Foorumisekoilu 2001

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
Vastaa Viestiin
oneironaut

Foorumisekoilu 2001

Viesti Kirjoittaja oneironaut »

Esiintyykös täällä paljon foorumiriippuvuutta? :D
"The Third Way Leads To The Third World"
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
paulas

Viesti Kirjoittaja paulas »

Viittaatko kenties noihin tällä viikolla uutisoituihin nettiriippuvuusjuttuihin? Siinä nettiriippuvuuden raja oli 3 tuntia (arkipäivässä). Sen mukaan ole ainakaan riippuvainen foorumeista, vaikka täällä kyllä tulee notkuttua useamman kerran päivässä, vaikka harvemmin kirjoittelenkin. Myös paria muuta foorumia tulee seurattua päivittäin. Netistä yleensä ja sähköspostista kyllä olen riippuvainen, mutta ei niihin kyllä kolmea tuntia päivässä kulu...Ja suoranaisia riippuvuusoireita tulee, jos ei aika pian pääse purkamaan ottamiaan kuvia koneelle, mutta sillähän ei ole netin kanssa mitään tekemistä eikä foorumiriippuvuuden ;-)
tareone
Viesti:

Re: Foorumisekoilu 2001

Viesti Kirjoittaja tareone »

oneironaut kirjoitti:Esiintyykös täällä paljon foorumiriippuvuutta? :D
Ajoittain. Jos olen himassa lasten kanssa (kuten olen erittäin usein) ja vaimo töissä, tulee netissä roikuttua lastenhoidon lomassa turhankin paljon. Singahtelen yleensä näillä sivuilla:

digicamera.net
valokuva.net
suomikuva.com
photosig.com
relaa.com
aukea.net
imperiumi.net
+ omat sivustot

Välillä taas on kausia, jolloin netissä jutustelu puuduttaa ja käyn vain lukemassa Iltalehden + teen muut pakolliset jutut netissä.
oneironaut

Viesti Kirjoittaja oneironaut »

paulas kirjoitti:Siinä nettiriippuvuuden raja oli 3 tuntia (arkipäivässä)
Ei hemmetti! Sittenhän itsekin riippuvainen netistä :)

Jostain luin joskus jonkun järkevämmän määritelmän ja siinä sanottiin, että jos netin käyttö alkaa haittaamaan muuta elämää, niin sitten on riippuvainen.

Tällä foorumilla en enää nykyään paljon käy. Mutta reilu viikko sitten tuli vielä aika paljon kirjoteltua. Tän viestiketjun jälkeen hiljenen lähes totaalisesti
"The Third Way Leads To The Third World"
sakarik
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakarik »

paulas kirjoitti:Viittaatko kenties noihin tällä viikolla uutisoituihin nettiriippuvuusjuttuihin? Siinä nettiriippuvuuden raja oli 3 tuntia (arkipäivässä).
En muista arkipäivää jolloin en olisi istunut koneen ääressä ainakin 8 tuntia, yleensä lähemmäksi 12 tuntia, riippuen vähän, onko lenkkipäivä tai onko jotain muuta menoa (vaikka keksisi kuvata jotain, tai kenties muuten vaan kavereitten kanssa kaupungilla hengailua).

Kyllähän netista tulee seurattua vaikka mitä, useita forumeita, muutamia uutisryhmiä usenetistä, sähköpostilistoja ja ties mitä. Onko se sitten addiktiota, en tiedä. Jos olen töissä (toivottavasti IT-ala alkaa taas vetämään syksystä, pääsisi töihinkin) niin duuni yleensä liittyy suorasti tai epäsuorasti nettiin niin silloinkin tulee käytettyä paljon erilaisia netin tarjoamia palveluita.
Sakari Karipuro aka skke, djsakke, sakarik | DeviantArt | Kameramafia
J-Koo

Viesti Kirjoittaja J-Koo »

3 tuntia jo riippuvuus...no onhan se paljon, mutta kuitenkin vähän. Jotkut tuijottaa telkkaria sen kolme tuntia päivässä ja sitä ei kai luonnehdita riippuvuudeksi? Laiskotteluksi vaan ;)
SamiN

Viesti Kirjoittaja SamiN »

Tunnustan olevan nettiriippuvainen :)
Where facts are few, experts are many. -- Donald R. Gannon
paulas

Viesti Kirjoittaja paulas »

Heitin ulkoimuistista tuon riippuvuusmääritelmän. Kaivoin nyt vielä esille 4. elokuuta Hesarin, jossa tällä viikolla muiden lehtien ohessa kirjoitettiin nettiriippuvuudesta. Se kolmen tunnin juttu oli WHO:n tutkimuksesta, jossa kartoitettiin koululaisten netin käyttöä. Siinä laskettiin vähintään kolmen tunnin käyttö arkipäivisin suurkäytöksi. Itse asiassa siinä sanottiin tarkalleen, että suuri osa näistä käyttäjistä on jäänyt koukkuun . Eli ei se aika välttämättä tämän mukaan kerrokaan kaikkea.
Toisaalla samassa lehdessä lainattiin Teuvo Peltoniemeä, jonka mukaan riippuvuus internetistä tarkoittaa sitä , että oma kontrolli on kadonnut ja haittoja alkaa ilmetä niin nettisurffaajalle ja hänelle itselleenkin….

No, kukin menköön itseensä, jos tätä soveltaa vaikka foorumiriippuvuuteen. Onko haittoja? Mulla ainakin on jatkuvaa kinaa kuopuksen (15 vee) kanssa, kumpi pääsee koneelle…Oma adrenaliinitaso alkaa nousta, jos poika vain pelaa ja pelaa eikä päästä meikäläistä koneelle.
nieppi

Viesti Kirjoittaja nieppi »

Ööh..
Duunissa netti auki kokopäivän ja kieltämättä tulee silmäiltyä sitä hieman liikaakin.
Kotona kone auki kokoajan eli tulisko netissä roikuttua abaut 12 tuntia päivässä. Kesälomalla kannettava mukana, jopa eräretkillä kämmenmikro mukana. Olen joskus ollu jopa kolme tuntia putkeen ilman nettiä
Siis mistä riippuvuudesta te oikee puhutte ;-)
fangio

Viesti Kirjoittaja fangio »

Nukun usein jotain klo 00-07, joten silloin en yleensä ole netissä ja toisinaan konekin on yöllä kiinni. Mitään pelkoa riippuvuudesta ei siis ole.
binary

Viesti Kirjoittaja binary »

Minä olen kunnon addikti. Koneet ovat päällä 24/7, eniten seuraamieni saittien otsikot päivittyvät työpöydälle reaaliajassa ja netin eri yhteysprotokollia/aliverkkoja tulee aktiivisesti käytettyä 5-6h/d. Joskus harvoin menee alle 3h/d ja erittäin harvoin olen vuorokauden ilman intterweppiä.
Hobbes

Viesti Kirjoittaja Hobbes »

Ihme homma! Tämän aiheen alla ei löydy yhtään kommenttia niiltä, joiden puumerkkiin olen tottunut törmäämään tällä foorumilla aina ja jokaikisessä aiheessa...;-D tämän kuukauden aikana kun olen foorumia lueskellut.

Koputan puuta...

-Hobbes-
^Nanook^
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ^Nanook^ »

Hmmm. Pakko se on tunnustaa, että on riippuvainen PC:stä/netistä. Mutta ei tämä vielä niin paha ole, että se haittaisi muuta elämää. Vaimo tosin aina välillä muistaa muistuttaa, että on olemassa elämää näppäimistön ulottumattomissakin :D

Tänäkin kesänä on tullut oltua monta päivää putkeen ilman konetta, enkä saanut edes vieroitusoireita.
Forumeilla ei tule hirveesti edes notkuttua. Pari kolme kertaa päivässä lukaisen läpi muutamat forumit yms. Kyllähän siihen jokunen tunti yhteensä kuluu.

Ilman nettiä ei ole elämää... eikä ilman emailia tule enään toimeen :-| Kalastamaan lähtiessä tulee tosin kännykkäkin pistettyä piiloon. Kamera on toki mukana =)

PC on sentäs interaktiivinen kampe verrattuna TV:hen. Sitä ei kyllä jaksa tuijottaa. Parit leffat tulee viikossa ja katottua sekä frendit. That's it.
suojaka

Viesti Kirjoittaja suojaka »

Ahh, jos tuo siis on "raja", niin onhan minulla sittenkin oma elämä . . . . .
laite

Viesti Kirjoittaja laite »

Hmmm...
Jos kotona tulee oltua ja istun koneella, niin foorumi on auki yhdessä selaimen tabissa. Välillä tulee sitten paineltua refreshiä ja seurattua tuota uudet postaukset kohtaa jos vaikka tulisi jotain mielenkiintoistakin näkyviin. Koneella tulee kyllä tehtyä samalla kaikkea muutakin...

Heinäkuussa tuli vietettyä melko paljon aikaa koneella kun oli vapaata ja nyt elokuussa jatkuu taas työt, eli päivät menee jotain järkevämpää touhuillessa ;D
Vastaa Viestiin