA, JOS ONNISTUU; VAIKO MAHDOLLISESTI JOLLAIN MUULLA (formatointi siis jäi kesken), VAIKO OLLA TEKEMÄTTÄ MITÄÄN NÄISTÄ? Jos viimeinen vaihtoehto, miten sitten jatkan tästä eteenpäin...?
Olen hyvin kiitollinen neuvoista...
Terveisin carbres
-
Hyvin olettevaa olikin, että mitään kuvia kortilla ei näy. mutta nyt hankin ton ohjelman mitä mainostin täs viestiketujus aikasemmin. Se on todella helppokäyttöinen.
Siitä en tiedä kannattaako korttia formatoida ennempää. Toisaalta en usko, että siitä haittaa olisi. Kokeile ny kuitenkin ekaks, että saatko mitään pelastettua. Jos et saa, niin formatoi kortti ja kokeile uudelleen.
Formatointi kyllä onnistuu aika varmasti, sillä kortti harvemmin taitaa mennä fyysisesti rikki, vaikka virrat kamerasta katkasis.
Siitä en tiedä kannattaako korttia formatoida ennempää. Toisaalta en usko, että siitä haittaa olisi. Kokeile ny kuitenkin ekaks, että saatko mitään pelastettua. Jos et saa, niin formatoi kortti ja kokeile uudelleen.
Formatointi kyllä onnistuu aika varmasti, sillä kortti harvemmin taitaa mennä fyysisesti rikki, vaikka virrat kamerasta katkasis.
"The Third Way Leads To The Third World"
-
Kiitti tuhannesti Oneironaut!!Kannattaa testata GetDataBack for FAT -ohjelmaa. Siitä saa ilmaisen testiversion, jolla tiedostoja ei kuitenkaan pysty palauttamaan. Mutta luin ohjelman nettisivulta, että tolla ilmaisversiollakin pystyy avaamaan tiedostot, joten...
Ohjelma todellakin toimii ja saan liki kaikki kuvat näköjään pelastettua kortilta hitaasti yksi kerrallaan avaamalla ja tallentamalla.
Eikun jatkamaan työtä...arvokkaat Norjan muistokuvat ovat kohta läppärilläni,wow!
-Kai
-
Hieno homma!majesty kirjoitti:Kiitti tuhannesti Oneironaut!!Kannattaa testata GetDataBack for FAT -ohjelmaa. Siitä saa ilmaisen testiversion, jolla tiedostoja ei kuitenkaan pysty palauttamaan. Mutta luin ohjelman nettisivulta, että tolla ilmaisversiollakin pystyy avaamaan tiedostot, joten...
Ohjelma todellakin toimii ja saan liki kaikki kuvat näköjään pelastettua kortilta hitaasti yksi kerrallaan avaamalla ja tallentamalla.
Eikun jatkamaan työtä...arvokkaat Norjan muistokuvat ovat kohta läppärilläni,wow!
Kysyin eilen vielä sähköpostilla siltä firmalta, että pystyykö sillä ohjelmalla tekeen tuolla tavalla, niin sanoivat, että ei pysty, koska ne kuvat mukamas aukeavat erillisellä katseluohjelmalla, jolla ei voi tallentaa kuvia.
No, luonnollisesti ne haluaa, että toi ohjelma rekisteröitäis :)
Tietysti uudelleentallennus heikentää jpeg-kuvan laatua, mutta kuitenkin aika vähän.
-
-
Terve taas!
Kiitos kovasti neuvoista, kokeilin BadCopya , mutta se näytti vaan muutaman varhaisemman jpg-kuvan, ei siis tätä nyt kuvattua mpeg-matskua, ei taida kyetä lukemaan sitä lainkaan...
Täytyy siis kokeilla seuraavaksi jotain muuta ohjelmaa....
Voisitteko vielä laittaa linkin, mistä saan parhaiten ton
GetDataBack for FAT -ohjelman, ja saisinko vähän neuvoja asennukseen?
Yritin ladata yhdestä linkistä, latautui kyllä koneelle, mutta ei suostunut avautumaan....
Jossain linkissä tämä taisi olla zip-tiedostona, toimisikohan se paremmin...?
Ymmärtääkseni ainakin jotkut muutkin (siis tästä Get Data Backin toimivuuudesta minun tapauksessani en vielä tiedä?)ohjelmat avaavat mpeg-tavaraakin., ainakin haulla data+ recovery+mpeg tuli pari vastausta...
Ohjelmien ilmaisuudesta en sitten taas tiedä, ainakin demoja näytti löytyvän (enkä ohjelmien toimivuudesta) mutta
olisi kiva kuulla jos jollakulla on näistä kokemuksia...
Terveisin carbres
Kiitos kovasti neuvoista, kokeilin BadCopya , mutta se näytti vaan muutaman varhaisemman jpg-kuvan, ei siis tätä nyt kuvattua mpeg-matskua, ei taida kyetä lukemaan sitä lainkaan...
Täytyy siis kokeilla seuraavaksi jotain muuta ohjelmaa....
Voisitteko vielä laittaa linkin, mistä saan parhaiten ton
GetDataBack for FAT -ohjelman, ja saisinko vähän neuvoja asennukseen?
Yritin ladata yhdestä linkistä, latautui kyllä koneelle, mutta ei suostunut avautumaan....
Jossain linkissä tämä taisi olla zip-tiedostona, toimisikohan se paremmin...?
Ymmärtääkseni ainakin jotkut muutkin (siis tästä Get Data Backin toimivuuudesta minun tapauksessani en vielä tiedä?)ohjelmat avaavat mpeg-tavaraakin., ainakin haulla data+ recovery+mpeg tuli pari vastausta...
Ohjelmien ilmaisuudesta en sitten taas tiedä, ainakin demoja näytti löytyvän (enkä ohjelmien toimivuudesta) mutta
olisi kiva kuulla jos jollakulla on näistä kokemuksia...
Terveisin carbres
-
Ohjelman virallisilta sivuilta saa GetDataBack for FAT:n helpoimmalla.
http://www.runtime.org/
Ainakin itse sain tuon asennettua helpolla. Ja ohjelmalla saa pelastettua mpeg-tiedostotkin mikäli koneella on ohjelma, joka avaa ja kykenee tallentamaan noita tiedostoja.
Muista ohjelmista en tiedä, mutta ehkä joku muu vois sanoa jotain.
http://www.runtime.org/
Ainakin itse sain tuon asennettua helpolla. Ja ohjelmalla saa pelastettua mpeg-tiedostotkin mikäli koneella on ohjelma, joka avaa ja kykenee tallentamaan noita tiedostoja.
Muista ohjelmista en tiedä, mutta ehkä joku muu vois sanoa jotain.