Kiinnostaako Zeppelin?
-
- Viesti:
Kiinnostaako Zeppelin?
Itsellä ainaki tulee jo korvista tuota Zeppeliiniä, ei jaksanu kiinosta ku pari ekaa galleriaa mitä näin, mutta jengit jaksaa jauhaa tuosta päivä kaupalla, ja kuvia on varmaan otettu enemmän ku tarpeeksi. Lähtis jo helevettiin koko Zeppeliini, niin vois unohtaa senki :) eri asia jos helsingissä olis nähty esim Elvis, tai jotain muuta mielenkiintoista, mutta Zeppeliinin jos joskus vielä näen, siis livenä, niin katson varmaan toiseen suuntaan, alkaa oleen niin täynnä tuota kyseistä härveliä...
Kuvatkaa ihmiset jotain mielenkiintoisempaa!(tässä tapauksessa mitä tahansa muuta)
Kuvatkaa ihmiset jotain mielenkiintoisempaa!(tässä tapauksessa mitä tahansa muuta)
-
No ei kyllä tässä mittakaavassa. Jos olisi kohdalle sattunut, pari kuvaa olisin voinut ottaa, mutta tämänkaltainen meuhkaaminen yhdestä ilmalaivasta vaikuttaa hieman ylimitoitulta. Olkoonkin, ettei moista muutamaan vuoteen ole suomen ilmatilassa näkynytkään... No kaipa tälle ilmal(/v)aiva iloittelulle on tilausta, kun nettikin tursuaa kuvia kyseisestä häkkyrästä ;.D
-
- Site Admin
- Viesti:
Tämähän käy hyvästä kuvausharjoituksesta. Toimivan Z-kuvan otto vaatii hyvää etukäteissuunnittelua + -miettimistä. Miten kuvata ilmassa suhteellisen pienenä näkyvä kohde mielenkiintoisesti? Pitäisikö vuokrata helikopteri, josta saisi mielenkiintoisempia kuvia. Hmm...
Olisi ollutkin sellainen kaksisataaviisikymmentämetrinen eikä tuollainen seitsemänkymmentäviisimetrinen nysä...
Olisi ollutkin sellainen kaksisataaviisikymmentämetrinen eikä tuollainen seitsemänkymmentäviisimetrinen nysä...
-
- Viesti:
Re: Kiinnostaako Zeppelin?
itse en käsitä miksi käyt meuhkaamaan ihmisten kuvaamisesta noin. kai sitä jokainen saa kuvata kamerallaan mitä mielii, ja jos zeppelinistä syntyy muutama mielenkiintoinenkin kuva niiden kymmenien tylsien räpsyjen joukkoon, se tuskin haittaa ketään. maailmassa on meuhkattu paljon enemmän PALJON turhemmistakin asioista.ttv kirjoitti:Itsellä ainaki tulee jo korvista tuota Zeppeliiniä, ei jaksanu kiinosta ku pari ekaa galleriaa mitä näin, mutta jengit jaksaa jauhaa tuosta päivä kaupalla, ja kuvia on varmaan otettu enemmän ku tarpeeksi. Lähtis jo helevettiin koko Zeppeliini, niin vois unohtaa senki :) eri asia jos helsingissä olis nähty esim Elvis, tai jotain muuta mielenkiintoista, mutta Zeppeliinin jos joskus vielä näen, siis livenä, niin katson varmaan toiseen suuntaan, alkaa oleen niin täynnä tuota kyseistä härveliä...
itse ainakin aion käydä tarkastamassa zeppelinin, sekä monia muitakin mielenkiintoisia lentokoneita lauantaina ihan vain siksi, että se ehkä saattaisi olla hauskaa.
kuten aiemmin todettiin, jos ei kiinnosta, ei tarvitse lukea. en ole nähnyt mitään sen suurempaa hysteriaa zeppelinin ympärillä. olisit edes valittanut idolsista silloin kun sitä tungettiin joka luukusta.
toivottavasti viestiäsi ei siivitä ainakaan katkeruus siitä että et oulussa asuessasi näe zeppeliniä. :-P
-
- Viesti:
Minäkin ehdin jo kyllästyä tuohon ilmalaivakohuun. Minun kohdallani tuo ei ainakaan johdu kateudesta, sillä olin sen reitillä sen tullessa Hesaan. Katsoin sitä kyllä, mutta ei se ole tuollaisen kohun arvoinen.
Jos sitä vertaa johonkon Idolsseihin (mitä ne muuten ovat?), niin minun mielestäni kohu Idolssista oli siellä, mihin se kuuluukin. Ilmalaivasta voisi kohista ilmailulehdissä ja miksei siellä "pelastakaa malmi"-järjestössäkin. Valokuvauksellisesti siitä puhumista en ymmärrä. Onpa Konica-Minolta saanut jotkut kunnolla koukkuun, kun ovat tuollaisen keksineet. Onneksi sen valokuvia ei tarvitse katsoa. Hesarissa oli siitä kuva ja siitä näki kaiken oleellisen.
Jos sitä vertaa johonkon Idolsseihin (mitä ne muuten ovat?), niin minun mielestäni kohu Idolssista oli siellä, mihin se kuuluukin. Ilmalaivasta voisi kohista ilmailulehdissä ja miksei siellä "pelastakaa malmi"-järjestössäkin. Valokuvauksellisesti siitä puhumista en ymmärrä. Onpa Konica-Minolta saanut jotkut kunnolla koukkuun, kun ovat tuollaisen keksineet. Onneksi sen valokuvia ei tarvitse katsoa. Hesarissa oli siitä kuva ja siitä näki kaiken oleellisen.
tarkoitukseni oli sanoa, että yleisestikään sellaiselta jota hypetetään on vaikea välttyä ;-) itse aloitin aiemman zeppelin- threadin lähinnä siksi, että kyseessä oli kuitenkin suht erikoinen kuvauskohde jota varmasti moni kävi uteliaisuuttaan katsomassa. täällä keskustelupalstalla en ole nähnyt zeppelin-hehkutusta missään huolestuttavissa määrin, threadien jäädessä lähinnä yhden käden sormilla laskettaviksi.adapteri kirjoitti:Jos sitä vertaa johonkon Idolsseihin (mitä ne muuten ovat?), niin minun mielestäni kohu Idolssista oli siellä, mihin se kuuluukin. Ilmalaivasta voisi kohista ilmailulehdissä ja miksei siellä "pelastakaa malmi"-järjestössäkin. Valokuvauksellisesti siitä puhumista en ymmärrä. Onpa Konica-Minolta saanut jotkut kunnolla koukkuun, kun ovat tuollaisen keksineet. Onneksi sen valokuvia ei tarvitse katsoa. Hesarissa oli siitä kuva ja siitä näki kaiken oleellisen.
mediat joissa zeppelinistä ON lätisty ylenmäärin ovat lähinnä päivä- sekä iltapäivälehdet ja televisio. mutta näitäkään ei ole mikään pakko seurata orjamaisesti. :-)
-
- Viesti:
Eiks Kempeleessä oo Zeppelin joka päivä ?piksi kirjoitti: toivottavasti viestiäsi ei siivitä ainakaan katkeruus siitä että et oulussa asuessasi näe zeppeliniä. :-P
:-P
* Canon EOS 1D Mark III *
* Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM *
* Canon EF 300mm f/2.8 L IS USM *
* Ex: Canon EF 500mm f/4 L IS USM *
* http://photo.digitalfinland.net *
* Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM *
* Canon EF 300mm f/2.8 L IS USM *
* Ex: Canon EF 500mm f/4 L IS USM *
* http://photo.digitalfinland.net *
-
- Viesti:
On kyllä, joten ei tarvi olla kateellinen :) ...Ari kirjoitti:Eiks Kempeleessä oo Zeppelin joka päivä ?piksi kirjoitti: toivottavasti viestiäsi ei siivitä ainakaan katkeruus siitä että et oulussa asuessasi näe zeppeliniä. :-P
:-P
Ja toiseksi, ei johdu kateudesta missään osin tuo ensimmäinen postaus, vaan oon oikeesti kyllästyny kapistukseen, tosiaan 2 ekaa galleriaa oikeesti kiinnosti, mutta makeaa mahan täydeltä... Tuntuu vaan kummalta että jengiä jaksaa oikeesti kiinnostaa nuin paljon joku Ilmalaiva, tulee vaan olo että onko suomi näin pieni maa, että tulee joku pieni lentohärveli niin kaikki laittamassa nettiin omaa galleriaa vekottimelle... mutta mikä minä oon tuomitseen, sanoin vaan oman mielipiteen että ei kiinnosta, ei minua haittaa jos jotain muita kiinostaa...
-
Näyttää kuitenkin kovasti haittaavan.ttv kirjoitti:(..) ei minua haittaa jos jotain muita kiinostaa...
On outoa, ettei tätä vastaavaa reaktiota herätä iänikuisten lintujen, koirien, kissojen, maisemien yms. kuvien päivittäin tapahtuva esittely...
Matti Vuori
tätä yritin ensimmäisessä vastauksessani kertoa ontuvalla idols-vertauksella. jos kerran zeppelin on sinulle ihan sama, miksi moinen vuodatus siitä - sen olemassaolo saati esittely tuskin on keneltäkään pois, enkä ymmärrä miksi threadi edes piti perustaa. minulle zeppelinistä on ainakin ollut iloa ja tänään menen sen lisäksi ihailemaan muitakin vanhoja konevanhuksia malmin kentälle. ikävää jos sekin on joltain pois niin paljon että siitä täytyy perustaa uusi threadi "ketä kiinnostaa lentokentät" ;-)mvuori kirjoitti:Näyttää kuitenkin kovasti haittaavan.ttv kirjoitti:(..) ei minua haittaa jos jotain muita kiinostaa...
On outoa, ettei tätä vastaavaa reaktiota herätä iänikuisten lintujen, koirien, kissojen, maisemien yms. kuvien päivittäin tapahtuva esittely...
-
- Viesti:
Niin linnut, kukat, kissat ja koirat on kuitenki yleensä eri yksilöitä, ettei kaikki kuvaa samaa koiraa, niin sillon mielenkiinto pysyy paremmin...mvuori kirjoitti:Näyttää kuitenkin kovasti haittaavan.ttv kirjoitti:(..) ei minua haittaa jos jotain muita kiinostaa...
Ja ei minua suuremmin haittaa jos muita kiinnostaa, ilmaisin vaan ettei itseäni enään jaksa kiinnostaa, ja kyselin onko muut mahdollisesti saaneet tarpeeksi... enkä varmaan ole ainoa jonka mielsetä kyseinen alus/tapahtuma on saanut hieman liikaa "palstaa" ainakin tällä foorumilla, mutta toki ei nuita gallerioita ole pakko katsoa, ettei sinänsä tarvis valittaa, mutta ilmaisinpas ainakin rehellisen mielipiteeni... sori vaan kaikki zeppeliinin kuvaajat jotka ottivat nokkiinsa :)
voi herranjestas mitä pikkusieluisuutta. eiköhän tämä asia ole jo käsitelty ja kuopattu. lukkoon.ttv kirjoitti: mutta toki ei nuita gallerioita ole pakko katsoa, ettei sinänsä tarvis valittaa, mutta ilmaisinpas ainakin rehellisen mielipiteeni...