Miten reagoitte siihen jos malli/ystävä/tuttu/veli jne. antaa ohjeita siitä mistä kulmasta olisi hyvä kuvata ja/tai millä objektiivilla? Otatteko tämän hyvänä asiana vai meinaako mennä hermo siihen ettet saa itse kuvata niinkuin hyvältä tuntuisi? :) Mielipiteitä?
-Tero
Mitä mieltä olette siitä jos kuvattava antaa ohjeita?
-
-
-
Mikäli olet pro ja asiakas on se joka antaa neuvoja, on siihen tyydyttävä ja hymyiltävä "asiakas on aina oikeassa". Tämä asiakas nimittäin maksaa kuvista.
Mikäli minulle, (olen täydellinen amatööri), joku tulee neuvomaan niin kuvat jäävät ottamatta. Olen siinä onnellisessa asemassa, että voin sanoa aika pahastikin. Minun ei tarvitse hymyillä ja olla mieliksi kuten yllä mainittu pro.
Mikäli minulle, (olen täydellinen amatööri), joku tulee neuvomaan niin kuvat jäävät ottamatta. Olen siinä onnellisessa asemassa, että voin sanoa aika pahastikin. Minun ei tarvitse hymyillä ja olla mieliksi kuten yllä mainittu pro.
-
Huh hah hei ja sainpas makeet naurut :Drnyholm kirjoitti:Mikäli minulle, (olen täydellinen amatööri), joku tulee neuvomaan niin kuvat jäävät ottamatta. Olen siinä onnellisessa asemassa, että voin sanoa aika pahastikin. Minun ei tarvitse hymyillä ja olla mieliksi kuten yllä mainittu pro.
Minä olen harrastelijaluokan valokuvaaja ja yleisluokan radioamatööri joten voisin minäkin sanoa pahasti jos neuvomaan ruvetaan, mutta olen sen verran kiltti luonteeltani etten sano pahasti enkä hyvästi ennen kuin olen kuvat ottanut :)
Henkilökuvaus olisi kuitenkin sen verran harvinaista herkkua, että pitäisi olla hiukka mieliksi. Riippuen tietysti siitä onko malli "muodollisesti pätevä" neuvomaan vai huvikseenko höpöttelee niitä näitä. Jos tulee järkevän oloisia ehdotuksia niin miksei niitä voisi toteuttaa.
Ketä kiinnostaa muotokuvaus niin voisi käydä vilkaisemassa seuraava juttusarja. http://jzportraits.home.att.net/chapter-01.html
Sepe
--
-
Tässä asetelma on kääntynyt tavallaan päälaelleen. Jos asetelma on se, että henkilö tulee kuvattavaksi ja aletaan pohtia miltä kuvaajasta tuntuu niin silloin pitäisi kääntää kamera toisinpäin.rnyholm kirjoitti:Mikäli olet pro ja asiakas on se joka antaa neuvoja, on siihen tyydyttävä ja hymyiltävä "asiakas on aina oikeassa". Tämä asiakas nimittäin maksaa kuvista.
Kyllä henkilökuvassa asetelma on niin että pitäisi pohtia miltä siitä kuvattavasta tuntuu tämä outo ja uusi tilanne. Sillä tavalla ehkä saa sen tunnelman ikuistettua mitä varten amatööri tai ammattilainen siellä kameran takana touhuaa.