mikon kulta-aika

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
kostaja!

Viesti Kirjoittaja kostaja! »

adele kirjoitti:
JuhaH kirjoitti:Adele, pystyisitkö sinä näyttämään meille pullonpohjaräpsijöille hieman esimerkkiä minkälaisia kuvia niillä Ällillä saa.
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... highlight=
oukei..
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
raamise

Viesti Kirjoittaja raamise »

yllätit positiivisesti, kuvasi eivät ole läheskään niin surkeita kuin juttusi antoivat odottaa
seppo raami
kostaja!

niin.. siis jälki on ihan ok! saahan sitä noilla L:llillä jo odottaakkin.. mutta kuvaussilmästä voi olla montaamieltä..
jahon1

Viesti Kirjoittaja jahon1 »

kostaja! kirjoitti:
adele kirjoitti:
JuhaH kirjoitti:Adele, pystyisitkö sinä näyttämään meille pullonpohjaräpsijöille hieman esimerkkiä minkälaisia kuvia niillä Ällillä saa.
oukei..
mukavan näköisiä kuvia.
Daquerre

Viesti Kirjoittaja Daquerre »

Taas tuli kahteen kertaan :)
Viimeksi muokannut Daquerre, Kesä 23, 2004 13 : 07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Daquerre

Olivat muuten hienoja kuvia, adele. Värit näkyivät hienosti ja tummina. Ja terävyys oli kohdallaan.
Asiasta hieman poiketen. Kuvailen canon powershot Pro1:llä ja siinä on L-sarjalainen. Mahtaako se olla samaa tasoa kuin nuo muut sukulaisensa, vaikka kamera maksoi vain noin tonnin.
Se on siis Zoom 7.2-50.8mm 1:2.4-3.5 L USM ja aukot f2.4-8.0
tareone
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tareone »

Daquerre kirjoitti:Olivat muuten hienoja kuvia, adele. Värit näkyivät hienosti ja tummina. Ja terävyys oli kohdallaan.
Asiasta hieman poiketen. Kuvailen canon powershot Pro1:llä ja siinä on L-sarjalainen. Mahtaako se olla samaa tasoa kuin nuo muut sukulaisensa, vaikka kamera maksoi vain noin tonnin.
Se on siis Zoom 7.2-50.8mm 1:2.4-3.5 L USM ja aukot f2.4-8.0
Sinunhan se pitäisi tietää, kun omistat ko. kameran. Vai oletko juuri ostanut kameran opintolainalla ja tarvitset positiivista vahvistusta hankinnallesi?
mikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikko »

kostaja! kirjoitti:Mikolle tiedoksi että who cares jos tollanen alaikänen mukula harrastaa jotain vinosilmäpainia.....
Juupa juu, en ole alaikäinen ja olen vielä kilpaillut hyvällä menystyksellä taekwondossa, joten sinusta ei ainakaan minulle olisi vastusta.
kostaja! kirjoitti:eikö sun pitäny ostaa se 1.4f 50m L?
Heh heh :-)))) Ai 50mm F1.4 L herätys tuollaista putkea ei ole. Opettele ensin perus asiat ennen kuin alat selittämään tekniikasta ja välineistä.
*Pro Mikko Laakso*
kostaja!

mikko kirjoitti:
kostaja! kirjoitti:Mikolle tiedoksi että who cares jos tollanen alaikänen mukula harrastaa jotain vinosilmäpainia.....
Juupa juu, en ole alaikäinen ja olen vielä kilpaillut hyvällä menystyksellä taekwondossa, joten sinusta ei ainakaan minulle olisi vastusta.
Heh heh :-)))) Ai 50mm F1.4 L herätys tuollaista putkea ei ole. Opettele ensin perus asiat ennen kuin alat selittämään tekniikasta ja välineistä.
Joo aivan varmasti joo.. tottakai mikko! *taputtaa olkapäälle*, juu kyllä sinä minut kenttään pistäsit.. niinpä niin..

en harrasta canon putkia, harrastan valokuvausta! mikä se perusasia on mikä minun pitäisi tietää??!? ai sekö on perusasia että täytyy tuntea canonin valmistamat putket kuin omat lapset?! *nauraa* oot sä pahvi...!! okei, kyse ei siis ollut L:stä tuossa 50mm eli korjataan se ja lisätään siihen sun ostolistaan nyt sitten tämä 135mm f2.0 L.. siitähän sä vauhkoat!
OOt sä sitten viisas ja hyvä valokuvaamaan ku tunntet canonin tuotannot.. sulla kyllä on joku bitti pahasti poikittain..!
*ottaa osaa*
tareone
Viesti:

kostaja! kirjoitti:
mikko kirjoitti:
Joo aivan varmasti joo.. tottakai mikko! *taputtaa olkapäälle*, juu kyllä sinä minut kenttään pistäsit.. niinpä niin..

en harrasta canon putkia, harrastan valokuvausta! mikä se perusasia on mikä minun pitäisi tietää??!? ai sekö on perusasia että täytyy tuntea canonin valmistamat putket kuin omat lapset?! *nauraa* oot sä pahvi...!! okei, kyse ei siis ollut L:stä tuossa 50mm eli korjataan se ja lisätään siihen sun ostolistaan nyt sitten tämä 135mm f2.0 L.. siitähän sä vauhkoat!
OOt sä sitten viisas ja hyvä valokuvaamaan ku tunntet canonin tuotannot.. sulla kyllä on joku bitti pahasti poikittain..!
*ottaa osaa*
Eikös se Jippiin foorumi tosiaan ole pystyssä, vai mistä nämä kostajat ja muut "mun isä on vahvin" tyypit oikein sikiää?
kostaja!

seuraa tareone hieman topicin juttuja ennenku lauot suun täydeltä sontaa.. katsoppas kuka ylempänä aloitti aiheen tappelusta ja kuka oli laittamassa ja ketäkin kenttään..!! mikko ja sen jengi taas vaudissa... ootte varmaan veljeksiä mikko, adele, tareone..! jutut ja aiheen sivuutukset samaa tasoa!
tareone
Viesti:

kostaja! kirjoitti:seuraa tareone hieman topicin juttuja ennenku lauot suun täydeltä sontaa.. katsoppas kuka ylempänä aloitti aiheen tappelusta ja kuka oli laittamassa ja ketäkin kenttään..!! mikko ja sen jengi taas vaudissa... ootte varmaan veljeksiä mikko, adele, tareone..! jutut ja aiheen sivuutukset samaa tasoa!
Jiihaaaa!

Lupaan olla provosoimatta enää (ainakaan tänään). Jotenkin vaan vaikuttaa, että sinun postaukset on keskittyneet tänne aihevapaa palstalle. Voin olla väärässä.
kostaja!

tareone kirjoitti:
kostaja! kirjoitti:seuraa tareone hieman topicin juttuja ennenku lauot suun täydeltä sontaa.. katsoppas kuka ylempänä aloitti aiheen tappelusta ja kuka oli laittamassa ja ketäkin kenttään..!! mikko ja sen jengi taas vaudissa... ootte varmaan veljeksiä mikko, adele, tareone..! jutut ja aiheen sivuutukset samaa tasoa!
Jiihaaaa!

Lupaan olla provosoimatta enää (ainakaan tänään). Jotenkin vaan vaikuttaa, että sinun postaukset on keskittyneet tänne aihevapaa palstalle. Voin olla väärässä.
olet..!
piksi

Viesti Kirjoittaja piksi »

adele kirjoitti:
aivan kuten odotin, kuvat ovat kontrastikkaita, värikylläisiä, muutama tosin hiukan alivalottunut - mutta raakaotoksissa ymmärrettävää. sen sijaan varsinaisesta SISÄLLÖSTÄ ja kuvien laadusta voi olla montaa mieltä. mielestäni suurin osa kuvista on sinänsä mielenkiinnottomia ja rajaukset ovat vähän miten sattuu. huippulaitteet, keskinkertaisia kuvia.

väitä vaan rauhassa minua kateelliseksi, sitä en kuitenkaan ole - joten juttusi kielivät pikemminkin siitä, että yrität todistella itsellesi olevasi muiden yläpuolella. yleensäkin hiukan vähemmän ylimielisellä asenteella varustautuminen auttaa viemästä keskustelua tällaiseen juupas eipäs-väittelyyn joka jää polkemaan paikoilleen kun kaikki varteenotettavat argumentit on käytetty. toisaalta - threadihan alunperin oli läppä - joten kai siihen vielä tässäkin vaiheessa voi sellaisena suhtautua :-D

siellähän ne madot kiemurtelevat, mutta ei niillä mitään tekemistä valokuvauksen kanssa ole.
kostaja!

piksi puhuu asiaa! yhdyn tuohon tekstiin täysin! :)
Daquerre

tareone kirjoitti: Sinunhan se pitäisi tietää, kun omistat ko. kameran. Vai oletko juuri ostanut kameran opintolainalla ja tarvitset positiivista vahvistusta hankinnallesi?
Mistä minä sen tiedän, kun en ole muilla L-sarjalaisilla kuvannut.
Ihmettelin vain, että voiko siinä kamerassa todella olla sen tason objektiivi.
tareone
Viesti:

Daquerre kirjoitti:
tareone kirjoitti: Sinunhan se pitäisi tietää, kun omistat ko. kameran. Vai oletko juuri ostanut kameran opintolainalla ja tarvitset positiivista vahvistusta hankinnallesi?
Mistä minä sen tiedän, kun en ole muilla L-sarjalaisilla kuvannut.
Ihmettelin vain, että voiko siinä kamerassa todella olla sen tason objektiivi.
Minkä tason? Juurihan sanoit, ettet ole kuvannut muilla L-sarjalaisilla.
Daquerre

tareone kirjoitti: Minkä tason? Juurihan sanoit, ettet ole kuvannut muilla L-sarjalaisilla.
Eipäs olla pikkutarkkoja. Olen kyllä tälläkin foorumilla saanut lukea niiden huippulaadusta. Omaa kokemusta ei kyllä ole. Meinasin siis, että voiko oman kamerani obsku yltää sillä hinnalla samalle tasolle.

PS onneksi olkoon, taitaa teikäläisellä tulla juuri 1000 viestiä täyteen
tareone
Viesti:

Daquerre kirjoitti: PS onneksi olkoon, taitaa teikäläisellä tulla juuri 1000 viestiä täyteen
Saivartelulla ja fleimaamisella pääsee pitkälle!

Onhan tuota Pro1:n objektiivia kehuttu. Ei se ainakaan ole esteenä kuvanlaadulle, mutta pitäisi tosiaan olla vertailukohta.
mikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikko »

EF L
*Pro Mikko Laakso*
Lukittu