työpaikka tarjolla (Credinet)

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
miksi

Viesti Kirjoittaja miksi »

Mutta nytpä myös pleppanen voi omalta palvelimeltaan seurata, ketkä tätä viestiketjua lukevat. Se ei ole ainakaan minulle mieleen.

Toivoisinkin tällaisten "laskureiden" käytön kieltoa ja kiellon valvontaa ylläpidon taholta. On aivan kaksi eri asiaa antaa nuo tiedot tietoisesti tämän sivuston ylläpitäjälle kuin jollekin kolmannelle osapuolelle. Tuskinpa pleppanen kuitenkaan keräämiään tietoja välittää ainakaan maksua vastaa eteenpäin ...
TOIVOTTAVASTI
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mr Metsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mr Metsä »

luola kirjoitti: - Mutta enpä sano itse niin. Meikäläisellä itsellä on monta aukkoa tiedoissa myös ja varsinkin tietotekniikassa, ja kyllä niitäkin täällä aina paljastuu keskustellessa , joten:

- Jos siis et ollut trolli, todetkaamme rauhassa ja yhteisymmärryksessä vain, että kyseessä oli väärinkäsitys.
Kiitos valaisevasta vastauksesta. En ole trolli, vaan vihan sokaisema tietokoneeni aamuinen avaaja, jolla oli taas sähköposti tukossa roskapostista. Tästä johtuen ylireagoin "vielä tämäkin täällä"-vimmalla aiheettoman rajusti asiaan yleisten tapojeni vastaisesti.

Yritin peruuttaa postaukseni, mutta valitettavasti liian myöhään. Nyt sitten kadun ja saan selitellä asioita. Kyse ei ole lainkaan tietotekniikan tuntemisestani, minut tuntevat voisivat jopa sanoa päin vastoin.

Pyydän anteeksi kaikilta, etenkin Petri Leppäseltä, aiheuttamaani mielipahaa ja turhaa polemiikkia varsinaisen keskusteluaiheen ulkopuolelta.

Päätän keskustelun osaltani aiheesta tähän. Ai niin :-)
Markku Metsä
keppana

Viesti Kirjoittaja keppana »

On totta, että tuo Danasoftin systeemi pystyy tarkkailemaan latausten määrää. Kuva gerenoidaan aina uudelleen ja se ladataan joka kerta danasoftin palvelimelta. Tiedot jotka, mahdollisesti jää lokeihin eivät ole sen kummallisempia kuin mitä jää kaikille palvelimille, joissa vierailet. Roskapostisi määrään tuo ei vaikuta.
luola

Viesti Kirjoittaja luola »

mr Metsä kirjoitti: Nyt sitten kadun ja saan selitellä asioita. Kyse ei ole lainkaan tietotekniikan tuntemisestani, minut tuntevat voisivat jopa sanoa päin vastoin.
Niin sitä katuu moni muukin omia tekemisiään ;) ja selityshän oli hyvä ja selkeä, kiitos kun laitoit.
- Joo, tuo tietotekniikka... en nyt jaksa/viitsi/mitähyvänsä tarkistaa, mutta tosiaankin, ikäänkuin jonkinmoinen muistikuva minulla tuosta olisikin... olenkos joskus vilaissut kotisivujasi täältäkäsin tai jotain, ja taisi nuo asiat olla todellakin Sinulla hanskassa hyvinkin niistä päätellen. Tai sitten sotken johonkin toiseen täällä. No, yks lysti.

Ja tämäkin saisi jäädä tekemättä, mutta "yllytettynä", "miksi":
miksi kirjoitti:Mutta nytpä myös pleppanen voi omalta palvelimeltaan seurata, ketkä tätä viestiketjua lukevat. Se ei ole ainakaan minulle mieleen.

Toivoisinkin tällaisten "laskureiden" käytön kieltoa ja kiellon valvontaa ylläpidon taholta. On aivan kaksi eri asiaa antaa nuo tiedot tietoisesti tämän sivuston ylläpitäjälle kuin jollekin kolmannelle osapuolelle. Tuskinpa pleppanen kuitenkaan keräämiään tietoja välittää ainakaan maksua vastaa eteenpäin ...
TOIVOTTAVASTI
Kuva -Ja nyt sitten tiedän kalsareittesikin värin... ikävä tuottaa pettymys, en tiedä hittojakaan enempää Sinusta kuin ennen! Eikä minulla ole serveriä! Enkä tiennyt koko jutusta mitään, ennenkuin 5 min sitten seurasin pleppäsen kuvan urlia.

Ps, ei huolta, leikittelen tuolla vaan muutamaan viestiin :)

edit: jassoo, keppana ehti jo väliin pilaamaan hupini :) :P
lm
hmm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hmm »

miksi kirjoitti:Mutta nytpä myös pleppanen voi omalta palvelimeltaan seurata, ketkä tätä viestiketjua lukevat. Se ei ole ainakaan minulle mieleen.

TOIVOTTAVASTI
Toisaalta jokaisen viestiin linkitetyn kuvan avulla voi tehdä ihan samoin. Kuvien linkittämisen kieltäminen ei taas oikein mielestäni sovi kuvausfoorumille..

Jos oikeasti haluaisin kerätä tietoja foorumin lukijoista laittaisin allekirjoitukseen kuvan vaikka kamerastani tai tekstinä omistamani kamerat (kuten dpreview.com:issa monella on, tuskin kuitenkaan tästä syystä) tai yhden pikselin kokoisen kuvan. Sitten vain lukemaan webipalvelimen logia.

Kameratiedot signaturessa kuvana on taas sikäli fiksua, etteivät ne silloin sekoita foorumin hakupalvelua väärinä osumina. Vähemmän fiksua taas sikäli, että artikkelin lukemiseen tulee ylimääräinen kuvan haku.
JereK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JereK »

Eipä noilla henkilöiden ip-tiedoilla paljoa tee, niitä keräävä saattaa helposti vain saada itselleen ongelmia. Ei tarvitse kuin kerran skannata väärä ip. Tästähän on jo esimerkkitapauskin :

"Suomen korkeimman oikeuden päätöksellä pelkkä porttien skannauskin on rikos, josta tekijä voidaan tuomita huomattaviin korvauksiin. Vuonna 1981 syntynyt mies tuomittiin maksamaan korvauksia kaikenkaikkiaan noin 12 500 euroa; porttien skannaus tulkittiin tietomurron yritykseksi ja tietoliikenteen häirinnäksi"

http://www.kko.fi/ennakkoratkaisut/2003-36.htm
pleppanen

Viesti Kirjoittaja pleppanen »

TOIVOTTAVASTI
Heh, ja hohhoijakkaa. Yhden päivän olen poissa koneelta ja sillä aikaa alkaa kova polemiikki koskien itseäni .

Nimimerkki luola selosti homman idean jo tyhjentävästi keppanan avittamana. Kiitos siitä.

Nimimerkille miksi annettakoon sielunrauhaa. En pysty näkemään kuka tätä viestiketjua lukee. Samoin en pysty keräämään tietoja, eikä minulla olisi siihen mitään syytäkään. Samoin en näe koneestasi muitakaan tietoja - en tietenkään.

Ja muuten nimimerkille miksi: tervetuloa foorumille. Olet näköjään kirjoittanut vasta ensimmäisen viestisi.

Ps. nimimerkki miksi: mitäs minä näenkään - eipäs kaivella siellä nenää.

:-D

Ps 2: poistanpa tuon kuvan, jotta meillä kaikilla on vastedes hyvä mieli.
;)
keppana

Viesti Kirjoittaja keppana »

pleppanen kirjoitti:Ps 2: poistanpa tuon kuvan, jotta meillä kaikilla on vastedes hyvä mieli.
;)
ARGH! Ja taas tuhotaan palanen arvokasta historiaa ;.D. Ota nyt edes kuvaruutukaappaus tollasesta kyltistä ja laita imagena viestiin näkyviin, niin jälkipolveltkin foorumia tutkiessaan (niin vissiin...) tietävät edes mistä on puhuttu.

Omasta mielestäni tuo on ihan hauska idea. Mitään lisäarvoa se ei minulle tuo, koska tiedän mistä IP:stä liikun ja tiedän myös mikä selain minulla. Jos se kertoisi minkä väriset kalsarit minulla on niin, voisin jopa pysyä perässä milloin kalsarit pitää kääntää ;.D.

Idea on siis hauska, mutta danasoft on toteuttanut tuon kökköisesti - hitto kun osaakin olla ruma! Tuo on tietysti yksi keino yrittää personoida omaa näkymäänsä muiden surffailijoiden silmissä. Parempi tapa, olisi antaa Avatarien laittomahdollisuus, jota siis kannatan. Avatarit on siinä suhteessa parempia kuin nimikirjoitukseen lisättävät kuvat, koska niiden kokoa voi säädellä. Täällä tosin nuo nimikirjoituksissa olevat (isot) kuvat eivät ole mikään ongelma. Avatareja käytettäessä Jokainen saisi personoida haluamansa parin kilon kuvan, eikä kaikki käyttäjät näkyisi vain synkkänä mustana tekstinä vaalealla pohjalla ilmoittaen jonkun mitättömän nimimerkin, mikä hukkuu kaikkeen muuhun. Verkkoliikenne tietysti lisääntyy - milloinkohan internet kaatuu...

Ai niin: 8 egee on aika vähän...
pleppanen

Viesti Kirjoittaja pleppanen »

keppana kirjoitti: Avatareja käytettäessä Jokainen saisi personoida haluamansa parin kilon kuvan, eikä kaikki käyttäjät näkyisi vain synkkänä mustana tekstinä vaalealla pohjalla ilmoittaen jonkun mitättömän nimimerkin, mikä hukkuu kaikkeen muuhun.
Hmmm, avatar voisi olla kyllä hauska tapa personoida omaa viestiään. Aktiivien kuvat tulisivat nopeasti tutuiksi. Parin kilon kuva ei juurikaan hidastaisi edes modeemikäyttäjien latausta.
miksi

Viesti Kirjoittaja miksi »

Vasta parin tunnin nenän kaivuun jälkeen maltan irrottaa hetkeksi etusormeni tätä kirjoittamaan ...

Viestilläni toivottavasti tarkoitin sitä, että yleensä tuollaisia palveluja (danasoft) ei aivan huvikseen perusteta, kyllä tuolla hitti-määrällä varmaankin kiinnostuneita ottajia on, esim. kohdennettu spämmi. Oma työosoitteeni ainakin on yhdistettävissä sähköpostiosoiteeseeni, on jonkin verran työn puolesta rekisteröityjä domain-nimiä, joiden tiedoista tuo selviää.
Tämä siis worst case scenaariona >:{

Näin vapaa-ajalla en tuollaisia niin paljon vastusta. Hauskojakin vielä ovat ja sainpa tuosta idean itsellekin joskus toteutettavaksi.

Lisäksi kiitos tervetulotoivotuksesta, olen näitä foorumeita jo reilun kuukauden lueskellut, spege sai minut jo muutaman kerran tarttumaan haulik.. ööh ... näppäimistööni, mutta maltoin mieleni.
Keskustelut liikkuvat nopeasti, jopa asiassa pysyen.

Tästä se lähtee ...

Kuva
Sampo

Viesti Kirjoittaja Sampo »

MattiH kirjoitti:Siis Suomessahan valmistuu joka vuosi varmaan useampi sata ns. ammattivalokuvaaja. Vähän vain ihmettelen, että mistä nämä kaikki saavat työtä.
Luku on oikeasti alle sadan. Freelancereiksihän nuo useimmat taitavat ryhtyä.
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

En ole sen kummemmin laskenut, mutta luku voi ollakin yli sadan. Suomalaisia valmistuu valokuvaajiksi ulkomaillakin, osa tulee sitten Suomeen töihin. Kaikki mahdolliset kansanopistot + oppisopimukset + näyttökokeet + varsinaiset opiskelupaikat ynnätään, niin summa voi olla aika iso.
Vastaa Viestiin