Palveleva kamerakauppa?
-
Palveleva kamerakauppa?
No nyt on kyllä harmitus itsellä ihan kohtuullinen! Olenko minä mukamas liian vaatelias asiakas jos tahtoisin saada hypistellä hieman kameraa ennenkuin ostan sen. Osto on kuitenkin ollut jo liki pari vuotta mielessä ja haaveessa ja nyt se on toteuttamista vaille valmis.
Soitin minulle aiemmin järkkärini myyneeseen liikkeeseen ja tiedustelin että löytyisikö heiltä hyllystä Sonyn järkkäriä A99 tai A77 nuo nyt kumminkin toistensa kaltaisa ovat ja niistä jommankumman olen ajatellut nyt ostaa. Mukana lähtisi tonnin putkikin ja mahdollisesti akkukahvaa yms kilkettä. Myyjä toteaa minulle että ei ole hyllyssä.....hiljaisuu...Yritän vielä että kun entisenkin järkkärin ostin teitlä niin olis kiva tulla uudelleen...Asia tuli selväksi en siis ole vissiin kovin hyvä asiakas sitten.
Eli onko ehdottaa hyvän asiakaspalvelun omaavaa liikettä jossa vielä jaksettais palvella ja taloon tulis siinä sivussa noin 3000-3500e rahaa kun sellanen olis budjetti. Ihan jos olis vielä Satakunnassa niin olis kiva mutt en laita pahaks itse ajaa vaikka 150km suuntaansa jos saan hyvää palvelua. Minulle ei ainakaan kameran osto ole niin usein tapahtuva juttu että viittaisin kintaalla asialle ja tilaisin vaan netistä vaikka sekin kyllä onnistuu!
Jotenkin kuvittelin vielä että erikoisliikkeissä saisi jokseenkin palvelua mutta olenko liian turhamainen vaatimuksieni kanssa?
Soitin minulle aiemmin järkkärini myyneeseen liikkeeseen ja tiedustelin että löytyisikö heiltä hyllystä Sonyn järkkäriä A99 tai A77 nuo nyt kumminkin toistensa kaltaisa ovat ja niistä jommankumman olen ajatellut nyt ostaa. Mukana lähtisi tonnin putkikin ja mahdollisesti akkukahvaa yms kilkettä. Myyjä toteaa minulle että ei ole hyllyssä.....hiljaisuu...Yritän vielä että kun entisenkin järkkärin ostin teitlä niin olis kiva tulla uudelleen...Asia tuli selväksi en siis ole vissiin kovin hyvä asiakas sitten.
Eli onko ehdottaa hyvän asiakaspalvelun omaavaa liikettä jossa vielä jaksettais palvella ja taloon tulis siinä sivussa noin 3000-3500e rahaa kun sellanen olis budjetti. Ihan jos olis vielä Satakunnassa niin olis kiva mutt en laita pahaks itse ajaa vaikka 150km suuntaansa jos saan hyvää palvelua. Minulle ei ainakaan kameran osto ole niin usein tapahtuva juttu että viittaisin kintaalla asialle ja tilaisin vaan netistä vaikka sekin kyllä onnistuu!
Jotenkin kuvittelin vielä että erikoisliikkeissä saisi jokseenkin palvelua mutta olenko liian turhamainen vaatimuksieni kanssa?
-
Re: Palveleva kamerakauppa?
Eli kameraa ei ollut hyllyssä ja tää huonoa palvelua? Hyvää palvelua varmaan se että liike ostaa sinne hyllyyn pari kameraa jota haluat käydä mahdollisesti vaan kokeilemassa?innuska kirjoitti:No nyt on kyllä harmitus itsellä ihan kohtuullinen! Olenko minä mukamas liian vaatelias asiakas jos tahtoisin saada hypistellä hieman kameraa ennenkuin ostan sen. Osto on kuitenkin ollut jo liki pari vuotta mielessä ja haaveessa ja nyt se on toteuttamista vaille valmis.
-
- Viesti:
Tämä on hyvin hankala tilanne molempien kannalta ja vähän on myös meidän valokuvausharrastajien aiheuttamakin.
Toki myyjä olisi voinut olla hieman aktiivisempi, mutta ymmärrän kyllä pientä(?) kameraliikettäkin, jos se ei halua tilata hyllyyn parin tonnin runkoa testattavaksi ilman varmuutta sen menemisestä kaupaksi. Toisaalta näin myös varmistetaan sen viimeisenkin asiakkaan kaikkoaminen.
En sitten tiedä, löytyisikö maahantuojalta runkoja liikkeille testaustarkoituksiin, mutta onhan niiden lähettelemisessäkin vaivaa ja kustannuksia.
Satakunnan kauppatilanteesta en tiedä. Harvinaisempien kameramerkkien, kuten Sony, kanssa on tietysti hieman hankalampaa. Jotain Canonia pääsee yleensä näpelöimään lähimmässä Prismassa.
Toki myyjä olisi voinut olla hieman aktiivisempi, mutta ymmärrän kyllä pientä(?) kameraliikettäkin, jos se ei halua tilata hyllyyn parin tonnin runkoa testattavaksi ilman varmuutta sen menemisestä kaupaksi. Toisaalta näin myös varmistetaan sen viimeisenkin asiakkaan kaikkoaminen.
En sitten tiedä, löytyisikö maahantuojalta runkoja liikkeille testaustarkoituksiin, mutta onhan niiden lähettelemisessäkin vaivaa ja kustannuksia.
Satakunnan kauppatilanteesta en tiedä. Harvinaisempien kameramerkkien, kuten Sony, kanssa on tietysti hieman hankalampaa. Jotain Canonia pääsee yleensä näpelöimään lähimmässä Prismassa.
-
Toki kauppias ostaa runkoja heti kun vaan soitetaan. Niitä voi sitten käydä hiplaamassa ja tilata sitten netistä. Ei silti, on vielä sekin jengi joka tilaa ne kokeiltavat netistä kotiinsa ja palauttaa sitten ja tilaa ulkomailta sittem sen mikä kiinnosti enemmän ;-D
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Siis ettekö te itse kokeile kameraa kouraanne arvon vastaajat jos olette hankkimassa hieman kalliimpaa...tai mulle on ainakin kalliimpi kamera toi liki kolmen tonnin runko? Olenkin vaan harrastaja. Miten niitä kameroita voi sitten valita jos ei saa missään hiplata. Ja oman järkkärin ostin juurikin viimeksi ihan sen hiplatun kappaleen ja ihan sillä ovh hinnalla kun halusin tosiaan sen ensin kokeilla.
Mulle on ainakin kuvaamisessa se tatsi aika tärkee...noh harrastaja mikä harrastaja...kaikki pitäs tuntuu oikeelta näppeihin.
Vielä lisäykseksi että esitin että haluaisin tulla ostamaan heiltä sen suoraan...+ ne lisukkeet enkä tilata sitä mistään...mutta hän ei edes kysynyt että haluanko että hän tilaisi rungon...ja olisin ollut toki valmis käsirahaan jos se siitä on kiinni kun olisi ollut pari kysymystäkin heittää mutta enhän minä voi sinne näköjään edes mennä asiakkaaksi kun ei toivotettu edes millään muootoa katsomaan yhtään mitään.
Itse asiakaspalveluakin tehnyt monia vuosia en olisi kuvitellut koskaan kohtelevani asiakasta noin. Tuskin se olisi myyjän taskusta pois jos kameraa siellä hiplaan.
Eikä ollut ihan pieni kameraliike edes kyseesssä vaan iso ketju takana jne.
Mulle on ainakin kuvaamisessa se tatsi aika tärkee...noh harrastaja mikä harrastaja...kaikki pitäs tuntuu oikeelta näppeihin.
Vielä lisäykseksi että esitin että haluaisin tulla ostamaan heiltä sen suoraan...+ ne lisukkeet enkä tilata sitä mistään...mutta hän ei edes kysynyt että haluanko että hän tilaisi rungon...ja olisin ollut toki valmis käsirahaan jos se siitä on kiinni kun olisi ollut pari kysymystäkin heittää mutta enhän minä voi sinne näköjään edes mennä asiakkaaksi kun ei toivotettu edes millään muootoa katsomaan yhtään mitään.
Itse asiakaspalveluakin tehnyt monia vuosia en olisi kuvitellut koskaan kohtelevani asiakasta noin. Tuskin se olisi myyjän taskusta pois jos kameraa siellä hiplaan.
Eikä ollut ihan pieni kameraliike edes kyseesssä vaan iso ketju takana jne.
Viimeksi muokannut innuska, Syys 24, 2013 16 : 58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
-
Tuli vaan mieleen että onko Sony Centerissä myös kamerat esillä? Tosin lähin ja ainut Suomessa löytyy Helsingistä.
https://sonycenter.fi/stores
https://sonycenter.fi/stores
-
- Viesti:
Kivijalkaliikkeen idea kärsii jos paikanpäällä ei pääse kokeilemaan tuotetta jota on ostamassa. Jos menee tilailuksi ja tilattu tuote on pakko ostaa, niin eikö silloin kannata vain suosia halvinta suomalaista verkkokauppaa?
Itse asioin mielellään kivijalkaliikkeissä ja olen valmis maksamaan hieman nettipuljujen hintoja enemmän hyllytavarasta, mutta jos ei hyllystä löydy, niin kävelen toiseen kauppaan tai tilaan halvimmasta paikasta.
Ymmärrän kyllä että kaikki eivät voi pitää kaikkia mahdollisia kameroita hyllyssä, mutta on kyllä kumma jos sitä ei voi asiakkaan pyynnöstä tilata kokeiltavaksi jos kyseessä on aikaisemmin liikkeessä asioinut asiakas.
Itse asioin mielellään kivijalkaliikkeissä ja olen valmis maksamaan hieman nettipuljujen hintoja enemmän hyllytavarasta, mutta jos ei hyllystä löydy, niin kävelen toiseen kauppaan tai tilaan halvimmasta paikasta.
Ymmärrän kyllä että kaikki eivät voi pitää kaikkia mahdollisia kameroita hyllyssä, mutta on kyllä kumma jos sitä ei voi asiakkaan pyynnöstä tilata kokeiltavaksi jos kyseessä on aikaisemmin liikkeessä asioinut asiakas.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
-
- Viesti:
Itse asiassa minä ostin Itä-Helsingissä D800E:n 3.3k€:llä auton peräkontista kokeilematta ja näkemättä. Ja tämä tarina on tosi :)innuska kirjoitti:Siis ettekö te itse kokeile kameraa kouraanne arvon vastaajat jos olette hankkimassa hieman kalliimpaa...tai mulle on ainakin kalliimpi kamera toi liki kolmen tonnin runko?
-
Rajala kamerasta joiden asiakas olen ollut mutt tais tulla entinen asiakas kuiteskin nyt.Beatle kirjoitti:Mistä ketjusta oli kyse?innuska kirjoitti: Eikä ollut ihan pieni kameraliike edes kyseesssä vaan iso ketju takana jne.
Kriben kans samoilla linjoilla. eiköhän liikkeen tarkoitus ole juurikin tarjota asiakkaalleen konkreettista tuotetta katseltavaksi ja kokeiltavaksikin. Mielestäni juurikin tämä että olisin valmis maksamaan sen parikin saturaista siitä että saan ostaa sen liikkeestä olisi sen palvelun hinta mutta jos se ei ole liikkeen idea enään niin helpompaa se tosiaan on tilata netistä. Hevosihmisenä olen kuitenkin juuri sitä mieltä että hevosta ja kameraa pitää kokeilla kaikki muut voi ostaa kuvan perusteella jopa kiinteistön niinkun on tullut tehtyä :)
-
-
Outoa palvelua noinkin isolta ketjulta. Luulisi rajalalta yksi 99 löytyvän.innuska kirjoitti:Rajala kamerasta joiden asiakas olen ollut mutt tais tulla entinen asiakas kuiteskin nyt.Beatle kirjoitti:Mistä ketjusta oli kyse?innuska kirjoitti: Eikä ollut ihan pieni kameraliike edes kyseesssä vaan iso ketju takana jne.
-
Pitää vissiin matkustaa sitten pääkaupunkiseudulle et pääsis testaan sitä ergonomiaa...Rustinki kirjoitti:Jos puntaroit a77 ja a99 välillä, niin kannattaa tutustua molempiin. a99 on oikeasti hinnan eron enemmän kameraa. Kameran ergonomia, napit, kuvanlaatu jne. on selkeästi parempia a99:ssä. a77 on oikeastaan parempaa vain lähes äänetön laukaisu.
-
Mitäpä jos lopettaisit ton valituksen netissä ja menisit sinne kameraliikkeeseen ja kertoisit, että haluaisit ostaa kameran, mutta kun et näkemättä uskalla ostaa. Jospa se myyjä sitten voisi tilata näytille pari runkoa ja pääsisit kokeilemaan.innuska kirjoitti: Pitää vissiin matkustaa sitten pääkaupunkiseudulle et pääsis testaan sitä ergonomiaa...
Tiedän takuuvarmasti, että tuollainen onnistuu, kun oikeasti kysyy.
Ja tiedän senkin, että kun joku helvetin "emmätiä osaa sanoo kui nyt kato tiä"- soittaa kameraliikkeeseeen, niin se myyjä on nähnyt niin monta sataa sellaista asiakasta, jotka on jääneet sille rahanhakumatkalle pankkiin ostaessaan uutta kameraa, että ei varmaan tilaa just sua varten niitä runkoja sinne hyllyyn makaamaan, että josko sattuisit tiäksä niinko haluumaan just sen tietyn sonyn kato eksä tiäksä.
..
-
Omituista että minut leimataan valittajaksi jos kritisoin saamaani palvelua tai lähinnä sitä että en saanut palvelua minkäänlaista. Jos hän olisikin kutsunut minut itse liikkeeseen olisin saattanut mennä mutta jos ei tuntunut mitenkään olevan suotavaa että minua siellä palveltaisiin niin en tuppaudu vaan lähdin kysymään alkuperäisessä viestissä paikkaa jossa palveltaisiin. Onko heti valittaja jos haluaisi kysyä ja katsoa ja jos se ei ole mahdollista kohteliaasti kysymällä niin en kyllä tuppaudu sinne sitten vaan menen muualle. Hiukan ihmetyttää palstan kommentointien sävy jossa minut leimataan hankalaksi valittajaksi jota en todellakaan mielestäni ole kun nätisti kysyn itseni esittelemällä ja kertomalla asiani ihan selkeästi että ostoaikeissa olen ja vanha tyytyväinen asiakas joka päivittäisi sonynsa uuteen.
Taidan olla väärällä palstalla jos ei tämmöistä asiaa saa täällä pohtia..
-
Re: Palveleva kamerakauppa?
Ei jumalauta oikeesti.innuska kirjoitti: Soitin minulle aiemmin järkkärini myyneeseen liikkeeseen ja tiedustelin että löytyisikö heiltä hyllystä Sonyn järkkäriä A99 tai A77 nuo nyt kumminkin toistensa kaltaisa ovat ja niistä jommankumman olen ajatellut nyt ostaa. Mukana lähtisi tonnin putkikin ja mahdollisesti akkukahvaa yms kilkettä. Myyjä toteaa minulle että ei ole hyllyssä.....hiljaisuu...Yritän vielä että kun entisenkin järkkärin ostin teitlä niin olis kiva tulla uudelleen...Asia tuli selväksi en siis ole vissiin kovin hyvä asiakas sitten.
..
-
- Viesti:
Älä välitä Muntista. Se soittaa poskeaan kaikille ja luulee liikoja itsestään. Se on vain katkera suunsoittaja ilman sisältöä.innuska kirjoitti:Omituista että minut leimataan valittajaksi jos kritisoin saamaani palvelua tai lähinnä sitä että en saanut palvelua minkäänlaista. --
Rajala on oma juttunsa. Sieltä saa hyvällä tsägällä palvelua jos myyjillä on sellainen päivä. Normaalisti ei ole. Rahat kyllä kelpaavat jos ne ovat esilllä.
-
Niin, mutta mä olenkin omistanut nettikaupan vuosikymmenen ja tiedän oikeasti millaisia ostajat on. Ja joku raja kai ihmisellä on siinäkin paljonko tuota typeryyttä kestää.Mikael K. kirjoitti:Älä välitä Muntista. Se soittaa poskeaan kaikille ja luulee liikoja itsestään. Se on vain katkera suunsoittaja ilman sisältöä.innuska kirjoitti:Omituista että minut leimataan valittajaksi jos kritisoin saamaani palvelua tai lähinnä sitä että en saanut palvelua minkäänlaista. --
Ilmeisesti Suomi on täynnä peräkammarinpoikia, jotka muuttuvat maailman navaksi saadessaan jostain tonnin pari rahaa. Sitten ollaan ihmeissään, kun kauppias ei rullaa punaista mattoa ja vie syömään ja pokkuroi. Aina pitäisi naamasta nähdä, että nyt on rahaa ja asiakas ostopäällä ja tilausta pukkaa ihan itsestään. Ollaan niin miehekästä, kun on varaa ostaa vaikka uusi katiska. Kyllä se on kummaa tavaraa tuo raha, kun se saa maalaisen niin pahasti pois tolaltaan.
..