Foorumin taso ja sen moderointi

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
Ari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari »

...hohhoijjaa kun väsyttää... kai tästä pian "yöpuulle"....
* Canon EOS 1D Mark III *
* Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM *
* Canon EF 300mm f/2.8 L IS USM *
* Ex: Canon EF 500mm f/4 L IS USM *
* http://photo.digitalfinland.net *
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Sampo

Viesti Kirjoittaja Sampo »

spege kirjoitti:No, mitäpä mieltä olette tästä kaivelin viestistä, eikö tällainen *sensuroitu* pitäisi ainakin siivota foorumilta pois;
--CLIP--

Tämän viestin hän tuhersi tuonne DSLR-osastolle, jossa aiheena oli Canonin 300 mm objektiivi.
"Äiti, äiti, mutku toi sano ensin noin" "Eiku toi alotti". Lopettakaa nyt jumalauta tälläinen pelleily ja aikuistukaa.
armih
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja armih »

villeh kirjoitti: Ehdotan seuraavaa, kuten monesta ketjusta on tullut huomattua että tämän palstan moderointi on täysin retuperällä ja yksi pelle pääsee hallitsemaan foorumia miten lystää, joten kaikki tähän tympääntyneet, itse mukaanlukien, siirtykää valokuva.net foorumille jossa on todella paljon ammattimaisempaa ja asiallisempaa keskustelua. Näin aion tehdä myös itse.
Kaikki tietävät kenestä tässä on kyse, joten puhun mainitsemastasi henkilöstä hänen ”oikealla nimellään”.

Se, että spege sai jo kerran lopettamalleen show´lle jatkoaikaa on täysin tietoinen valintani. Olen suurin piirtein selvillä spegen liikkeistä tällä Foorumilla ja tein ratkaisuni sen pohjalta. Sitä paitsi Sana on vapaa -alueella emme ihan hevin lähde sulkemaan ketjuja. Ja jos olisin niin tehnyt, mitä siitä olisi ollut seurauksena? Surullisen kuuluisassa ketjussa joku muistaakseni osuikin aika lailla oikeaan siinä, miksi show sai jatkua. Mikä sinä olet sanomaan, onko ratkaisuni huonompi kuin joku toinen? Ainakaan en tehnyt sitä harkitsematta. Ikävä kyllä ei ole olemassa moderaattorin käsikirjaa, josta voisi katsoa sen oikean ratkaisun jokaisessa spesifisessä tilanteessa. Kaikkiin ongelmiin kun ei yksinkertaisesti ole yhtä oikeaa ratkaisua. Sinun on helppo heitellä syytöksiäsi kahta (tai tässä oikeastaan yhtä) moderaattoria vastaan, mutta yritäpä taiteilla lähes 14 000 rekisteröityneen käyttäjän erilaisten vaatimusten kanssa.

Nyt spege on saanut kaipaamansa huomion ja me kaikki tiedämme varmasti, kuka on spege; puhumattakaan siitä, että spegen parannetut kuvat elävät mielissämme vielä pitkään. Kaiken kaikkiaan uskoin spegen olevan aika harmiton veikko, sanoihan hän itsekin moneen kertaan olevansa liikkeellä huumorimielellä (tämä kuuluu sitten nähdä ISOLLA ja vihreällä) ja uskoin että hän ymmärtäisi lopettaa. Emme ole vielä koskaan joutuneet ottamaan oikeuksia pois keneltäkään, toivottavasti niin ei tarvitsisi tehdä jatkossakaan.

Toimitko itse mielestäsi fiksusti, kun aliarvioit muiden kävijöiden arvostelukykyä kehoittaessasi heitä toimimaan siten kuin itse haluat (siirtykää valokuva.nettiin)? Täällä on paljon ihmisiä, jotka jo käyvät valokuva.netissä. Jos joku ei ole vielä käynyt, niin linkki sinne löytyy etusivumme Suosikit-luettelosta, jossa se on ollut valokuva.netin perustamispäivästä lukien. Valokuva.net kamppailee ajoittain ihan samojen moderointisyytösten kanssa kuin mekin. He tekevät varmasti parhaansa kuten mekin yritämme tehdä. Meillä on sitä paitsi aika paljon enemmän käyttäjiä ja siihen nähden täällä on minusta ollut tähän asti hyvin vähän ongelmia. Jokainen käyköön sillä foorumilla, missä itse parhaiten viihtyy.

Mielestäni on aikamoista hurskastelua asettua kokonaan kaiken huuhaan yläpuolelle. Spegen aloittamaa ketjua on nyt luettu noin 10 000 kertaa (älä kuitenkaan turhaan innostu tästä spege). Kyllä sen täytyy kertoa jotain siitä, että jonkinlaiselle kevennykselle on ajoittaista tarvetta. Mutta kohtuus kaikessa, en ainakaan vähään aikaan toivo mitään vastaavaa. Sitä paitsi kaikki se aika, jonka joudumme käyttämään tällaisten jokseenkin turhien moderointiongelmien ratkaisemiseen, on pois sivuston kehittämisestä.

Itseäni välillä itkettää ja välillä naurattaa, mutta luojan kiitos, aina lopulta ymmärrän, että tässä on kuitenkin kyse vain harrastusfoorumista. Muuten tätä ei todellakaan jaksaisi.

Kertauksen vuoksi sanottakoon vielä, että peruslähtökohtamme on: täällä keskustelevat aikuiset ihmiset, jotka eivät kaipaa sen suurempaa holhoamista. Militaristiset ja poliittiset palopuheet saavat kuitenkin jäädä tämän foorumin ulkopuolelle.

Ja kertauksen vuoksi vielä tämäkin: sitä löylyä ei tosiaan ole pakko heittää. Harva jaksaa vetää esitystä ilman yleisöä.

Kaiken kaikkiaan täällä on fiksuja ihmisiä, jotka kirjoittavat ihailtavan ahkerasti ja asiantuntevasti. Kiitos siitä!

Edit: Kuten joskus aikaisemmin olen jo sanonut tulemme käymään Sana on vapaa -foorumin viestit läpi ja siirtämään siellä olevat asiaviestit muille alueille. Sen jälkeen mietimme, mitä lopuille viesteille tehdään. Juuri nyt siihen ei vain löydy aikaa.
Armi Hölttö
www.digicamera.net
mustis2

Viesti Kirjoittaja mustis2 »

Spege-juttu oli keskittynyt yhteen ainoaan viestiketjuun. Kun huomasin, mistä on kyse, se oli helppo jättää lukematta. Ei ongelmaa.
fangio

Re: Spede-laatikko

Viesti Kirjoittaja fangio »

spege kirjoitti: SINÄKIN FANGIONI !

Minä kun luulin, että me ollaan kavereita. Mikä minun viesteissäni on sinua niin häirinnyt? Mainitse muutama.
Juu, luulin jossain vaiheessa, että oot asiantunteva kuvaaja.

Ai mikäkö häirinnyt? No, huumorillahan nämä, mutta kyllä siinä vähän kunnioitus kaveria kohtaan rapisee, kun mm.
- kuvat eivät ole mitenkään kummallisia puheista huolimatta
- kuvaaminen olikin satunnainen kesätyö
- ikää olikin vain just yli 20
- se huima linssiluettelo taisikin olla satua tai unelmaa
- L-putkia ei sitten juuri ollutkaan, vaikka ne ovat elämän sisältö
- poika tekee armeijasta numeroa, vaikka lusmusi itse jossain toimistossa vaivaiset 9 kk
- isänmaallisuus on jotain leuhkittavaa ja lähellä fasismia
- halventaa sotaveteraaneja
- luulee ymmärtävänsä historiaa
- käyttää enemmän alkoholia kuin kameraa
- pitää suurimpana ylpeyden aiheena, että saa aikaa pitkiä viestiketjuja
- pitää vielä suurempana ylpeyden aiheena, että saa kokoon monta viestiä
spege

Viesti Kirjoittaja spege »

fangio kirjoitti:- se huima linssiluettelo taisikin olla satua tai unelmaa
- L-putkia ei sitten juuri ollutkaan, vaikka ne ovat elämän sisältö
- isänmaallisuus on jotain leuhkittavaa ja lähellä fasismia
- halventaa sotaveteraaneja
- luulee ymmärtävänsä historiaa
Kyllä minä olen kaikilla laseilla kuvannut, jotka olen maininnut ja tällä hetkellä minulla itsellä on (omassa omistuksessa) 3 L-objektiivia ja 1 Tamron.

Sinä et oikeasti tiedä mitä on fasismi, saatikka kansallissosialismi. Minä en näitä kannata. Olen Perussuomalaisten puolueen jäsen, mikä edustaa Suomessa todellista oikeistoa, muttei mitään fasismia. Puolueen aatteisiin kuuluu mm. antaa mahdollisimman suurta apua sotaveteraaneille.

Minä tunnen paljon sotaveteraaneja meidän kylältä ja tulen heidän kanssa hyvin juttuun. Arvostan sotaveteraaneja yli kaiken ja käsittääkseni heidän ajatusmaailmansa on hyvin lähellä omaani.

Olen lukenut historiasta toistasataa kirjaa ja jos sinua kiinnostaa tietää jotain esim. 1900-luvun maailmanhistoriasta, kysy pois, mutta yv:nä. Myös vanhasta ja modernista asetekniikasta olen lukenut paljon. Nämä ovat rakkaimpia harrastuksiani.

Valokuvaajana olen vain puoliammattilainen, anteeksi, jos olet luullut minua full-proksi. Mikä on muuten sinun ikä, jos voinen kysyä?
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
mäkikuisma

Viesti Kirjoittaja mäkikuisma »

spege kirjoitti:Sinä et oikeasti tiedä mitä on fasismi, saatikka kansallissosialismi.
Sinäkö tiedät?
spege kirjoitti:Olen Perussuomalaisten puolueen jäsen, mikä edustaa Suomessa todellista oikeistoa
Jaa oikeistoa? Ehkä pikemminkin ääretöntä yksinkertaisuutta.
spege kirjoitti:Olen lukenut historiasta toistasataa kirjaa
Toista sataa? Etkä ilmeisesti ymmärtänyt ensimmäistäkään?
adapteri
Viesti:

Re: Foorumin taso ja sen moderointi

Viesti Kirjoittaja adapteri »

villeh kirjoitti:
.... siirtykää valokuva.net foorumille jossa on todella paljon ammattimaisempaa ja asiallisempaa keskustelua. Näin aion tehdä myös itse.
Näytä edes yksi valokuva.netin "keskustelu". Minä olen käynyt siellä päivittäin (loma-aikoja lukuunottamatta), enkä ole siellä nähnyt yhtään keskustelua. En ole tosin siellä jokaista "valokuvat"-alueen viestiä katsonut, kun minua ei kiinnosta katsella toisten räpsyjä (omiakin on liikaa). Yleiskeskustelun alueelle tulee siellä viesti päivässä eikä nekään yleensä ole keskusteluja.

Suomalainen dialogi on sitä, kun kaksi ihmistä kumpikin puhuu omista asioistaan, kaksi vastakkaista monologia. Aito keskustelu on sellainen, kun edes jotenkin otetaan kantaa siihenkin, mitä toinen sanoo. Täällä parhaimmillaan nämä jutut ovat keskusteluja. Minusta ne ovat joskus turhan inttäviä ja suvaitsemattomia, mutta keskusteluja kuitenkin. Mahtuuhan siihen väliin sitä monologiakin, mutta väliäkö sillä.
arb

Viesti Kirjoittaja arb »

armih kirjoitti: ...
Ja kertauksen vuoksi vielä tämäkin: sitä löylyä ei tosiaan ole pakko heittää. Harva jaksaa vetää esitystä ilman yleisöä.
...
Niinpä. Ei kaikkiin viesteihin/heittoihin ole pakko vastata/kommentoida mitään, varsinkaan jos pitää viestiä tarpeettomana. Tarpeettoman viestin kommentointi lisännee tarpeettomien viestien määrää vähintään yhdellä; jos itse kokisin pakottavaa tarvetta tehdä tuollaisessa tilanteessa jotain niin laittaisin varmaan viestiä moderaattorille. Tosin olen niin luontaisen laiska ja provosoitumissiedätyshoidolle altistettu että tuskin jaksaisin tehdä sitäkään :-)
Tämänkin viestin kirjoittaminen johtuu ainakin puoliksi siitä että jalka on tohjona ja pitkästyminen uhkaa :-)

ArB
trombi

Viesti Kirjoittaja trombi »

armih kirjoitti:Militaristiset ja poliittiset palopuheet saavat kuitenkin jäädä tämän foorumin ulkopuolelle
Kunpa näin olisi myös käytännössä!
fangio

Viesti Kirjoittaja fangio »

trombi kirjoitti:
armih kirjoitti:Militaristiset ja poliittiset palopuheet saavat kuitenkin jäädä tämän foorumin ulkopuolelle
Kunpa näin olisi myös käytännössä!
Verta nenästä! Missä Spege?

Minustakin täällä on nyt ollut vähän tylsää...
spege

Viesti Kirjoittaja spege »

fangio kirjoitti:Verta nenästä! Missä Spege?

Minustakin täällä on nyt ollut vähän tylsää...
Täällähän minä vehreiden peltojen äärellä.

Mitä sinä fangio oikein tarkoitat tuolla verta nenästä-kommentilla? Eikö tuo 333-osainen viestiketju riittänyt sinulle?
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
Vastaa Viestiin